זה לא סוד שהאינטרנט והמדיות החברתיות כפלטפורמות שיווקיות צוברות תאוצה בכל שנה, ויחד איתם גם הצורך בבניית אתרים מאופיינים לכל לקוח, אשר יניבו את המקסימום מבחינה שיווקית תוך התאמה למנועי החיפוש וגוגל בפרט.
יחד עם זאת, יש גם צורך שהאתרים יתאימו לגולשים ויהיו נוחים ומזמינים, ובכך ויצרו חווית משתמש.
אתם בטח שואלים את עצמכם, מה זה בכלל חווית משתמש? ומה החשיבות שלה בתהליך הקמת האתר?
אז ככה, כאשר אדם נכנס לראשונה לאתר כלשהו, הדבר הראשון שהוא עושה לאו דווקא במודע, זה לבדוק אם הגלישה נוחה נעימה לעין והאתר קל וברור לתפעול.
אם בסופו של דבר החוויה הייתה נוחה, יעילה, ענתה על צרכיו, והביאה לו את המידע שאותו הוא חיפש בקלות, אזי חווית המשתמש שלו הייתה חיובית.
גולש שחווית המשתמש שלו חיובית, תביא אותו לשימוש חוזר באתר, ואילו אם הייתה שלילית, היא תגרום לכך שהוא לא יחזור שוב לבקר באתר.
מטרת חווית המשתמש היא ליצור תחושה חיובית אצל הגולש באמצעות אפיון ועיצוב נכון המותאם אישית. כאשר, אנו מתחילים תהליך של אפיון חווית משתמש עלינו לחשוב על הדברים מנקודת המבט של הגולש בלבד, ולא מנקודת המבט האישית של בעל העסק או שלנו כמעצבים, כי זה מה שיעשה את ההבדל הגדול בין אתר בעל חווית משתמש חיובית לבין אתר בעל חווית משתמש שלילית.
ברגע שנצליח לשים את צרכיו ושאיפותיו של הגולש במרכז, נוכל ליצור לו חווית שימוש מספקת, נעימה ואפקטיבית.
חשוב תמיד לזכור, רוב הגולשים לא מבינים את הטכנולוגיה בצורה שאנו כאנשי מקצוע מבינים. מה שידוע לנו לא בהכרח ידוע לגולש, והוא נכנס לאתר במטרה לקבל מידע בצורה שתהיה לו קלה, מהירה ונוחה.
תהליך יצירת חווית משתמש הוא בעל מספר פרמטרים, החל מבחירת הצבעים המתאימים כחלק מהעיצוב הגרפי של האתר ועד לבניית השלד, התפריט של האתר והחלוקה לעמודים.
כלומר, באיזה אופן יופיע המידע והטקסט בכל עמוד, היכן למקם את שורת התפריטים, מה יהיו הקטגוריות ותת קטגוריות בתפריט.
כמו כן, עלינו לחשוב מהם סדרי העדיפויות – מה חשוב לנו שיהיה בדף הבית, היכן נמקם את טופס הצור קשר ועוד.
תהליך זה, אינו פשוט וחשוב שיעשה בצורה מקצועית, ומתוך הבנה שהגולש הוא המרכז. אנו מתחילים את התהליך של בדיקה מיהו קהל היעד שגולש באתר, ומהם המאפיינים שלו (גילאים, אזור מגרום וכו'). לאחר שבנינו תבנית של גולש באתר, אנו נדע להתאים את בניית האתר, עיצובו ואפיונו בצורה הנכונה ביותר.
הקמת אתר, בנייתו, עיצובו ואפיונו, הם אלה שיוצרים את חווית המשתמש. לכן, עלינו לעשות זאת בצורה שתועיל לגולש ותהיה לו נעימה לעין, נוחה וקלה לשימוש, וכמובן, תספק לו את המידע שלשמו הוא נכנס לאתר מלכתחילה.
כאשר ניישם את כל הפרמטרים הללו אנו ניצור חווית משתמש חיובית, אשר תיצור אצל הגולש תחושה של אמינות ומקצועיות, שבסופו של דבר יובילו להצלחה בתחום השיווק הדיגיטלי, ובכך יספק האתר לעסק את הערך מוסף שלשמו הוא הוקם, והוא קידום העסק הן מבחינה שיווקית והן מבחינה כלכלית.