משרד פרסום לעסקים קטנים ובינוניים

משרד פרסום לעסקים קטנים ובינוניים

פרסום עסקים קטנים ובינוניים הוא מאתגר אך לגמרי אפשרי אם עושים זאת נכון ושמים את טובת בעל העסק בחזית.

כולנו מכירים את זה, אמרו לכם "בואו נכתוב עשרות מאמרים בכל חודש ונקדם אתכם למקום הראשון בגוגל". אחרי שנה של ניסיונות, הגעתם למקום השני וזה באמת היה מלהיב, אבל שום דבר בעסק לא באמת השתנה, חוץ מהוצאות הפרסום שגדלו.

אמרו לכם "עזבו את גוגל, גוגל זה מסובך, בואו נפרסם בפייסבוק, נגיע לאנשים בדיוק בגיל המתאים ובדמוגרפיה המתאימה, אנשים שבאמת זקוקים לכם". פרסמתם והיו המון קליקים, לייקים ותגובות, אבל שום דבר בעסק לא באמת השתנה, חוץ מהוצאות הפרסום ששוב גדלו.

פרסום לעסקים קטנים – נכון להיום מדובר בחוויה של בזבוז

פרסום באינטרנט הוא ללא ספק אחת ההזדמנויות הטובות והגדולות ביותר שקיבלו עסקים קטנים ובינוניים, לקידום העסק והגדלת היקפי הפעילות והמכירות, ממש כמו המפרסמים הגדולים.

יש לא מעט עסקים קטנים ובינוניים שגם יודעים לנצל את הכלי הזה מצויין, חלקם כבר לא כל כך בינוניים ובטח ובטח שכבר לא כל כך קטנים, אלא שהחוויה האופיינית עבור רובם המכריע של העסקים הקטנים והבינוניים, היא חוויה של בזבוז ללא תוצאות.

עומר סבן, מנכ"ל וCMO משרד פרסום OK לעסקים קטנים ובינוניים מסביר מדוע: "עסקים קטנים ובינוניים אינם מפעילים פונקציה ארגונית ייעודית לתחום השיווק והפרסום.

פעילות הפרסום בעסקים אלה מתבצעת למעשה על פי מיטב ידיעתו של בעל העסק, שלא באמת מכיר את עקרונות המפתח המקצועיים של עולם הפרסום, ומבצע בחירות שניתן להגדיר אותן יותר כבחירות של משתמש מאשר בחירות של איש מקצוע.

מה שהעסקים האלה זקוקים לו, הוא משרד פרסום שיעניק להם יכולות פרסום מקצועיות, כאילו היה פונקציית הפרסום העצמאית של העסק."עומר סבן מנכל פרסום OK

בדבריו, מכוון סבן לכך שבעלי עסקים קטנים ובינוניים, בוחרים לפרסם את העסק שלהם באותם ערוצים שהם מכירים כמשתמשי אינטרנט, ולא כפרסומאים.

כולם משתמשים בגוגל ובפייסבוק, וכמשתמשים גם כולם מצליחים לצבור בהם הרבה חוויות של ידע, גילוי וניסיון אישי, ולהיחשף לדברים חדשים שמעניינים אותם.

בהתאם לכך, ההנחה היא שפרסום בערוצים הללו יאפשר לנו עצמנו, לפרסם את העסק שלנו מול משתמשים אחרים שיגלו אותנו, ילמדו עלינו ויתחברו אלינו, בדיוק כפי שאנחנו מתחברים לאחרים.

"זוהי כמובן, הנחה שגויה מן היסוד", מסביר סבן, "רוב המוצרים והשירותים המוצעים על ידי עסקים קטנים ובינוניים, הם לא כאלה שמספיק פשוט להביא אותם לידיעת הציבור, וכולם יעוטו עליהם.

בנוסף לכך, רוב העסקים הללו פועלים בתוך זירות תחרותיות קשוחות מאוד, עם שורה של עסקים המתחרים על אותם סגמנטים של לקוחות, בדיוק באמצעות אותן פלטפורמות".

מעדיפים לראות לייב?

עסקים שוכחים את המטרות העסקיות ונופלים אל תוך תרבות הרייטינג

לדעת סבן, זוהי גם נקודת המפתח שעל כל בעל עסק קטן או בינוני להבין: המטרה היא להגיע אל קהל היעד במינונים גדולים יותר ובצורה אפקטיבית יותר מן המתחרים, ולמנף כל מפגש וירטואלי כזה מול קהל היעד, כדי להעביר את המסר הנכון והמדויק.

כל תוצאה אחרת היא בזבוז של זמן, כסף ומשאבים.

להגיע למקום הראשון בגוגל, לייצר לייקים בפייסבוק ואפילו לייצר טראפיק לאתר העסק זה טוב ויפה, אבל אם מכל אלה לא הצלחנו לייצר המרה אחת, מכירה אחת, אז לא עשינו כלום, וזה עוד לפני שדיברנו על מנגנון משומן של השגת לידים ויצירת מכירות בצורה קונסיסטנטית ולאורך זמן.

מסקר שנערך בשנת 2014 בקרב מעל 2,000 עסקים קטנים ובינוניים בישראל על ידי חברת Wix בשיתוף המגזין הכלכלי The Marker, ניתן ללמוד שמרבית העסקים הקטנים והבינוניים בישראל כלל אינם משקיעים בפרסום באינטרנט.

מתוך אלו שכן מודעים להזדמנות, רק אחוזים בודדים מנהלים פעילות פרסום אפקטיבית שיכולה להביא גם תוצאות, ומכאן גם היחס השלילי שבין היקף הנוכחות ברשת ובין התוצאות העסקיות, כפי שניתן ללמוד מהגרפים הבאים:

פרסום לעסקים קטנים

"כמשרד פרסום המתמחה בפרסום באינטרנט ושיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים", מסביר סבן, "יוצא לי לפגוש כמעט בכל יום, בעלי עסקים שאיבדו אמון במערכת.

אחרי חודשים ושנים בהם כל מה שעניין אותם כשהם קמים בבוקר, זה לבדוק את המיקום שלהם בגוגל סביב ביטוי מפתח כלשהו, ולבדוק כמה לייקים ותגובות קיבלו מודעות הפייסבוק שלהם, הם לפתע מגלים שאיבדו כיוון, ששכחו את המטרה העסקית האמיתית שלהם: לגייס לידים, להביא מכירות ולהרוויח כסף.

זהו בדיוק השלב בו הם נוטשים את כל "המומחים" שנהנו מכספם מבלי לספק תוצאות, ומגיעים אלינו אל משרד פרסום OK".

שיווק באינטרנט לעסקים קטנים – מקצועיות וניסיון מוכח

כמשרד פרסום מקצועי, מספק OK פלטפורמה שלמה ומושלמת לשיווק דיגיטלי ופרסום באינטרנט עבור עסקים קטנים ובינוניים.

חבילת הערך של OK כוללת אלמנטים כמו: עיצוב, גיבוש מסרים שילכדו את הלקוח הפוטנציאלי ברגע האמת, גיבוש בריף פרסומי לעסק, ניתוח צרכים ובניית אסטרטגיית פרסום ושיווק, פרסום במגוון רחב של ערוצים הרבה מעבר לגוגל ופייסבוק, אנליזה רציפה של תוצאות הפרסום וביצוע שינויים נדרשים בזמן אמת.

אנו מבצעים עבודה מסודרת לפי מטרות ויעדים וצוות מקצועי של פרסומאים ומומחי שיווק, שעומדים לרשות העסק הקטן והבינוני בכל עת.

שיווק לעסקים קטנים

"במשפט אחד", מסכם סבן:

"נדמה לי שמה שאנחנו מציעים זה מחוייבות לתוצאות והמטרות העסקיות. לא לקליקים, לא ללייקים ולא למיקומים בגוגל, אלא לשורה התחתונה של העסק, וזה משהו שמעט מאוד שחקנים בשוק הזה מוכנים ויכולים להתחייב אליו. משרד פרסום באינטרנט ושיווק דיגיטלי, שמעניק לעסקים קטנים ובינוניים את היכולת לשחק כמו הגדולים, זה נהדר, זה עובד, ונדמה לי שבעלי עסקים מתחילים גם להבין את זה".

שאלה לי

להעניק שירות מקצועי ממש כמו לעסק גדול, רק לצד תקציבים יותר נמוכים. הרעיון הוא להבין מהו הסטטוס, הקושי, החזון והיכולת הכלכלית, ומנקודה זו לבנות אסטרטגיה מסודרת שבסוף התהליך תוביל לתוצאות הרצויות.

בין 3-7% מסך ההכנסה החודשית.

מאוד תלוי עד כמה מתמחים בתחום ומקפידים לפעול באופן רציף, ועד כמה יודעים לראות את התמונה השלמה.

חיפוש

פופולארי

גלילה לראש העמוד

בואו

או שתתקשרו אלינו עכשיו: