נכון מאוד קוראים יקרים ויקרות.
דוח חדש מגלה ש-86% ממותגי ה- B2B מצליחים בשיווק משפיענים.
שיווק משפיעים עובד עבור הרוב המכריע של המשווקים, לפי הדו"ח.
המחקר מהבלוג TopRank Marketing מגלה ש-86% ממותגי B2B מצליחים בשיווק משפיענים.
באמצעות שיווק משפיענים, מותגי B2B משיגים תוצאות מהגברת המודעות והמוניטין למותג ועד להגדלת המכירות באופן ישיר.
שליש מהעסקים מדווחים ששיווק משפיענים הוביל להגדלת ההכנסות, ו-85% מאמינים שהתוצאה תגדל ב-12 החודשים הקרובים.
הדו"ח עונה על שאלות לגבי שיטות עבודה וטכנולוגיות מומלצות, תכונות חובה של משפיע B2B ומזהה תחומי מפתח לצמיחה עתידית.
הנה כמה דגשים מובילים מהדוח בן 60 העמודים:
האם שיווק B2B Influencer עובד?
תהליך שיווק משפיעני B2B דומה מאוד לאבולוציה של שיווק תוכן בשנים האחרונות.
לאחר שראו הצלחה במאמצים נקודתיים, מותגים רבים משלבים כעת שיווק משפיענים באסטרטגיות ארוכות הטווח שלהם.
המחקר סוקר מקצועני שיווק ותקשורת B2B לגבי התוצאות שלהם עם שיווק משפיענים:
86% אומרים שזה מוצלח במידה או מאוד
72% אומרים שזה עזר לשפר את המוניטין של המותג
70% אומרים שזה שיפר את המודעות למותג
56% אומרים שזה עזר ליצור לידים חדשים
33% אומרים שזה היה מחולל הכנסות ישיר
רגע, מיהו משפיען B2B?
איך אתה יודע אם מישהו אותנטי, אמין ומספיק כדי לשתף פעולה כמשפיע B2B?
לפי הדו"ח, אתה צריך להסתכל מעבר למדדי העוקבים והמנויים משום שגודל הקהל חשוב פחות מרלוונטיות הקהל!!
מספר העוקבים העצום אינו חשוב למשווקים כמו הרלוונטיות, האמינות והמומחיות.
אנשים עם קהל גדול יכולים לעזור בטווח ההגעה של קמפיין, אבל זה חיוני לכלול אנשים משפיעים יותר עם קהלים קטנים יותר".
כדי ללמוד עוד על התכונות המובילות של משפיען, מובילי הסקר ביקשו מהמשיבים בסקר לדרג רשימה של תכונות כחיוניות, נחמדות או לא חשובות אצל משפיענים:
אלו התוצאות:
רלוונטיות הקהל (98%)
הקהל רואה אותם כאמינים (87%)
מומחיות בנושא (78%)
הערכים עולים בקנה אחד עם המותג (69%)
Influencer מפרסם בפלטפורמה אחת לפחות (65%)
יכולת יצירת תוכן (54%)
גודל הקהל (49%)
אישורים מקצועיים (42%)
סוגי התוכן היעילים ביותר לשיווק משפיענים B2B:
המשיבים מוצאים שהם יעילים ביותר ומראים מגמה של שיתוף פעולה אינטראקטיבי ומולטימדיה.
כשנשאלו מהם סוגי התוכן המועדפים באקלים השיווקי הנוכחי של משפיעני B2B, המשיבים אמרו:
סמינרים מקוונים (81%)
מדיה חברתית (74%)
פוסטים בבלוג (71%)
וידאו מוקלט (67%)
ראיונות (62%)
פודקאסטים (52%)
וידאו חי (48%)
תיאורי מקרה (38%)
תעשייה (33%)
תוכן אינטראקטיבי (31%)
אנליסט צד שלישי (29%)
אינפוגרפיקה (17%)
הזדמנויות השפעת B2B מובילות
למרות שתחום השיווק של משפיעני B2B מתבגר, עדיין יש הרבה מקום לצמיחה.
הדו"ח מגלה שההזדמנות הגדולה ביותר טמונה בפיתוח אסטרטגיה:
פחות ממחצית ממשווקי B2B אומרים שיש להם אסטרטגיית משפיעים מתועדת
28% מהעסקים אומרים שיש להם אסטרטגיה לא מתועדת/בלתי רשמית
25% אומרים שאין להם אסטרטגיה בכלל