פרסום בלינקדאין – המדריך המקוצר לשיווק ברשת העיסקית

פרסום בלינקדאין – המדריך המקוצר לשיווק ברשת העיסקית

קשה למצוא אנשים שלא מכירים, או לפחות שלא שמעו את המושג "לינקדאין", וזאת כי כיום מדובר באחת מהרשתות החברותיות היותר גדולות שניתן למצוא. סיפורה של לינקדאין מתחיל בשנת 2002, כאשר עד לפני כשבע שנים התוכנה הייתה בעיקר ממוקדת נטוורקינג, קריירה וגיוס.

מה השתנה במרוצת השנים? בעשור האחרון משהו התחיל להתנער ולסדר צורה מחדש בליבת המערכת, כך שכפתורים שוחררו, שרוולים קופלו והחולצה יצאה מחוץ המכנסים – האנשים שמניעים את הגלגלים מאחורי המערכת הבינו שאין להשאיר מאחור את הנדבך החברתי, ועל כן נערכו מגוון שינויים חשובים באיכות הממשק, ההיצע והתוכן, כך שכיום פרסום בלינקדאין נותן מענה הרבה יותר מלא.

לתת על מנת לקבל

כיום ניתן למצוא אינספור רשתות חברתיות, כאשר חלקן ממותגות כיותר חברתית ואילו חלקן האחר כיותר עסקיות, וכאן כוחו של פרסום בלינקדאין – שילוב מושכל בין שתי הפלטפורמות.

עוד נציין שכוחה הגדול של הרשת טמון בהבנה שיש לתת על מנת לקבל, וככול שיותר נשקיע ונעניק, כך הדרך אל המטרה תהיה יותר קצרה – ממש כמו שאמור להיות בחיים האמתיים, רק שבפלטפורמה זו ניתן לשלוט בכלל הנתונים על מנת ליישר קו.

מכאן שלצד היכולת לתרום מידע ולחלוק ניסיון, גם נוכל בסוף היום למקסם את הפרסום בלינקדאין – להגיע להרבה יותר אנשים רלוונטיים, ליצור הרבה יותר קשרים, להשיג מטרות עסקיות ובאופן כללי למצב נכונה את מעמד העסק.

שינוי מגמתי בתחום הפרסום

בחינת נתוני "איגוד השיווק הישראלי" מצביעים על מגמה מעניינת אשר מחזקת את פניית ההמונים לפרסם בפלטפורמת לינקדאין.

הנתונים מצביעים שלצד הירידה המשמעותית בפרסום בשלטי חוצות ובטלוויזיה, הרי שיש עלייה דרסטית בתחום שיווק דיגיטלי, ועל כן רצוי לפעול במסגרת האינטרנט על מנת לקדם עסקים, אך גם יש להבין כיצד ניתן לבצע זאת נכון, ופה נציין לטובה פרסום בלינקדאין, כאשר בנקודה זו יש לעצור ולבחון האם מבקשים לעשות זאת לבד, או לחלופין לצד עזרה מקצועית.

 שינוי תפישה

לאחר שנערכו בתוכנה מערך שינויים (במיוחד בטריטוריית פרסום בלינקדאין), ניתן למצוא שפלטפורמת לינקדאין מונה כמות אדירה של חברים – למעלה מעל 300 מיליון אנשים, ועל כן בקלות ניתן להגדירה כרשת העסקית המשפיעה בעולם, כאשר לא מעט מההצלחה קשורה לעובדה שלא מדובר בעוד פלטפורמה שמיועדת עבור חיפוש עבודה (או עבור חיבור בין עסקים), אלא כיום רשת לינקדאין מהווה רשת חברתית משמעותית ובו זמנית מזרימה מגוון הזדמנויות כלכליות, כך שהיא מצליחה לתפוס את המושב המרכזי בנישה של הקהל העסקי.

