פרסום בפייסבוק - כמה "עולה" לפרסם בפייסבוק? המדריך המלא
כלי להצעת מחיר מהירה מחכה לך למטה 👇
פרסום בפייסבוק הפך לדבר שבשגרה. כולם יודעים כיום שפלטפורמת פייסבוק אינה רק כלי עבור העברת זמן ושיתוף חברים בתמונות מהחופשה האחרונה, אלא מדובר בכלי שיווקי לכל דבר.
ישנם דרכים רבות לפרסום בפייסבוק בצורה אורגנית וחינמית, מפרסום פוסטים בקבוצות ממוקדות בפייסבוק ועד ליצירת שיתופי פעולה עם קהילות שונות.
פרסום בפייסבוק בחינם, מצריך עבודת מחקר קפדנית, קשרים ליצירת שתפים ובתכלס, הרבה סבלנות. ניתן להגיע לתוצאות יפות ומרשימות אך לא מדובר בשיטה קלה ומהירה להשגת תוצאות.
לרוב כשנבחר לקדם עסק או מוצר מסוים במהירות, נבחר בשיטת הפרסום הממומנת מהסיבה הפשוטה שהיא עובדת ב-98% מהמקרים בצורה מהירה יותר.
מערכת הפרסום של פייסבוק בנויה בצורה חכמה ויעילה, המאפשרת לנו פרסום ממוקד, שימוש בקהלים ספציפיים ואיסוף נתונים שיעזרו לנו לקבל החלטות בהמשך.
עדיין שואלים מדוע מדובר בכלי שיווק משמעותי ואף הכרחי?
מהסיבה הפשוטה שאנשים נמצאים בו חלק ניכר מהיום וצורכים מידע באופן פאסיבי (מבלי שהם כלל התכוונו), ואף מדובר במערכת משכוללת אשר מאפשרת להגיע אל קהל היעד המדויק במגוון דרכים יצירתיות.
פה חשוב לציין, הפרסום בפייסבוק אומנם פשוט ואינטואיטיבי בזכות המערכת הקלה שלהם והזמינות למידע ועזרה באינטרנט אך אין זה אומר שבזה מסתכמת כל העבודה. פרסום עסק בפייסבוק דורש ניסיון ומיומנות, עבודת מחקר והכרת השוק, וכמובן קריאייטיב מקורי ומנצח.
בנוסף, בחירה בחברה המתמחה בשיווק בפייסבוק, יכולה להזיל את עלויות הפרסום שאתם מבזבזים בכל חודש בפלטפורמה, במידה ותבחרו בחברה מנוסה כמובן.
אי לכך אין שאלה האם להשקיע בפרסום בפייסבוק, אך כן יש מקום לשאול כמה זה יעלה לנו – שאלה לגיטימית ואף חשובה עבור מי שמבקש לנהל מערך שיווקי מושכל.
בקשו הצעה עכשיו, והרגישו היום, אם OK הוא משרד הפרסום שלך!
התשובה הקצרה
כלי להצעת מחיר מהירה מחכה לך למטה
מהי התשובה? ובכן התשובה הקצרה היא שמדובר בצינור שיווק דיגיטלי שנחשב ליחסית זול לעומת שאר האופציות (פרסום תוכן בטאבולה, גוגל וכדומה), אך חשוב להרחיב ולהציף את האופציות, הסייגים והמשתנים אשר בסופו של חודש משפיעים על גובה התקציב.
קחו בחשבון
קחו בחשבון שכשמדובר בפרסום בפייסבוק, יש להפריד בין התשלום שמעבירים לפייסבוק (עשוי לנוע בין עשרה ש"ח לבין כמה עשרות שקלים מדי יום), לבין התקציב אותו מעבירים לחברת הפרסום (שבין היתר משלימה את התמונה עם שירותי עיצוב, כתיבת תוכן, ייעוץ מקצועי, טרגוט קהלי יעד וכדומה), למרות שגם ניתן להתנהל באופן עצמאי, כל עוד אתם אוטודידקטים, סבלניים ויש לכם זמן.
