מה זה רימרקטינג ריטרגטינג?
פרסום מקוון או בלועזית Remarketing או Retargeting הינה שיטה שדרכה ניתן להשאיר את החברה או את המותג שלכם, בתודעתם של הגולשים גם אחרי שיצאו מהאתר.
איך רימרקטינג עובד?
הפרסום ברשת פועל באמצעות קוד אשר מוטבע באתר ומשאיר קבצי "קוקיז" (cookies) במערכת הדפדפן של הגולשים.
קוד זה עוקב בצורה נסתרת אחרי פעילות המשתמש באינטרנט. לא מדובר בקוד שחודר לפרטיותו של הגולש והוא אינו גורם להפרעה לגולש או משפיע על תפעול האתר.
כאשר גולש חדש נכנס לאתר החברה שלכם המערכת מזהה ויוצרת קוד מעקב גלישה אצל המשתמש.
בהמשך, כאשר הגולש יעזוב את האתר ויגלוש ברחבי הרשת, הקוד "ימליץ" לספקי הפרסום השונים, על הזמנים והאתרים ועוד, שבהם כדאי להציג את מודעות גרפיות של החברה שלך ורק לגולשים שביקרו באתר שלך.
מדוע ומתי הרימרקטינג נחשב ליעיל?
פרסום רימרקטינג נחשב ליעיל ביותר משום שהתקציב המושקע בפרסום באפיק זה, הינו ממוקד ביותר ומופנה רק לגולשים אשר ביקרו באתר החברה שלך ו/או חיפשו אותו בעבר ומשום כך, דרך פרסום זאת יעילה יותר בהשוואה לשיטות אחרות ועומדת בROI גבוה במבחן התוצאה.
מומלץ לשלב את הרימרקטינג בשלילוב קמפיין פרסומי הכולל שיטות נוספות. ניתן לעשות זאת באמצעות פרסום וחשיפה של האתר באמצעי המדיה השונים ובכך למשוך אליו גולשים ומשם להפעיל את הריטרגטינג/רימרקטינג.
חשוב לדעת – למרות היתרונות בכלי, הCTR ברימרקטינג נחשב נמוך מאוד.
מה זה CTR? תלחצו ונסביר לכם.
אז מה היתרון בשיטת הפרסום רימרקטינג?
בעזרת רימרקטינג יש לנו את היכולת להישאר בתודעה אצל אנשים שכבר ביקרו באתרנו ולחשוף אותם אל העסק או אתר העסק פעם נוספת. ואוו!!
גולשים שביקרו באתר והתעניינו בשירותים או המוצרים שלנו אוטומטית הופכים להיות לקוחות פוטנציאלים וכך הפרסום הופך להיות יעיל וממוקד יותר.
לסיכום
מכאן, שפרסום מקוון בשיטת הריטרגטינג או רימרקטינג הינה שיטה מוצלחת מאוד לפרסום באינטרנט, אך חשוב לשלב אותה בתוך קמפיין פרסומי כולל המשולב עם אמצעי מדיה נוספים.