אמרתם לחברת שיווק "I DO"? זו לא חתונה קתולית!

אמרתם לחברת שיווק "I DO"? זו לא חתונה קתולית!

 

 

כיום שלל בתי עסק פונים לפרסם ולמכור ברשת האינטרנטית ושלל בתי עסק נעזרים בחברות שיווק. עם זאת, לצד הקושי לבחור בחברת השיווק הנכונה, גם יש לא מעט קשיים שצצים רגע לקראת סגירת עסקה, כאשר הפעם נדון בשאלה שחוזרת על עצמה לא מעט – "האם לסגור חוזה ארוך טווח מול חברת השיווק"?

שנקפוץ למסקנה? מדובר בתמרור אזהרה גדול, אדום וברור – תתרחקו!!!

התחייבות למשרד פרסום

אין זה נכון ואין זה ראוי

אין זה נכון (או ראוי) שחברת שיווק תוביל את הלקוח לסגור מולה חוזה עבודה שכולל התחייבות לתקופת פרסום מוגדרת, ולכך ניתן למצוא 8 סיבות משכנעות:

  1. לצד הרצון הטוב והיכולות המוכחות, לעולם אין לדעת איזו תפנית הדברים יקבלו.
  2. ייתכן שהצורך בחוזה נובע מחוסר ביטחון ביכולות.
  3. ייתכן שמדובר בצורך להבטיח מראש הכנסה, ולו בשל הידיעה שההתמחות בתחום אינה חזקה.
  4. ייתכן שמדובר בחברה שלא מעוניינת להשקיע מאמצים מיותרים, אך כן מבקשת להבטיח רייטנרים קלים – תשלום מלא לאורך תקופה, עוד בטרם החלה העבודה.
  5. ייתכן שמדובר בחברה שאינה סומכת על הלקוח (כבר מדובר בשיתוף פעולה בעל אופי שלילי).
  6. אין שום סיבה מוצדקת שבית עסק ישלם דמי ניהול מבלי ליהנות מהתוצאות, רק כי כך הוחלט מראש.
  7. אם הכימיה מול החברה התערערה, אין זה יהיה נכון להמשיך שיתוף פעולה.
  8. ייתכן שבהתחלה תורגש השקעה רבה, אך עם הזמן היא תדעך. כאשר זה יקרה, אין סיבה להישאר בסביבה.

יתרון דו צדדי

טעות לחשוב שרק בתי עסק מרוויחים מהחופש להחליט בכול רגע נתון להפסיק שיתוף פעולה עם חברת השיווק, אלא מדובר ביתרון דו צדדי.

יש להבין שברגע שחברת שיווק יודעת שהפרנסה שלה תלויה בהצלחה מדידה, היא פועלת מתוך דרייב פנימי מטורף – היא הרבה יותר צמאה לחקור ולחדד את איכות הקמפיין, וכאשר היא עושה זאת היא משיגה אחוזי הצלחה יותר גבוהים, משמע שמה הולך לפניה, לקוחות מרוצים מובילים לעוד לקוחות מרוצים, היא מרגישה תחושת סיפוק מרגשת, הרף שלה כלפי עצמה עולה וכך אט אט החברה ממתגת את עצמה כחברת שיווק איכותיתכחברת שיווק שלקוחות מבקשים!

כמו כן, יש לקחת בחשבון שלא כל לקוח מתאים לכל חברת שיווק, ועל כן חשוב ביותר שחברת שיווק תחזיק לעצמה את הפריבילגיה לסנן לקוחות – אם כי הוייב של הלקוח אינו נעים, הלקוח אינו מוכן לשתף פעולה, הלקוח אינו מביע רצינות, הלקוח מסתיר עובדות מטרידות אודות אופי העסק (שמתגלות תוך כדי תנועה) וכדומה.

מכאן שאסור בתכלית האיסור לסגור חוזה עם התחייבות לתקופת פרסום, אם מצד הלקוח ואם מצד חברת השיווק!