עם זאת, פייסבוק חקרה ומצאה שכמות החשיפות למודעה הרבה יותר חשוב מסך הלייקים והקליקים שכל מודעה צוברת, כלומר, 99% מסך המכירות בפייסבוק הן תוצאה של חשיפה.
כיצד זה מתקשר להיבט ההוצאה? יש להיות חכמים היכן להשקיע וכמה, משמע ישנה חשיבות להכוונה מקצועית על מנת להוציא פחות ולהרוויח יותר!
תמחור השיווק מהצד של משרד הפרסום
הכול טוב ויפה, אך כפי שציינו אם אינכם בקיאים בתחום, סביר להניח שגם אתם משוועים לקבל עזרה מקצועית בדמות משרד פרסום, ועל כן ממש כפי שיש להבין מהו המחיר שיש לשלם עבור פרסום בפייסבוק, כך גם יש להבין איזה נתח יש להעביר ליד המכוונת.
מהו הנתח?
ניתן למצוא שני עוגנים סביבם מתאחדים מרב משרדי הפרסום. במה מדובר?
- שיטה א' גוזרת את התשלום כאחוז מסוים מסך תקציב השיווק, אך כמובן שגם יש מחיר מינימאלי. מהו גובה האחוז? ובכן לרוב מדובר בסדר גודל שנע בין 10-30%, כאשר איכות הגוף המקדם וסך גובה התקציב מהווים פרמטר מכריע.
- שיטה ב' מפרידה רשויות. אין קשר בין גובה התקציב שמושקע בקידום בפייסבוק לבין התשלום שמבקש משרד הפרסום. המחיר שיידרש עבור עבודת הקידום עשוי לנוע בין 3,000 לבין 7,000 ש"ח, וכמובן שגם ניתן למצוא מחירים הרבה יותר גבוהים – הכול תלוי בהיקף ואופי העבודה שהמשרד נדרש להשקיע.
מבקשים להבין מה עדיף?
כפי שתיארתם קשה לומר, אך מה שכן ניתן לומר זה שלא פעם שווה לשלם יותר, וזאת כי כל עוד הפרסום הממון יוכיח את עצמו העסק ימריא ליעדים הרצויים – ההוצאה השיווקית תתגלה כצעד רווחי ביותר!
מכאן שגובה המחיר אשר מועבר לחברת השיווק יתגלה כשולי – נתון שמצד אחד יש לשאוף אליו אך מצד שני מדובר בנתון שחברת השיווק אינה צריכה לנצל לרעה.
מגוון מסלולי פרסום בפייסבוק
- CPM – תשלום שמשלמים מראש עבור 1000 חשיפות, ללא קשר לכמות ההקלקות.
- CPC – תשלום שיש לשלם עבור כל הקלקה על מודעה, בהתאם לתקרת התקציב שהוגדרה מראש (ניתן לקבוע תקציב תקרה ליום, לשבוע וכדומה).
- תשלום עבור המרה – שיטה יחסית יקרה, אך מאוד ממוקדת ומקרבת למטרה – יצירת מכירה. בהתאם לאופציה זו יש לשלם ביחס ישר לסך הפניות שהוזנו בעקבות ההודעה.
- תשלום עבור מעורבות של גולשים בעקבות מודעה (נחשב יחסית נמוך).
- תשלום עבור חיזוק החשיפה של מודעה (נחשב יחסית יקר).
המומחים שלנו לשיווק דיגיטלי הקימו מאות קמפיינים דיגיטליים מוצלחים עבור חברות המעוניינות להגדיל פניות, טלפונים ועסקאות. הם יעשו את אותו הדבר עבורך.
בקשו הצעת מחיר והתנסו האם OK הוא משרד הפרסום שלך.
משתנים משפיעים
לצד אופציות התשלום שציינו, גם חשוב לקחת בחשבון את שורת המשתנים הבאה:
כלי להצעת מחיר מהירה מחכה לך למטה
- סוג ההודעה הרצויה משפיעה על אופי התמחור. אי לכך מהותי להבין האם המטרה היא להשיג יותר פניות, יותר חשיפות, יותר לייקים או יותר קליקים.