פרסום בלינקדאין – נוסחה פשוטה

לא רק בעולם, אלא גם בישראל, לינדקאדין נחשבת לרשת העסקית המובילה בארץ, כך שהיא מאפשרת לבצע שלל מערכות יחסים עסקיות – מאפשרת לייצר שלל הזדמנויות שקשה להשיג בנתיבים אחרים.

המהות שמאחורי הצלחת המערכת טמונה באמונה הפשוטה של מייסד החברה (ריד הופמן): "על מנת לייצר עסקה מוצלחת חשוב לייצר פלטפורמה של קשרים בינאישיים. מכאן שכיום, גם לאחר כמה שנים טובות שהמערכת עובדת ומשתכללת, עדיין ניתן למצוא את אותו בסיס טוב וישן אשר מאפשר ליצור קשרים נכונים מול מגוון ספקים, עובדים, לקוחות ועסקים, רק ששיטת הפרסום במערכת לינקדאין ממשיכה לדהור קדימה".

פרסום בלינקדאין

קהל יעד

לצד העובדה שפלטפורמת לינקדאין הפכה להיות רשת חברתית, יש לציין שהיא אידאלית ביותר עבור ציבור מאוד ספציפי – עבור פלח בציבור אשר מחפש אחר ערוצי שיווק, פרסום ואסטרטגיה עסקית.

אי לכך פרסום בלינקדאין עבור חברות B2B קטנות נמצא כאידאלי ביותר, וזאת בשל העובדה שהמערכת מאפשרת להגיע לכל דאטה קיימת, ממש כפי שפלטפורמת פייסבוק מגדילה לעשות, אך פה לצד פילוח מושכל וממוקד של הסקטור העסקי, תוך המתמקדות בבעלי התפקידים הרצויים. 

פרסום בלינקדין

מאתר : http://www.digitalbuzzblog.com/linkedin-popularity-grows-as-economy-sours/

עזרה מקצועית

חלק מסוד הצלחה של פרסום בלינקדאין עבור חברות B2B קטנות, טמון ביכולת לפלח כראוי את קהל היעד, כך שניתן להגיע לחשיפה ממוקדת ומרבית, במיוחד כאשר מדובר בשורת בעלי תפקידים מהתחום העסקי.

אם בכול זאת נעצור לבחון מי בכול זאת אחראי על אופי הפרסום בלינקדאין, נמצא שמאחורי הקלעים ישנם מנהלי קמפיינים אשר מתאימים בין רצוי למצוי, לאחר שהם בחנו לעומק מגוון נתונים אישיים, כגון יעדים וערך מוסף של המשתמשים השונים.

מכאן שניתן לטרגט באופן אידאלי בין מוצר מסוים של חברת B2B לבין שורת מקבלי החלטות במגוון ארגונים רלוונטיים, כלומר מכאן הדרך להפיק פרסום אידאלי בלינקדאין מהירה מתמיד.

שיטות פרסום

חברות B2B קטנות אשר מבקשות לפרסם בלינקדאין, עשויות למצוא שעומדות לרשותן לא מעט אופציות חשובות ומותאמות עבור חשיפה מרבית מול שורת מקבלי החלטות עסקיות, עשויות למצוא שהן יכולות לקבל  מידע ממוקד אודות האופי של הלקוחות שביקרו באתר (בהתאם לידע שמופיע בפרופיל) ושהן מוזמנות ליהנות מהעלאת תכנים עדכניים לפיד בהתאם לאופי של הגולשים. 

כיצד?

באמצעות מגוון אמצעי מדיה אטרקטיביים כגון מצגות, סרטונים, מדריכים ופרסום ממומן.  

אופטימיזציה

אחד מהיתרונות הגדולים שנוגעים לפרסום במערכת לינקדאין נוגע לעובדה שכל עוד מתבצע ניהול מושכל, הרי שניתן יהיה להביא את נתוני האופטימיזציה ליעד הרצוי, ולו על מנת למזער את עלות הליד ובו זמנית להעשיר את סך הלידים הרלוונטיים.

מהו ניהול מושכל? ובכן פה נציין שיש לבחון התאמות של מגוון טקסטים, שילובים של תמונות, בחינת דרכים יצירתיות על מנת להצליח להגיע אל קהל היעד מהדלת האחורית ומגוון אסטרטגיות פרסומיות.

לאחר שלב קצר של ניסוי וטעייה בנדבכי פרסום בלינקדאין, מנהל הקמפיין יערוך אופטימיזציה לאורך תקופה של מספר שבועות, כך שבתום התהליך ניתן יהיה ליהנות מהשילוב המנצח שכל מפרסם שואף אליו – להשקיע פחות ולהפיק הרבה יותר.

 

פרסום בלנקדאין – שורת יתרונות

אם נעצור לבחון את שורת היתרונות של פרסום בלינקדאין עבור חברות B2B קטנות, נציין את הרשימה הבאה:

  • רשת הזדמנויות כלכליות גדולת ממדים.
  • היצע כלים נרחב עבור שיווק ממוקד.
  • יצירת קשרים חשובים עם מגוון אנשי עסקים.
  • מאגר זמין בכול עת של מגוון אנשי עסקים, אשר מראש מקוטלגים לפי אזור גיאוגרפי ותחום עיסוק.
  • לאופי ההתנהלות של מיילים ופרופילים אישיים יש כוח רב על מנת להצליח להגיע לקבוצת היעד הרצויה.
  • המערכת עצמה מייצרת אופטימיזציה של קהל דמוגרפי.
  • בעתיד הקרוב אמורים להתווסף Spotlight Ads גם בטאבלט וגם במובייל, כלומר ניתן יהיה ליהנות ממודעות שמציעות הצעות עסקיות בהתאם לפרופיל המשתמש.
  • חידוד היכולת לבצע פילוח איכותי של קהלי יעד.
  • יש מגוון אמצעים יצירתיים על מנת להעביר מגוון מסרים.
  • גולשים שמגיעים לפלטפורמה של לינקדין מראש יהיו ממוקדי עסקים.
  • הפלטפורמה מציעה שלל אופציות בהן ניתן להטמיע את התוכן השיווקי – למשל בקטגוריית פרופיל, או בדף החברה.
  • ישנה יכולת גבוהה להפנות תוכן ספציפי לקהל יעד ספציפי – בהתאם לנתוני פילוח מקצועיים.

עדכונים

לסיכום נסכם ואף נעדכן שמערכת לינקדאין נרכשה ע"י מיקרוסופט, ומאז הרכישה אומנם טרם נרכשו פיצ'רים חדשים, אך עם זאת יש לחכות מעט, וזאת כי לפי המנכ"ל החדש כרגע מרב ההשקעה מרוכזת ביצירת סביבת עבודה אפילו יותר חברתית ומקצועית מקודמתה, כאשר החזון הכללי הוא למזג בכוח של שתי החזיתות, בין הכלים של פרסום בלינקדאין לבין אלו של חברת מיקרוסופט, כך שלאור ההצלחה הגדולה שנרשמה עד היום בתחום פרסום בלינקדאין, עדיין עוד יש למה לצפות.

סקרנים? עברו על הרשימה הבאה:

  • פרסום במערכת לינקדאין מושתת מידע אישי ויכולת כלכלית.
  • טופס לידים אוטומטי.
  • פיתוח ממד הווידאו.
  • פיתוח טרגוט אידאלי, בין היתר גם לפי וותק מקצועי.
  • מימוש כפתור follow עבור המודעות הממומנות.
  • פיתוח פורמט חדש עבור מודעות טקסט, תוך שילוב המובייל.
חיפוש

פופולארי

גלילה לראש העמוד

בואו

או שתתקשרו אלינו עכשיו: