גוגל שופינג – הזדמנות שכל בעל אתר מכירות חייב לנצל

גוגל שופינג – הזדמנות שכל בעל אתר מכירות חייב לנצל

גוגל שופינג הוא אחד הכלים החשובים ביותר שכל בעל אתר קניות אונליין חייב להכיר.

ב-2021 רק מתבקש שכל מי שנעזר ברשת האינטרנטית יכיר את אחד מהכלים היותר משמעותיים שמסייעים לקידום מכירות,כלי שבאפריל 2018 נפתח לראשונה לשימוש גם עבור הקהל הישראלי, לאחר שתקופה ארוכה שירת רק מספר מדינות בודדות.

אז במה מדובר ומדוע כלי זה נחשב כה מתקדם ומוערך?

ובכן גוגל השקיעה רבות בכלי קניות חדש, וכשגוגל עושה את העבודה יש למה לצפות. מדובר במנוע חיפוש מבית גוגל, מנוע חיפוש שלוקח מודעות (די זהות לאלו של גוגל) וממנף אותן בשלבי החיפוש.

כיצד? ובכן מודעות אלו מטמיעות בתוכן ערך מוסף, למשל פרטי התקשרות, תמונה, מחיר ואם רק רוצים, גם ניתן לשלב טקסט קצר, ביקורת ומשפט מניע לפעולה.

כך זה נראה בתוצאות החיפוש של גוגל:

גוגל שופינג דוגמא

מה היתרונות של גוגל שופינג?

אז מה הופך את גוגל קניות לכלי כה מבוקש? עברו על היתרונות הבאים:

  • חווית שימוש – פעם ראשונה שיש כלי ששם דגש לא רק על חווית הלקוח, אלא גם על החוויה של המפרסם. גוגל שופינג מייצרת חיפוש מהיר ואינטואיטיבי לשימוש ומאפשרת שליטה מרבית מצדו של המפרסם.
  • מיקום בולט – מודעות אלו מופיעות בדף הראשון של תוצאות החיפוש – במיקום ייעודי ומעוצב, ולצד מודעות של מפרסמים נוספים. מכאן שהלקוח זוכה לבצע סקירה נוחה ומהירה (בהתאם לתמונה, למחירים ולשלל המידע המוצג), כך שהבחירה לאיזו מודעה להיכנס הרבה יותר מושכלת.
  • הלקוחות משתפים פעולה – לא מדובר בעוד מודעת פרסום ממומנת שממהרים להתעלם ממנה, אלא מודעות אלו מופיעות רק בשלב שבו הלקוח "בשל" לסגור עסקה ורק לאחר שזכה לערוך השוואה מהירה ונוחה, משמע הלקוח שמשתמש בהן לרוב מוצא את שחיפש – לומד שהן יעילות.
  • קידום המודעה – בעוד שמודעה ממומנת בעיקר מושפעת מפידבקים פנימיים (לצורך הדוגמה התאמה למילת מפתח), במקרה זה גם יש משמעות לקידום האורגני – ישנה השפעה לביקורות חיצוניות.
  • ישר למטרה – הגולש מובל ישירות לאתר החנות.
  • שליטה על התקציב – ניתן לבחון מהם הביצועים לעומת שאר המתחרים, כך ברגע שמבינים אלו קבוצות של מוצרים מובילות, ניתן לשלוט טוב יותר על הצעת המחיר.
  • עלות – קמפיין רגיל מוביל לCTR שנע בין 3 ל 10 אחוזים ואילו קמפיין שופינג מוביל לCTR שנע בין בין1 ל2.5 אחוזים. מהי המשמעות? פחות לוחצים על המודעה ללא הצדקה – פחות משלמים ללא סיבה. כיצד זה קורה? מודעה מבית גוגל שופס כוללת מידע רב, כך שמראש ניתן להבין האם יש טעם להיכנס למודעה.

איך זה עובד

אם מחליטים שאכן עומדים להשקיע בקמפיין מבית "גוגל קניות", יש לעקוב אחר השלבים הבאים:

