אין לדבר כיום על שיווק דיגיטלי מבלי לדבר על תפקידו של האינסטגרם בחיינו, ולו כי מדובר בכלי שאומנם יחסית חדש, אך מאוד פופולארי ובכוחו לשנות את כללי המשחק.
פרסום באינסטגרם פותח ערוצי שיווק נוספים ואף גורם לידוענים לשתף את המעריצים בחייהם הפרטיים.
אי לכך אין שאלה האם לפרסם באינסטגרם, אך כן יש להבין כיצד ניתן לעשות זאת נכון, ופה חוכמה ויצירתיות משתלבים ביחד לכדי מסע שיווקי מבטיח.
איך לפרסם עסק באינסטגרם?
כיום יש דרכים רבות להגדיל את החשיפה לעסק בעזרת האינסטגרם והפייסבוק, אך לרוב שיווק באינסטגרם מתחלק לשתי דרכים מרכזיות – קידום אורגני ופרסום ממומן באינסטגרם.
קידום אורגני באינסטגרם
על קידום אורגני שמעתם? קידום אינסטגרם ללא פרסום ממומן עובד בצורה דומה.
הרעיון הוא ליצור חשיפה ואינטרקציה בין המותג שלכם ללקוחות הפוטנציאליים שנמצאים בפלטפורמה בדרכים יצירתיות ובכך לחשוף את עצמכם לקהל חדש.
אפשר לבצע קידום אורגני באינסטגרם בחינם, אך קחו בחשבון שהוא מצריך השקעה של זמן בביצוע מחקר האשתגים ובניית אסטרטגייה יצירתית להפצת התוכן שלכם במקומות הנכונים (שיתופי פעולה, הנעה לפעולה ועוד).
בנוסף, מדובר באסטרטגייה ארוכת טווח שלרוב אינה משיגה תוצאות מיידיות ועלול לקחת כמה חודשים עד שתוכלו לקצור את הפירות.
פרסום ממומן באינסטגרם
קידום ממומן באינסטגרם מתבצע דרך מערכת הפרסום של פייסבוק. בדומה לשיווק בפייסבוק, תוכלו לבחור מטרה אותה תרצו לקדם – העלאת חשיפה, הגדלת כמות העוקבים או מכירות.
מערכת הפרסום של פייסבוק היא כלי חכם וחיוני דרכו קל לפרסם באינסטגרם בדרכים יצירתיות לקהל מאוד ממוקד אותו תוכלו להגדיר בעצמכם, ובמיקום לבחירתכם – פוסט ממומן או סטורי.
בעזרת פרסום ממומן באינסטגרם תוכלו להגיע במהירות לקהל רחב בעלויות נוחות (יחסית, בהתאם לתחום ולתקופה). אמנם תצטרכו להשקיע בתקציב שיווק לאינסטגרם אך החסכון בזמן בהשוואה לשיטה האורגנית יהיה שווה את ההשקעה הכספית.
#15עובדות#אינסטגרם
ראשית נתחיל עם 15 עובדות מרתקות אודות האינסטגרם:
- אינסטגרם בקלות עשוי להגדיל את חשיפת העסק וכיום מעל למיליון אנשי עסקים משכילים לנצל זאת.
- מדובר בתוכנה שהתחילה כאפליקציה עבור שיתוף ועיצוב תמונות.
- כיום האינסטגרם הינה אחת מהרשתות החברתיות המובילות.
- 400 מיליון איש פעילים באינסטגרם מדי יום.
- ניתן לפלח את קהל היעד בדיוק מרבי, בדומה לפייסבוק.
- פרסום ממומן באינסטגרם עובר דרך פייסבוק, אשר רכשה את האפליקציה בשנת 2012.
- שירותי השקת המודעות באינסטגרם יצאו לאוויר לפני כשנתיים ומאז ממשיכים לצוץ חידושים בתחום.
- עוד לפני Instagram Ads ניתן היה לשווק באינסטגרם.
- יותר מ28% מסך הציבור בארץ משתמש באפליקציה, כאשר הרוב גולש באופן יומיומי.
- פרסום ממומן באינסטגרם נכנס היטב לתודעה של הגולשים, הרבה יותר ממודעות שיווקיות אחרות ברשת.
- אנשים מעידים שמעקב אחר מותג באינסטגרם מוביל אותם לרכישה.
- מדובר באפליקציה האהובה על בני נוער.
- נשים יותר אוהבות את האפליקציה מאשר גברים.
- בני נוער זוכים לכמות העוקבים הגדולה ביותר.
מסקנה?! פרסום נכון באינסטגרם צריך למנף את כלל המסקנות בהתאם לאופי העסק.
