איך בונים תקציב פרסום לחברה

איך בונים תקציב פרסום לחברה

לקבלת פורמט תכנון תקציב פרסום לחברה

להתראות לך שנת 2020 שהתחילה עם הבטחה גדולה והסתיימה עם פיק ברכיים ושלום לך גברת 2021. 

מי ייתן ותהיי שנה שתתחיל את העשור כמו שצריך – ללא נגיפים דוברי סינית ולצד נתונים עסקיים שרק גורמים לחייך.

גם אתם רוצים להתחיל את שנת 2021 עם תחושה טובה? ובכן, כמו שהנמלה אמרה לצרצר – יש לעמול לפני שיושבים לאכול (או משהו כזה).

אז איך בונים תקציב פרסום שנתי לשנת 2021?

ממש עכשיו בונים תקציב פרסום שנתי לשנת 2021!

איך בונים תקציב פרסום?

הצעד הראשון שיש לעשות הוא להבין מה היה לנו בשנת 2020 מבחינת הוצאות שיווקיות (לטוב ולרע) ובמקביל להבין כיצד בונים תקציב שיווק לשנת 2021, ועל כן לפני שבכלל מתלבטים האם העסק יכול להרשות לעצמו הוצאה שיווקית כזו או אחרת, יש לבנות תוכנית תקציב שיווקית שנתית, וזאת כי אולי תחום השיווק הדיגיטלי עושה קסמים, אך הוא עדיין מושתת על עובדות ונתונים.

שנתחיל?

רגע לפני שנעמיק, נעניק תמריץ נוסף שיגרום להקדיש 4 דקות נוספות עבור קבלת הטיפים שאספנו עבורכם כאן במאמר, טיפים שיסייעו לבנות נכונה את תקציב הפרסום לשנת 2021.

מוכנים?

קבלו 6 סיבות שלדעתנו הן בהחלט מספיק טובות: 

  • מניעת חריגות תקציביות – מעקב אחר ההוצאות מונע הוצאות יתר, וכל מי שיש לו ניסיון בבניית אסטרטגיה שיווקית יודע באיזו קלות ניתן לחרוג מהתקציב שנקבע.
  • יכולת להשקיע במקומות הנכונים – את הכסף מוטב להשקיע נכון ופה תוכנית תקציב שיווק תסייע למקד את ההוצאה בהתאם לצורך ויכולת, משמע הגדרת תקציב מסייעת להתמקד – להבין אלו אפיקי שיווק אפשריים ומנגד אלו אינם רלוונטיים. 
  • יכולת להגדיר ציפיות ריאליות – הגדרת תקציב מסייעת להגדיר ציפיות ריאליות ממגוון ערוצי שיווק, משמע ניתן להבין כמה נכון להוציא בכל אפיק שיווקי כדי להכניס רווחים. 
  • משיגים ראייה היקפית – תוכנית שיווק מוגדרת מייצרת תוכנית פעולה ארוכת טווח – מאפשרת להשקיע בשיווק ללא חשש ומצד שני ללא תחושה של “ירייה באוויר”.
  • הוצאה מניבה – יש לזכור לכל אורך התהליך שבסוף היום הוצאה שיווקית היא בעצם השקעה מניבה.
איך בונים תקציב פרסום

החשיבות הובהרה? נעבור הלאה!

לשלב ה- Money Time!

אומנם 2+0+2+1= 5, אבל אנחנו לארג’ים ולכן נפרק את שלב הכנת התקציב ל-6 שלבים – מתחילים:

1. קובעים את מחזור המכירות

על מנת לקבוע את מחזור המכירות ניגע באחד המונחים היותר מורכבים בתחום השיווק – “משפך מכירות”. במילים פשוטות? משפך מכירות הוא סך התהליך שהופך קהל יעד ללקוח משלם, ופה נציין שמשפך זה מורכב בדרך כלל מ4 מרכיבים עיקריים: 

  • מודעות של קהל היעד לבעיה/לחוסר 
  • חיפוש אחר פתרון
  • צמצום אפשרויות
  • בחירה בבית העסק שלכם

למה הרחבנו בנושא? התמקדות בשלבי המשפך מסייעת להבין באיזה שלב העסק שלכם צריך יותר להשקיע. 

2. התמקדות בעלויות חיצוניות

כל עסק “סובל” ממגוון עלויות חיצוניות שמבלי לשים לב “נוגסות” בתקציב, ועל כן יש לתת להן שם ולהיערך בהתאם. אותן הוצאות חיצוניות עשויות להיות משלוח של מוצרים, העסקת עובדים, חשבונות מים וחשמל וכדומה. כמו כן, נתון זה מסייע לבחון טוב יותר את החזר ההשקעה – ROI.

3. קביעת יעדים עסקיים

אם לא יודעים לאן הולכים לא כובשים יעדים, ועל כן ראשית צריך להבין מהם יעדים ריאליים. קוראים זאת וממהרים לענות שרוצים לעשות יותר כסף? רוב הסיכויים שתשובה זו אינה תקדם לשום מקום רצוי, פשוט כי היא יותר מדי כללית ועל כן אינה ניתנת למדידה. מה כן יכולה להיות תשובה טובה? הגברת לידים, הגברת רווחים ב20%, הגדלת היקף המנויים תוך חצי שנה וכדומה. 