- יש לקחת בחשבון שהנישה שמקדמים משפיעה באופן ישיר על גובה התמחור. כך למשל ליד עבור תחום הרפואה יעלה יותר מליד עבור תחום הריהוט.
- יותר תחרות יותר עלות, כלומר אם פועלים בתחום בו יש יותר תנועה, תאלצו לשלם יותר.
עם היד על הדופק
הגדרה של תקציב יומי מאפשרת להתנהל באופן שקול ואחראי.
כך למשל אם בוחרים בתקציב המינימאלי (10 ₪), ניתן להסתפק בשלושה קליקים יומיים, או לחלופין במאות חשיפות של מודעה.
כמו כן, פייסבוק מאפשרת לדעת בכול רגע נתון עד כמה מודעה הינה אפקטיבית ואף יודעת להצביע מה יש לשנות וכיצד, כך שניתן להזרים את הכסף באופן מודע ומוכח.
שנעבור למספרים?
- עלות קליק יכולה לנוע בכל גווני המחירים.
- השקעה מינימלית יומית אפקטיבית עומדת על 50 ₪. לפחות אצלנו.
- מחיר של ליד יכול לנוע בכל גווני המחירים גם כן.
- קמפיין ממוקד לייקים מצריך הוצאה של מינימום 5$ פר יום.
- קמפיין ממוקד המרות מחייב להשקיע מינימום 40$ פר יום.
מעבר למחיר – 5 דגשים חשובים:
לצד מספרים ומשתנים, יש לקחת בחשבון מגוון דגשים חשובים, ולו על מנת להימנע מסיטואציה בה מוציאים אך לא מכניסים:
- לעיתים רצוי לפצל את סך ההוצאה עבור קמפיין, על מנת לבחון באופן מדיד איזה מודל יותר רווחי.
- יש הבדלי תמחור בהתאם לשעות ולימי הפרסום, ולו מבחינת יעילות ההשקעה. אי לכך יש לבחון מראש אלו זמנים יותר יעילים.
- הימנעו מפרסום מוגבר, אלא העדיפו פרסום כמה שיותר ממוקד, על מנת להימנע מתשלום עבור לידים שאינם רלוונטיים.
- יש לבחון האם הקמפיין נופל על מועדים יקרים בהקשר למוצר שלכם, כגון חגים או "בלאק פריידי" כאשר מבקשים למכור מוצרי קוסמטיקה.
- בחרו את מיקום ההודעה האידאלי ביותר: הפיד עצמו, שולי המסך (יותר יקר) או גם וגם.
השאלה הנכונה
חשוב לנו לציין שיש לדייק אודות הסוגיה "פרסום בפייסבוק מחירים", אך השאלה המדויקת שיש לשאול היא כיצד נדע כמה נכון להשקיע עבור כל סיטואציה ואף פר יום – האם חיסכון יתגלה לאורך זמן כבזבוז ודווקא הוצאה נדיבה תתגלה בסוף היום כהרבה יותר נכונה?
לפני שממשיכים הלאה הכנו עבורכם כלי להצעת מחיר מהירה.להורדה חינם
אמ;לק
הנוסחה מאוד פשוטה: כל עסק שקהל היעד שלו נמצא בפייסבוק צריך לשקול לפעול בפייסבוק.
קידום אורגני הוא התשובה! עם זאת, קחו בחשבון שנדרש ידע, השקעה, התמדה והקפדה.
באופן כללי בין 3-7% מסך ההכנסה החודשית. שנרחיב? יש לקחת בחשבון שיש לשלם לפייסבוק (כמה שקלים מדי חודש), ובמקביל לחברת השיווק המסייעת (בהנחה ולא פועלים לבד) . כמו כן, תלוי מהו היעד והתקציב, אם פועלים באופן אורגני או ממומן, ואם התשלום הוא נגזרת מסך תקציב השיווק, או סכום מוגדר מראש. שורה תחתונה? נדרש ייעוץ אישי!