22 #טיפים#פרסום#אינסטגרם
להלן 22 טיפים מוכחים עבור פרסום באינסטגרם:
- שילובים מנצחים – מבקשים להגדיל את נפח העוקבים?
- שלבו בחוכמה בין תמונות מהעסק לבין סיטואציות יותר קלילות ואף מבדרות.
- שלבו בין תמונות לבין מידע עסקי – כגון הטבות ומבצעים.
- שיתוף פעולה – התחברו לפייסבוק על מנת למשוך עוקבים מקבוצת החברים. כמו כן, אם כותבים פוסט בפייס, צרפו תמונה מהאינסטגרם, כך שבעת לחיצה על גבי התמונה יתבצע מעבר חלק שיתרום להגדלת מעגל העוקבים.
- אופטימיזציה – רצוי להקפיד על כמה כללים:
- השתמשו בלוגו עבור תמונת הפרופיל.
- הקפידו ששם המשתמש יהיה זהה לשם העסק (ככול הניתן).
- הוסיפו קישור לאתר.
- בחרו תמונות בחוכמה.
- הקפידו על רזולוציה גבוהה.
- צרפו בתיאור העסק האשטג מעודכן ורלוונטי
- שלבו האשטגים מדויקים.
- הקפידו על שימוש בurl מקורי ולא מקוצר.
- שלבו בין כיתוב לתמונה (מחשבה, הערה, שאלה …).
- תארו את העסק באופן תמציתי.
- תיוג שיווקי – פשוט ביותר לתייג בתמונה מיקומים ואנשים (GeoTag) – נצלו זאת בחוכמה.
- פרופיל סולד – פתחתם פרופיל עסקי? מצוין! עתה יש לוודא שהוא נראה מושך באמצעות תיאור עמוד באופן מעניין ולא בהכרח רציני (תלוי כמובן באופי העסק).
- הגדילו חשיפה – בחרו האשטאג (כלי עבור תיוג נושא) רלוונטי, ואם ניתן תדאגו שתהיה תגובה. מהו האשטאג? כלי שמסייע לקטלג תמונות בהתאם לתוכן. לשם כך רצוי לבצע מחקר מקדים של מילות מפתח, יש להסתפק ב5 מילים (למרות שניתן 30), יש לבחור מילים טרנדיות (אך רלוונטיות) ויש לבחון במה משתמשים קולגות. כמו כן טוב לדעת שניתן לעשות שימוש בהאשטאג גם בתגובות, כך שהתוכן העיקרי נשאר כמה שיותר נקי.
- Embed – שימוש באופציית Embed מאפשרת להטמיע את השיתוף באתר אחר. כמו כן ניתן להעתיק לינק ולהפיץ היכן שרוצים, למשל בפייסבוק.
- מתנה – הטבה שמוענקת לעוקבים עשויה להוות דרך מבטיחה להניע אנשים להמשיך לעקוב אחריכם ואף להוביל לעוקבים נוספים.
- תפסו גל – בחנו איזה טרנד או סיטואציה עושה רעש כיום במדיה (למשל מחאת המילקי) ותפרסמו תמונה בעלת היבט מתוחכם, באופן שמתכתב עם מהות העסק.
- אצבע למעלה – לייקים מסייעים לשיווק ועל כן רצוי לעודד עוקבים לסמן לייק. כיצד ניתן לעשות זאת? בדרכים עקיפות. דוגמה? ניתן לבקש מהעוקבים ללחוץ פעמיים על התמונה על מנת ליצור לייק. רק הסקרנות של "מה יקרה עתה" עשויה להביל לפעולה הרצויה.
- צייתו לחוקים – לפני שמפרסמים תמונה, ראוי לבחון מהו הגודל הרצוי, איזן הודעה רלוונטית ניתן לשלב, האם ניתן לחבר קישור לאתר וכדומה.
- Timing – פתחו פרופיל עסקי ותדאגו שיהיה פעיל. בנוסף בדקו מהי התדירות שעסקים מתחרים מפרסמים והתנהלו בהתאם, כאשר יש להקפיד על ריענון ופרסום שוטף, אך להימנע מפרסום עודף.
- היכון צא! – אין כמו תחרות נושאת פרסים על מנת לדרבן אנשים לשתף פעולה ואילו האינסטגרם מהווה זירה מושלמת עבור כך. מעט יצירתיות ואתם בדרך הנכונה.
- "באתי לעזרת חבר" – כפי שציינו שיתוף פעולה תמיד יעיל בקידום עסקים, ועל כן אם סה"כ ההשקעה מסתכמת במעקב אחר העוקבים שלכם, ניתן לחזק את הקשר ולהגדיל את הסיכויים שימשיכו לעקוב אחריכם.
- השכל שמאחורי הכסף – פרסום באינטרנט ממומן באינסטגרם מאפשר מגוון פלטפורמות עבור פרסום, בחנו אותן בקפידה.
- שלב אחר שלב – מבקשים להתנהל לבד? ראשית ביחנו שאתם שולטים במערכת הפרסום הממומנת בפייסבוק. מכאן הדברים כבר יהיו יחסית פשוטים.
- It's all about story – הוספת מודעה בstory פתוחה כיום לקהל הרחב. כיצד ניתן למקסם את האופציה?
- יש לבחור בין תמונה לסרטון קצרצר (עד 15 שניות).
- יש לעצב נכון ובאופן מושך את המודעה (מדובר בהודעות בעלות יחס של 9:16).
- עולים על הקרוסלה – מודעות קרוסלה מסייעות ליצור עניין באמצעות פרסום של מקבץ תמונות (עד עשרה), כאשר בסופן מומלץ לצרף משפט מניע לפעולה. מדובר באופציה אורגנית עבור קידום – שווה!
- נגיעה של השראה – הנטייה הטבעית של אנשים היא לעקוב אחר דפים מושכים ובעלי השראה ועל כן יש לבחון כיצד ניתן לפרסם את המסר הרצוי באופן כמה שיותר מעניין, חוויתי, מעורר תגובה ואף מעורר השראה.
דוגמה? אם מבקשים לפרסם לק, ניתן לצלם תמונה של ילדה חמודה מורחת לק ברשלנות על הציפורניים של אמה המתוקתקת וליד זה לכתוב "עמיד במיוחד". - כוחו של כפתור – בדומה לפרסום בגוגל, כיום ניתן לבחון ולרכוש מוצרים גם דרך האפליקציה, ולו באופן פשוט – באמצעות כפתורים ייעודיים אשר מכילים מגוון צירופי מילים, כגון: Sign Up/ .Shop Now כמו כן, באמצעות צירופים נוספים ניתן להגיע באמצעות הקלקה אל דף הנחיתה / עמוד האתר הרצוי.
- פרסום ממומן באינסטגרם – הפרסום הממומן באינסטגרם מציע מעט יותר. הוא מאפשר ליצור פרסומת באורך של 30 שניות, לראות את הפרסומת באופן מאוזן, כלי אופטימיזציה אשר מאפשרים לעקוב ולהוביל את ביצועי הקמפיין אל עבר הרף הרצוי, ואף יש מוצר פרמיום ((Marquee שבכוחו להגביר את המודעות של העסק באופן דרסטי ומהיר (מתאים במיוחד למוצרים חדשים ואירועים קרובים).
- יצירתיות לשמה – להלן שלוש דוגמאות יצירתיות עבור שיווק עסקי באינסטגרם:
- פרסמו תחרות בה מבקשים מקהל היעד להצטלם עם המוצר במקום שמצד אחד בעל קונטקסט הגיוני, אך מצד שני גם מצחיק.
- בקשו מאנשים לתעד את רגע הענקת המתנה לבן המשפחה/ חבר, כאשר התגובה המשעשעת ביותר תזכה בפרס.
- שתפו את קהל היעד בחיפוש אחר מסר שיווקי חדש, אותו יש לכתוב לצד המוצר, לצלם ולהעלות לרשת.
איך לפרסם עסק באינסטגרם?
מחכות לכם לא מעט אפשרויות חינמיות ובמקביל אופציות ממומנות. זה הזמן להשקיע בתמונות איכותיות, להיות יצירתיים, להקפיד על אופטימיזציה ולשקול לשלב הטבות ייחודיות.
איך לקדם פוסט באינסטגרם?
יש לא מעט דרכים. אחת מהן היא לפרסם פוסט מעניין בפייסבוק ולצרף תמונה שווה מהאינסטגרם, כך שיתבצע מעבר חלק בין פלטפורמה אחת לשנייה.
איך עושים קידום ממומן באינסטגרם?
דרך מערכת הפרסום של פייסבוק ניתן לפרסם באופן ממומן פוסטים, סטורי ועוד.
שיווק באינסטגרם - כוחו של סיפור
בשורה התחתונה ניתן לסכם שהאינסטגרם מאפשר לספר סיפור, בו רצוי להטמיע בחוכמה וביצירתיות מסרים שיווקיים. אם גם אתם מבקשים למקסם את האופציה, יש לדעת כיצד לספר את הסיפור – באלו מילים ואיורים לבחור, כיצד ואיך, וכאן נמדדת הגדולה של חברת שיווק עדכנית ואיכותית.
כאן אנו משרד פרסום OK נכנסים לתמונה, על מנת לספר נכון את הסיפור שלך!