אתר ברשת – להיות עם להרגיש בלי? ממש לא!
נכון שאני מאמין שאתר אינטרנט הוא לא יותר מאשר "דרך" ולא "מטרה" ונכון שאתר הוא איש המכירות של החברה ונכון שלא כל הלקוחות עוברים דרך הרשת לפני שהם מקבלים החלטה ונכון שיש חברות שמסתדרות נהדר גם ללא אתר, אך אנו עדיין מבקשים לצאת בהצהרה – גם אם אתה מסתדר נפלא עם פייסבוק, גם אם החברה שלך מצליחה ומעולם לא החזיקה בכתובת ,URL ואפילו אם אינכם מבקשים למכור דבר – גם אתם זקוקים לאתר!
מדוע? 4 דקות מזמנכם:
עידן הרשתות החברתיות
מהיכן נתחיל? מההווה – מהעובדה שכיום אנו עדיין חיים ב"עידן המידע", בו השלכות טכנולוגיות ממשיכות להשפיע על שגרת יומנו באינספור מישורים, אך אם נבקש לדייק, נציין שאנו חיים בעידן הרשתות החברתיות: לצד פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, גוגל פלוס, אינסטגרם, טאמבלר, לינקדאין וכדומה.
מכאן שעבור כל צורך והעדפה ניתן למצוא רשת חברתית שתארח ותעניק לנו בועה, בדמות תחומי העניין שמושכים אותנו, כך ברגע שנצליח לאתר פיסת זמן פנויה, נמנף אותה עבור שיתוף, חיפוש והתעדכנות.
היכן כל זה פוגש את האתר האינטרנטי?
אינו פוגש, אלא דוחה כמו שני מגנטים מנוגדים – עובדה שרק מעלה את ערכו של האתר.
עולם הרשתות החברתיות מצליח להציב זרקור מעל האתר, ולו בשל השוני המהותי והעובדה הבאה: בעוד שהרשתות השונות מושכות תנועה ערה, הרי שהתעבורה באתרים הרבה יותר מדודה, עובדה שגורמת להציף את השאלה האם יש צורך להמשיך ולהשקיע בבניית ותחזוקת אתרים –
האם לא כדאי להפנות את מרב המאמצים והתקציב עבור שיווק דיגיטלי ברשתות?
מהי התשובה? ניצבת מולכם ברשת – עדיין ניתן למצוא שהרוב המכריע של החברות בוחרות שכן להחזיק באתר מושקע, מתופעל ומעודכן.
האם כולם טיפשים?
ההיפך הוא הנכון – אנשים מבינים (ולו גם ללא יכולת לשים במדויק את האצבע על הסיבה) שלאתר אינטרנטי אין תחליף, פשוט כי הוא יודע להציע יתרונות ייחודיים שאינם מקבלים מענה אצל שום חלופה אחרת.
פס האטה
רגע לפני שנעבור לבחון מדוע אתר כה מהותי, נעצור להבין מהם צרכי הלקוח, ובמקרה שלנו מהם צרכי לקוחות שזקוקים לאתרים מסוג B2G / B2B.
ובכן קהלים אלו משווקים שירותים ואמצעים לעסקים אחרים, ועל כן התוכן צריך להיות מאוד איכותי ומקצועי, תוכן רלוונטי רווי בדוגמאות – תוכן שמקרין איכות והתמקצעות.
בנוסף, אתרים מעין אלו מנהלים את הליך המכירה באופן מעט שונה מארגוניB2C – משמע ההליך יותר ארוך ומושתת על אמון, כאשר הדגש הוא שהמוצר יסייע להגדיל רווחים ולשפר את התנהלות הארגון.
תחושה של בית
לאור הדברים, יש להתחיל להבין מדוע התנהלות ברשתות החברתיות אינה תמיד תואמת יעדים, וזאת כי בעוד שברשתות המידע הרבה פחות מובנה, הרבה יותר אקראי, מתנדף כהרף עין ומוצג לעיני כל,
הרי שאתר מהווה מקום אינטימי, בו ניתן להתמקד מראש במאפייני קהל היעד, לדייק ולהשקיע את התחושה שמבקשים להעביר, להכין מאגר תוכן איכותי ומושקע, להציג תשובות לשאלות שעשויות להתעורר ובאופן כללי להעניק שירות ברמה הרבה יותר אישית ומקצועית.
מכאן שהלקוח חש שהוא מגיע למקום מוכר, אינטימי ומקצועי, בו הוא כבר מכיר היכן נמצאת כל פינת מידע ומהו תרחיש הניווט, ולתחושת הביתיות הזו יש משקל רב – היא מסייעת בבניית מערכת היחסים ובונה תחושת אמון.
השתקפות רגעית
אם נמשיך עם ההשוואה, נציין שאתר מהווה כרטיס ביקור שהושקעה בו הרבה מחשבה – כל תוכן שהוזן אליו הוא שם על מנת להישאר (או להתעדכן). מכאן שאם אתר אינטרנטי הנו חלון ראווה, הרי שרשת חברתית היא רק קרון ממותג שמשתקף בחלון, ותוך כדי תנועה נעלם באופק.
כוח מניע
אלו עוד יתרונות ייחודיים נזקפים לטובת אתר אינטרנטי? עברו על הרשימה הבאה:
- בניית מאגר לקוחות – מאגר לקוחות חשוב עד מאוד, ואילו אתר הנו כלי יעיל ביותר על מנת לבנות ולתחזק אותו.
- מיתוג – גם אם רוב הלקוחות אינם גולשים ברשת, עדיין נכון להחזיק אתר, וזאת כי לעיתים מספיקה העובדה שלחברה מסוימת אין אתר, על מנת מראש לפסול אותה.
- כתובת נוחה – אתר מהווה כתובת נוחה על מנת לקבל מידע, להעלות שאלה וכמובן לסגור עסקה באופן נוח ויעיל.
- מהלך בומרנג – אתר מקצועי מכיל תוכן איכותי לצד מידע חשוב אודות השירות, וכאשר מדובר באתר מתקדם, הוא יידע כיצד למנף זאת, כיצד להטמיע ברשת את המאמרים באופן שמזכיר התנהלות של בומרנג. המידע יוצא החוצה וחוזר פנימה עם לקוח פוטנציאלי.
- סדר זמין – אתר איכותי הוא מעט כמו ספריה. בכול רגע נתון ניתן לשלוף כל פיסת מידע ולהציגה ללקוח – באופן מסודר ונוח.
- התאמה מרבית – אתר מאפשר לבנות עיצוב תוכן וגרפי בהתאם להעדפות קהל היעד, כך שמראש מגדילים את הסיכויים "לתפוס את הדג".
- תחרות שווה – אף עסק אינו ממהר לוותר בקלות כ"כ על לקוחות, ועל כן אין זה מקצועי (או חכם) להימנע מהחזקה של אתר, במיוחד כל עוד למתחרים כן יש.
- קביעות – באתר ניתן להזין תוכן איכותי, ארוך, מושקע ושמצריך את הגולש להשקיע כמה דקות על מנת לעיין ברצינות. מדוע זה טוב? כי לעומת מידע "רזה" שלרוב מוגש ברשתות, פה יש עומק, ואף כזה שאינו הולך לשום מקום, אלא פה על מנת להישאר.
- אמינות – אתר מקצועי בונה תחושת נאמנות מצד הלקוח, ועל כן גם אם האתר אינו מוביל לסגור עסקה, הרי שברמת התת מודע הוא מקבל נקודות זכות, שסביר להניח שימומשו בעתיד באופן כזה או אחר.
- מכירה מקצועית – כידוע, לכוחה של מילה יש כוח רב, ואנו מוסיפים שלכוחה של המילה הכתובה יש כוח רב עוד יותר. אתר מושקע ומדויק עשוי להתחרות מול כל מוכר מקצועי, ולמרות שאין דו שיח זורם, הלקוח יכול להעלות שאלה ומנגד למצוא תשובה מלאה בקטגוריה המתאימה, אשר מראש מדגישה כל מה שהיא מוצאת לנכון.
- תוכן איכותי – ציינו שאנו חיים ב"עידן המידע", ועל כן נחדד שלצד מידע משעשע וחולף, חשוב ותמציתי, עדיין משפחת המלוכה של ממלכת התוכן היא מאמרי עומק ומחקר, ורק אתר מקצועי יודע להציע לתוכן מושקע מקום של כבוד – את כס המלוכה.
- שליטה מלאה – כל בעל חברה יודע שעל מנת שדברים יקרו על המנהל להיות נוכח בשטח, וכך גם נכון הדבר בהתייחס לאתר. להבדיל מפלטפורמות אחרות, אתר מאפשר שליטה מלאה, משמע להשקיע הרבה יותר ולהשאיר פחות מקום לטעויות.
חוכמת הפינג פונג
לצד העובדה שניתן לשתף מידע מהאתר ברשת חברתית, גם ניתן לעשות ההיפך – לשתף באתר תכנים רצויים מהרשתות החברתיות.
מכאן שיש לפעול בכל הכיוונים, אך אין לשכוח מהו הקלף המנצח: אתר מושקע ואיכותי – כל השאר זה רק בונוס.
עוד נציין שתמיד ראוי לבחון כיצד משלבים את האתר ביעדים אחרים. כך למשל כאשר שולחים ללקוח הצעת מחיר אשר כוללת קישור לאתר, הצד השני עשוי לקבל את החיזוק החסר.
שנסכם?
אם פעם חברות היו מקימות אתר ומסמנות וי, הרי שכיום חברות עשויות לא לעשות דבר, רק כי לא ברור להן היכן לפעול ובמה להשקיע.
מבלי להכיר את החברה שלכם, אנו יכולים לומר שאתר חייב להיות, אך סביר ביותר שגם מעבר יש להשקיע, אך היכן וכיצד? זאת לא נוכל לקבוע לפני שנקבל מכם פרטים נוספים.
החוכמה היא לשחק "פינג פונג" ברמה מקצועית.
להקדים את היריב, לקרוא את הקהל, ללמוד מטעויות, להטעות, להפתיע וחשוב מכל לשחק באופן מסודר ומקצועי – אחרת אין טעם.
גם אתם חושבים שלחברה שלכם מגיע להגיע לליגת האלופות? להפיק את המרב ולהשקיע באופן ממוקד? קבעו עמנו פגישה ונראה כיצד מתחילים – כיצד בונים לכם אתר שיידע בו זמנית לבצע מספר מהלכים!
פה עבורכם
צוות OK!