4. מי אמר שאסור להעתיק?

חשוב להבין מיהם המתחרים הישירים (והמצליחים) ובו זמנית להבין כיצד הם פועלים נכון בתחום השיווק. כיצד? קיימים מגוון כלי ניתוח וניטור שמיועדים להתמקד בפעילות הדיגיטלית של המתחרים. מדוע זה כה חשוב? מחקר זה מסייע להבין באלו אסטרטגיות שיווקיות גם לכם מומלץ לפעול – גם לכם מוטב לתקצב. 

5. בוחרים אסטרטגיות!

בשלב זה יש להתחיל להבין באלו אסטרטגיות שיווקיות עומדים להשתמש. נשמע מחייב? ובכן אין מדובר בחוזה משפטי, אלא בהערכה ראשונית (אך מציאותית). 

אלו אסטרטגיות מוטב לשקול להכניס למשוואה? קידום אורגני שמיועד להגדיל תנועה לאתר, קידום ממומן שמהווה דרך קצרה להשיג לידים חמים, שיווק במדיות חברתיות שמסייע לבנות מערכת אמון מול מעגל לקוחות מוגדר, דיוור מיילים שמסייע לטפל לידים לקראת המרה, קידום אתרים שמסייע לבצע אופטימיזציה למילות מפתח, תוכן שיווקי שמסייע לבסס מעמד של מומחה וכדומה. 

גדול עליכם? פה בהחלט רצוי להיעזר במשרד שיווק, וזאת על מנת להבין אלו פלטפורמות עדיפות נקודתית עבור העסק שלכם.

מחקר עלויות

בין אם מתכוונים לצאת למסע שיווק דיגיטלי בכוחות עצמכם ובין אם מתכוונים להיעזר באנשי מקצוע או חברת פרסום, חשוב להבין מהן העלויות. 

כיצד? חשבנו שתשאלו ☺ 

ראשית מחליטים מי יאחוז במושכות. כיצד? ובכן אלו האפשרויות שלכם (כולל ההשפעות כלכליות כמובן): אם בוחרים בצוות הבית תיקחו בחשבון שתאלצו להוציא יחסית מעט על סיוע חיצוני עבור צרכים פרטניים.

אם תבחרו בעצמאי, קחו בחשבון עלות יחסית יקרה (אלא אם כן מדובר בעצמאי מוכשר אך שמתחיל בתחום). אם תבחרו במשרד שיווק, לרוב תעמדו מול הוצאה ארוכת טווח, אך פר חודש יחסית זולה. 

עדיין מתלבטים? התחילו לקבל הצעות מחיר!

קצת נקודות אחיזה

חשוב להבין שיש הבדל בין סך ההוצאה השיווקית של עסק וותיק לבין סך ההוצאה השיווקית של עסק חדש, וכפי שבטח תיארתם לעצמכם, עסקים חדשים מצריכים הוצאות שיווק יותר גבוהות, פשוט כי הכול עוד חדש ואף וטרם נעשו טעויות יקרות שמהן ניתן ללמוד. 

אי לכך עסק שטרם חגג 5 שנים עתיד להוציא בין 12% ל 20% מסך ההכנסות השנתיות, ואילו עסק מעל לגיל 5 יכול לחתוך ב50% בהוצאות – להוציא רק בין 6% ל 12%. 

כמו כן, ישנה חלוקה נוספת: עסקים שמכוונים את השירות/המוצר לעסקים אחרים (B2B) עתידיים להוציא בין 7% ל8%, ואילו עסקים שמכוונים את השירות/המוצר לצרכנים (B2C) עתידיים להוציא כ9% מסך ההכנסות.  

עם זאת..

נתונים אלו רק משקפים מגמה רחבה, כך שמאוד יכול להיות שהסיפור של העסק שלכם מעט שונה – קחו זאת בחשבון!

מה היא הנוסחה שמובילה אותנו?
אם מבקשים לייצר תקציב שיווק ממוקד יעדים אישיים, כל שעליכם לעשות הוא להיעזר בנוסחה הבאה:

ראשית קובעים שתי החלטות: 

1. כמה מוכנים לשלם על השגת לקוח חדש = X

2. כמה לקוחות חדשים מבקשים למשוך השנה. 

שני הנתונים מוכנים? 

הכפילו אותם אחד X בשני ותוסיפו לתוצאה + עלויות קבועות (כולל אלו שציינתם בסעיף 2). 

התוצאה שהתקבלה =היא זו שמגדירה בצורה די מדויקת כמה נכון להשקיע באותו אפיק שיווקי שעומד על הפרק,   כך שעתה רק נותר להבין כיצד מחלקים את התקציב בצורה שמובילה לתוצאות רצויות – פעולה שמוטב להשאיר לגוף שיווקי. 

Depositphotos_130952808_xl-2015-scaled

מוכנים ליישם את הנלמד?

החלטנו לשתף אתכם בפורמט תכנון התקציב שמוביל אותנו

לקבלת פורמט תכנון תקציב לחברה

פופולארי

גלילה לראש העמוד

רגע, אולי אנחנו כן מה שחיפשת?

לשיחת הכוונה 
עם יועץ דיגיטל
מע”וף משרד הכלכלה
072-2569000