מבוא Google Discovery
מודעות ה-Discovery של גוגל מעוררות הרבה עניין ושאלות מאז שהושקו בסוף 2019, ועדיין – קמפיין Discovery הוא כנראה לא הקמפיין הראשון שקופץ לכם לראש כשאתם מתכננים לפרסם בגוגל. לכן, החלטנו להסביר על הקמפיין, סוג המודעות ומדוע כדאי לקחת זאת בחשבון כשאתם חושבים על האסטרטגיה השיווקית שלכם או של הלקוחות שלכם.
מה זה בכלל Google Discovery?
Discover הוא עדכון שמופיע בדף הבית של אפליקציית Google ב-iOS וב-Android, כמו גם בדף הבית של Google.com. משתמשים יכולים להתאים אישית את הפיד שלהם כך שיראו תוכן שמעסיק אותם בתחומים שהם מתעניינים בהם (כגון אופנה, נסיעות, אוכל ועוד). בניגוד למודעות החיפוש של Google, אנשים לא צריכים להקליד שום דבר בסרגל החיפוש כדי שמודעות Discovery יופיעו. מטרת Google Discover היא לספק תשובה עוד לפני שהמשתמש שואל את השאלה. כלומר, אנו רוצים "לתפוס" את המשתמש בתחילת דרכו הצרכנית, הרבה לפני שבכלל יש לו כוונת רכישה. מודעות Discovery מאפשרות לך לנצל את הבינה המלאכותית שגוגל יצרה כדי לספק למשתמשים את המודעות המדויקות והמעניינות ביותר. ככל שהמשתמש מתקשר יותר עם Google Discovery, זה מספק הבנה ברורה יותר של תחומי העניין שלו וגם אילו נושאים הם לא רוצים לראות. המשתמש יכול לשנות ולפרט את העדפותיו, להגדיר לגוגל מה הוא רוצה לראות ומה הוא ממש לא רוצה שיופיע (גם ברמת הביטויים שאינם רלוונטיים עבורו).
זה מאפשר ל-Google ללמוד עוד על אותו אדם, ולהתאים את פיד החדשות שלו להעדפותיו.
Google Discovery הן מודעות Google Discovery?
מודעות Google Discovery דומות מאוד במראהן למודעות גוגל ברשת המדיה, כלומר המטרה שלהן היא להיות כמה שיותר מעניינות ולמשוך את עיני המשתמשים. מדובר בפרסומות שמתבססות על תחומי העניין של הקהל, ביקורים של אנשים באתר, הורדות של אפליקציות מסוימות, סרטונים שנצפו וחיפושי מפות.
כלומר, מודעות Discovery מתמקדות בקהלים ובפעולות שלהם ולא במילות מפתח, והן יכולות להופיע בפיד הביתי של YouTube, באפליקציית גוגל, ב-Gmail וכמובן בפיד של Discovery.
היתרונות של מסע הפרסום של Google Discovery
ניתן להריץ קמפיין כזה על מנת לבדוק מוצר חדש שאינו מוכר מתוך הבנה שמטרת קמפיין גילוי היא לגרום לאנשים לגלות מוצרים/נושאים/שירותים שלא הכירו או ראו בעבר. ככל שמשתמשים יראו יותר ויותר מהמודעות שלך, הם יכירו יותר את המותג וזה יבנה אמון.
גוגל גורמת למשתמשים להחליט מה מעניין אותם, מה שעוזר לך לפרסם לקהל מדויק יותר. אתה כבר לא צריך לעשות מחקר כדי לקבוע מהו הקהל הרלוונטי ביותר מכיוון שה-AI של גוגל יכול לטפל בזה. אחת התכונות הטובות ביותר של מסע פרסום של Discovery היא העובדה שהמודעה שלך תפגע כמעט תמיד באנשים שאליהם אתה ממקד. אין יותר בדיקות או ניחושים.
בעזרת קמפיין אחד תוכלו להגיע לעד שלושה מיליארד אנשים בעולם בחודש. הסיבה לכך היא שמודעות Discovery מוצגות באפליקציית Google, בדף הבית של YouTube וב-Gmail.
מודעות Discovery הן מודעות ויזואליות
הדורשות תמונות באיכות גבוהה. אתה לא יכול לצפות שמישהו ירצה ללחוץ על תמונה באיכות נמוכה או על תמונה לא ברורה. התמונה צריכה ליצור עניין ולמשוך משתמשים לרצות 'לגלות' אותה.
הגבל טקסט בתמונות
מטרת התמונות היא לא לתת את כל המידע, על מנת להשאיר את המשתמש סקרן. על ידי הגבלת הטקסט בתמונות ושמירה על כל מקום לתמונות, אתה מספר סיפור שיגרום למשתמשים לתהות מה קורה בצד השני ובסופו של דבר ללחוץ על המודעה.
נסה ליצור אמון באופן מיידי:
זכור שלרוב האנשים שרואים את המודעות הללו אין מושג מי אתה או מה העסק שלך מציע. הם פוגשים אותך בפעם הראשונה, ואם אתה לא מספר את הסיפור נכון, הם יכולים להמשיך לגלול מהר. בשבילך, אתה צריך לבנות אמון, אז השתמש בטקסט כדי לספר על עצמך ולגרום להם לרצות ללחוץ.
אז איך אתה מגדיר את מסע הפרסום הראשון שלך ב-Google Discovery?
אם כבר הגדרת בעבר קמפיין לרשת המדיה עם מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש, לא תתקשו יותר מדי להגדיר קמפיין Discovery. חלק גדול מהתהליך זהה.
להלן השלבים:
בתפריט בצד ימין לחץ על קמפיינים.
לחץ על הלחצן ובחר באפשרות מסע פרסום חדש.
בחר את יעד מסע הפרסום: 'מכירות', 'לידים', 'תנועה לאתר' או 'ללא יעד'.
בחר קמפיין Discovery.
לחץ על המשך.
הגדר את המיקום והשפה עבור הקמפיין.
בחר את הקהלים
שים לב שאם אתה רוצה להשתמש ברשימות קהלים, עליך לציית לכללים הבאים:
רשת החיפוש של Google:
הרשימה צריכה לכלול לפחות 1,000 מבקרים או משתמשים שהיו פעילים ב-30 הימים האחרונים.
YouTube
הרשימה צריכה לכלול לפחות 1,000 מבקרים או משתמשים שהיו פעילים ב-30 הימים האחרונים.
Gmail
הרשימה צריכה לכלול לפחות 100 מבקרים או משתמשים שהיו פעילים ב-30 הימים האחרונים ברשת המדיה.
בחר את שיטת היד והזן את התקציב היומי הממוצע. שימו לב שאם לא תגדיר את מחיר היעד להמרה, גוגל תגדיר את הצעת המחיר למקסימום המרות כברירת מחדל
ולהפעיל את הקמפיין
השאר פרטים וקבל הצעה לקידום האתר שלך:
Image by Public Co WikiImages from Pixabay