  1. להתחבר למרכז הסוחרים מבית גוגל. מרכז הסוחרים (Merchant Center) מהווה פלטפורמה חשובה שמסייעת להפוך את סך נתוני החנות האינטרנטית למוכנים לשימוש בחשבון גוגל אדוורדס. מכאן שיש לפתוח חשבון במרכז הסוחרים ולהצהיר על בעלות חוקית. כיצד? אפשר להיעזר בגוגל אנליטיקס ואפשר לצרף קובץ HTML ישירות למנהל הקבצים הראשיים.
  2. טרם מעלים נתונים, נדרשים לשבת ולהכין קובץ שכולל קטגוריית מוצרים, מחירים, תמונות ופירוט קצר (בהתאם לדרישות של גוגל). כמו כן, את הקובץ יש להכין כ CSV או לחלופין בפלטפורמת XML. ברגע שגוגל מאשר את תקינות הקובץ, המוצרים נכללים בלשונית ואפשר לצאת לדרך.
  3. מחברים בין גוגל אדס לבין מרכז הסוחרים.
  4. מתחילים קמפיין שופינג.
  5. משלמים – לאחר יצירת המודעה, מועברים לדף תשלום.
  6. קובעים יעדים
  7. מפעילים את המודעה.
  8. מבצעים מעקב אחר יעילות ההודעה, כולל ניתוחים סטטיסטים.
  9. מיישמים מסקנות

50 שניות על גוגל קניות:

עכשיו שאין ספק אם כדאי להשתמש בכלי קבלו כמה טיפים לקמפיין מוצלח בגוגל שופינג:

עשה ואל תעשה בקמפיין שופינג של גוגל

נצלו את מודעות גוגל שופינג גם עבור הפצה בערוצי שיווק נוספים, אך באותה נשימה זכרו שמודעות אלו עובדות הכי טוב בגוגל.

כאשר בוחרים את שמות המוצרים, וודאו שהיא כוללת את מילות המפתח והיעזרו במילות מפתח בעלות משמעות שלילית, כך שיש מילים שעליהם המוצרים לא יופיעו – למשל אן מדובר חנות בשרית המודעה לא תגיב למילה מוצרי חלב.

בנוסף, נסו להימנע מ"לדחוף" מספר מוצרים לאותה מודעה, במיוחד אם לא רוצים לשחק עם הצעת המחיר על מנת להתייעל, צרו קבוצות בהתאם למאפיינים מרכזיים – מאפשר שליטה יותר נכונה על תקציב הקמפיין.

לבסוף נציין שחשוב להשקיע בשאליתות כמה שיותר ממוקדות – הרבה יותר קל להמיר קהל יעד שיודע מה הוא מחפש.

שאלות לצד תשובות

כמה עולה לפרסם בגוגל שופינג?

ראשית נציין שגוגל שופס מייצרת שקיפות חשובה. כיוון שנעזרים במערכת גוגל אדס אפשר לחזות די טוב מה תהיה ההשפעה של הצעת המחיר על מוטיב החשיפה ועל מוטיב ההקלקה.

פה גם ראוי לציין שלמרות שלרוב המוצרים יש תקרת זכוכית, הצעת המחיר יחסית יקרה, אך כיוון שרואים תוצאות, ההשקעה בהחלט שווה.

איזה אתרים מתאימים לגוגל שופינג?

כל אתר (בארץ או בחו"ל) שמחזיק בחנות אינטרנטית שמוכרת מוצר (ולא שירות), עתידה למצוא בכלי זה סיוע מרבי.

יש מוצרים ותחומים ספציפיים שאינם מותרים לפרסום בגוגל קניות, המלצתינו היא לבדוק פרטנית במדיונות הפרסום של גוגל.

האם המודעות הרגילות שלי יעבדו פחות טוב ממודעות השופינג?

זה לא שהן יעבדו פחות טוב, אך הן כן פחות מאפשרות שליטה וכן עשויות להוביל להוצאות יותר יקרות שלא לצורך. ההמלצה הכללית היא להשאיר את המודעות הרגילות ובמקביל להריץ מודעות בגוגל שופינג.

איפה גולשים יראו את המודעות שלי?

הגולשים יראו את המודעות מעל (או בצד) תוצאות החיפוש (בדף הראשון בגוגל).

שנסכם?

בהחלט מדובר בשחקן חדש בזירה שראוי להכיר, אך ממש כפי שקידום רגיל אינו פשוט, כך גם גוגל שופינג דורש הבנה מעמיקה, שלא לומר כמה תחומי התמחויות: רקע בקידום אורגני, רקע באופטימיזציה, התמחות בתחום הUX וה UI וכמובן התמחות בתחום ניהול קמפיין בגוגל.

מכאן שאם גם אתם רואים בכלי זה הזדמנות לדהור קדימה ויכולת להשיג יתרון יחסי, פנו אלינו, משרד פרסום דיגיטלי ודי מהר תחוו כיצד הוצאה הופכת להכנסה.

חיפוש

פופולארי

גלילה לראש העמוד

בואו

או שתתקשרו אלינו עכשיו: