ChatGPT עשוי לשנות את הפרסום – אבל זה לא יעשה בו מהפכה
למרות שלא סביר שיעלם עולם הפרסומות בקרוב, מודל הבינה המלאכותית CHAT GPT עשוי להיות שימושי עבור משווקים מנוסים.
מאז הופעת הבכורה בנובמבר האחרון, ה-ChatGPT של OpenAI כבש את תעשיית הפרסומות ומחוצה לה עם יכולת ליצור עותק משמעותי וקוהרנטי באופן שלא היה דומה לו בעבר בטכנולוגיית הצ'אטבוט.
מיקרוסופט השקיעה במהירות 10 מיליארד דולר בחברה, BuzzFeed אמרה שהיא תשתמש בהצעות שלה ליצירת תוכן, והטכנולוגיה נמצאת במרכז הקמפיינים של המותגים Mint Mobile ו- Avocados ממקסיקו .
הפיתוח הזה החזיר את הבינה המלאכותית למשווקים המחפשים קמפיינים מהירים יותר וזולים יותר להפעלה.
מודלים מתקדמים של שפה כמו ChatGPT המשתמשים בעיבוד שפה טבעית וטכנולוגיית GPT-3 יכולים לייצר כמויות גדולות של תוכן באיכות גבוהה בשבריר מהעלות והזמן שלוקח לבני אדם.
לדעתנו זה עלול להוביל לשינוי בתעשיות הפרסום והשיווק, מכיוון שסביר להניח שחברות יתחילו להסתמך יותר על תוכן שנוצר בינה מלאכותית במאמצי השיווק שלהן להפקת תוכן שיווקי וכתיבת עותק בדוא"ל, SMS ומדיה חברתית, גם כן.
עם זאת, בעוד מומחים מציינים שכלי AI כמו ChatGPT יכולים לשנות כמה היבטים של עסקי הפרסום, רובם העלו סימני אזהרה לא פחות וציינו תהליכים אחרים שיש לבצע במקביל בעת שילוב AI בשיווק.
עדיין לא ראינו AI מייצרת משהו שמוכן לעלות לאוויר בלי יד של מעצב או קופירייטר, זה פשוט לא שם עדיין.
יצירת תוכן
רוב המומחים הסכימו שההשפעה הגדולה ביותר שתהיה ל-ChatGPT על השיווק נוגעת ליצירת תוכן, מעבר למהירות האופיינית של תהליך סיעור המוחות ופתרון קריאייטיב שנוטה להתקבץ לפי סגנון (כלומר כולם רעיונות מצחיקים או כולם רציניים).
אבל מה שבינה מלאכותית מספקת בעלות נמוכה ובמהירות גבוהה, היא לא ממש יכולה לספק באנושות – וזאת יודע כל מי שקרא טקסט שנוצר בינה מלאכותית.
לדעתנו כל אחד יכול לדעת מתי נוצר טקסט בינה מלאכותית, כי יש בו איכות שלא ממש מתאימה לאנושות.
כרגע..
ל-ChatGPT יש גם מגבלות ליצירת תוכן מאפס: בעוד שהוא יכול להרכיב ולרכז מידע שכבר קיים, הוא לא יכול לייצר רעיונות חדשים שהם נשמת אפם של קמפיינים שיווקיים חזקים.
בעצם, אם בוחנים לעומק, זה לקחת את מה שקיים, ולהחזיר אותו בצורה הגיונית על ידי שילוב מידע ממקורות שוניםוכנראה שבגרסתו הנוכחית לא ייווצר עותק סופי שבאמת ישמש ויצליח בקמפיין שיווקי.
עם זאת, השימוש ב-ChatGPT יכול ליצור משרות חדשות או לפחות לדרוש מהמשווקים מערכי מיומנויות חדשות. בחזית, על המשתמשים לדעת כיצד להשתמש בצורה הטובה ביותר ב-ChatGPT כדי ליצור תוכן שימושי.
משווקים יצטרכו גם להיות מסוגלים למיין טקסט שנוצר בינה מלאכותית וללטש את הפלט הטוב ביותר.
אזהרה?
יצירת טקסט של ChatGPT ו-AI דורש מגע אנושי לא רק כדי להימנע מגיבוב של שטויות אלא כדי לעקוף כאבי ראש פרסומיים.
דאגות לבטיחות המותג הן נושא מרכזי. עותק שנוצר על ידי בינה מלאכותית יהיה ככל הנראה קנבס נפלא לסיעור מוחות ולהמציא טיוטות קונספטים, אבל אפילו בנסיבות הטובות ביותר, מותגים ומשווקים ירצו אדם שאחראי לעריכות סופיות.
השימוש האתי בבינה מלאכותית בשיווק הוגדרה גם בראש סדר העדיפויות עבור CMOs ברחבי העולם, לפי סקר גרטנר שנערך לאחרונה, והוא דומה לשיחה סביב השימוש בזיופים כמו DEEP FAKE שעלולים להוביל לחוסר אמון רב יותר בפרסום ובמדיה.
עסקים צריכים לשקול גם את ההשלכות האתיות של שימוש בתוכן שנוצר בינה מלאכותית, כמו הבטחת שקיפות ונקיטת צעדים למניעת הפצת מידע מוטעה.
אפילו עם המגבלות והדאגות הללו, משווקים צריכים לפחות לעקוב אחר התפתחויות כמו ChatGPT ולקבוע אם וכיצד הטכנולוגיה תשפיע על עבודתם, לטוב או לרע, בטווח הקצר או הארוך – אם הם עדיין לא עשו זאת. לכן.
בין אם זו סוכנות, חברה או ייעוץ, אנחנו לא מאמינים שיש ארגוני שיווק טובים שעדיין אין להם ניסיון לא מבוטל עם AI.
נחייה ונראה.
כל התמונות במאמר זה הן תמונות AI מהאתר: www.discord.com