ובכל זאת

"אמרנו אסור בתכלית האיסור", אך אנו הישראלים אוהבים לכופף את החוקים, ועל כן אם בכול זאת מבקשים איזושהי התחייבות, יש שני תנאים שמוטב להקפיד עליהם:

  1. התחייבות הדדית – אם כבר התחייבות אז דו צדדית, וזאת כי כפי שציינו גם לחברת השיווק יש מה להפסיד, ועל כן על הצד השני לדעת שגם הוא נמדד ונבחן – גם עליו להירתם למשימה, להשקיע ואף להביע אמון בדרך, ולו על מנת שחברת השיווק תקבל הן את המרחב והן את פרק הזמן להניע מהלכים וליצור את השינויים הרצויים.
  2. תקופת ניסיון – ציינו שאין זה נכון שחברת שיווק תגרום ללקוח להתחייב על תקופת עבודה ממושכת, אך פה נסייג ונציין שכן רצוי להגדיר מראש תקופת ניסיון (לא יותר משלושה חודשים) בעלת יעדי הצלחה ברורים (ואם נחדד יש ליצור מקרה מבחן), ולו על מנת ששני הצדדים יקבלו הזדמנות להכיר, כך שההחלטה להמשך שיתוף פעולה תתקבל ממקום אמין ומושכל.

לא ולא

עוד נוסיף ונחדד שמלבד שאין זה ראוי שחברת הפרסום תתחייב מולכם עבור הצלחה כזו או אחרת, גם יש מגוון נישות שיווקיות שעבורן זה לא יהיה חוקי.

שנסביר? ובכן בהתאם למדיניות של גוגל אין להתחייב מראש אודות כמות הלידים שבית עסק עתיד לקבל, ואין להתחייב שבית העסק יופיע בראש רשימת תוצאות החיפוש.

כן וכן

אם נעצור לעשות סדר, נציין שאין להתחייב לנתונים מדידים מבחינת נתוני הצלחת הפרסום, אך כן ניתן להתחייב לשורת הנתונים הבאה:

  • שיפור מדיד בנתוני השיווק
  • מאמץ משמעותי מצד חברת הקידום
  • שימוש בכלים דיגיטליים (כלי עזר וכימות) מתקדמים
  • מענה מדויק, מוכח ומושתת נתונים אישיים
  • יותר כניסות לאתר
  • צמיחה בכמות הלידים

התחייבות למשרד פרסום - לא ולא

סימני אזהרה נוספים

לצד העובדה שעל חברת השיווק להימנע מלחייב את בית העסק לשתף פעולה לאורך זמן, גם יש להימנע משני דברים נוספים:

  1. מלהשאיר אצל חברת השיווק את חשבון הפרסום!

מדוע? על מנת שאם הלקוח יחליט לעזוב ולהיעזר בחברת קידום אחרת, הוא יוכל להמשיך להחזיק בגישה לחשבון ולא יאבד את תפוקת העבודה שהושגה עד אותה נקודה.

  1. לתת בחברת השיווק אמון עיוור – גם אם חברת השיווק שייכת לאח שלכם, או היא ידועה כחברת שיווק מאוד מוצלחת, אין לתת בה אמון ללא תנאי, אלא יש לבקש לראות דוחות מעקב, או אם יותר נדייק, נציין שיש לצפות שהחברה עצמה תספק את הדוחות גם מבלי שתבקשו!

לחוש בשליטה מלאה מבלי להחזיק במושכות

אנו בחברת משרד פרסום OK מאמינים ביכולות שלנו ויש סביבנו לא מעט בתי עסק מרוצים שיעידו על כך.

אנו לעולם לא מחייבים לקוח להתחייב מולנו, אלא עובדים רק אל מול לקוחות שבעי רצון אשר בוחרים בכול יום מחדש להמשיך לשתף עמנו פעולה, ולו כי פשוט מאוד התוצאות שאנו מובילים אליהן מדויקות לצרכים ונוגעות בשאיפות.

אנו מאמינים בשקיפות ומקצועיות לצד שביעות רצון ונתונים מוכחים בשטח.

מכאן שאם גם אתם מבקשים למסור את המושכות לחברה שמתמחה בקידום דיגיטלי, אך בו זמנית להרגיש בשליטה מלאה – אתם מוזמנים להתחיל עמנו תהליך אפקטיבי, שקוף ורווחי!

חיפוש

פופולארי

גלילה לראש העמוד

בואו

או שתתקשרו אלינו עכשיו: