מיתוג לעסק בעידן הדיגיטלי
מיתוג עסקים וחברות הינו חלק משמעותי ובלתי נפרד מיצירת אסטרטגיית שיווק ומכירות מוצלחת לכל מותג ועסק קטן. מיתוג עסקי מאפשר לנו לבדל את המוצר והשירות אותו אנו מציעים ללקוחות שלנו והוא מהווה חלק משמעותי בהצלחת העסק לטווח הרחוק.
תחשבו על זה רגע, התפתחות הטכנולוגיה בעולם מובילה לשינויים משמעותיים בכל תחומי החיים. כיום, אמצעי המדיה השונים והאינטרנט בפרט מאפשרים לנו ליצור קשרים בינלאומיים מכל מקום ובכל זמן. דבר זה משפיע באופן ישיר גם על הכלכלה ועל עולם השיווק והפרסום.
הטכנולוגיה והפיתוחים החדשניים מאפשרים לעסקים וחברות להגדיל את החשיפה ולהגיע לקהל יעד רחב מכל העולם ללא תלות במיקום הפיזי, דבר אשר לא התאפשר לפניי כן.
בעולם מתפתח עם שפע של היצע ורווי בעסקים ומוצרים, אנו חשופים לאלפי מותגים אשר כל אחד מהם מנסה לתפוס את מקומו בתודעת הצרכן על פניי מתחרים רבים.
כדי שמותג יתברג בזיכרון וילכוד את עיניי הצרכנים עליו לסקרן, לעורר אמוציות, לעניין, לחדש ולתת ערך מוסף שימשוך את הקונים הפוטנציאלים אליו. פרמטרים אלה משקפים את ערכי המותג, אופיו ותכונותיו.
מה המשמעות של מיתוג נכון לעסק ולמה זה כל כך חשוב?
כמעט בכל תחום בחיינו ההיצע הוא גדול והצרכנים נהנים ממגוון רחב של מוצרים ושירותים. כאשר המבחר הוא גדול, כך גם התחרות בשוק הופכת לגדולה ועל החברות להשקיע מאמצים רבים למשוך את תשומת ליבם של הצרכנים.
מצד אחד, התחרות מביאה לכך שהמוצרים והשירותים המוצעים לצרכן יהיו איכותיים ובמחירים הוגנים. אולם, מצד שני, המגוון הרחב לעיתים גם יוצר בלבול ודילמות אצל הצרכנים ומקשה עליהם להגיע להחלטה איזה מוצר לרכוש.
משום כך, אנשים מטבעם נוהגים למתג ולקטלג כמעט כל דבר, אפילו בני אדם. בדרך זו הבחירה נעשית קלה יותר. למשל: כאשר אנו מקבלים המלצות ופידבקים חיוביים על בעל מקצוע כלשהו, הוא ימותג כמקצועי ואמין ובכך יגדיל את קהל לקוחותיו.
אולם, כיום שהעולם העסקי כ”כ תחרותי אי אפשר להסתמך רק על לקוחות ממליצים שידאגו למתג ולפרסם אותנו. כאשר אנו נמצאים בעולם כ”כ תחרותי ושופע, בעלי חברות, עסקים קטנים וגדולים וגם בעלי מקצוע, יודעים שבכדי להשיג מטרות ולהצליח מבחינה עסקית, הם חייבים למתג את עצמם בצורה מקצועית.
פה נכנס לסיפור כל נושא המיתוג לעסקים.
מיתוג לעסק
כדי להיכנס לתודעת הצרכנים ישנו דבר אחד חשוב שיש וחובה לעשותו בצורה מקצועית ומדויקת – מיתוג עסקי!
רבים חושבים כי מיתוג הוא עיצוב לוגו או עיצוב גרפי לעסק – טעות. העיצוב הוא הדרך הוויזואלית להציג את קונספט המיתוג העסקי.
מטרת תהליך המיתוג לעסק היא להחדיר ערכי המותג לתודעתו של הצרכן בעזרת שיווק ופרסום באמצעי המדיה השונים.
תהליך זה יכול להתבצע למותג חדש או למותג קיים שעובר תהליך מיתוג מחדש. בתהליך המיתוג אנו קובעים את ערכי המותג הרצויים ומפתחים לו זהות משלו.
הפרמטרים שאיתם בונים את המיתוג לעסק מורכבים מבחירת שם המותג, לוגו המותג, אופי המותג המורכב מהגדרת קהל יעד, שפה, סגנון דיבור וכו’.
לאחר שקובעים את כל המאפיינים, נשאר המרכיב המילולי והוויזואלי שנבנה ע”י בחירת צבעים ושפה גרפית שתעביר בצורה מדוייקת את המסר השיווקי ללקוח. מאפיינים אלה כמכלול, יעזרו ללקוח להבין את ערכי המותג ולהתחבר אליו מבחינה רגשית.
מיתוג עסקים VS פרסום
פעמים רבות עולה המושג מיתוג ורבים נוטים להתבלבל בין מיתוג עסקים לפרסום.
ובכן, העיסוק הרב בפרסום, בעיקר בשנים האחרונות כאשר השיטה התחזקה ועוברת לרשת האינטרנט, אנו עושים שימוש בקשת רחבה של כלים פרסומיים במטרה לשווק ולחשוף את העסק שלנו החוצה.
דוגמאות לשיטות פרסומיות לאוו דווקא רשתיות, הם דפי נחיתה, מודעות פרסומיות (הממומן), באנרים, פוסטים, סרטוני הדרכה וכיו"צ.
בכל פעם מחדש המצב חוזר על עצמו. מדברים על שיווק וישר זולגים למיתוג.
רוצים להבין מדוע?
אנחנו יכולים להתחיל להסביר, להדגים ולהאדיר את חשיבות המיתוג העסקי, אך בשורה אחת נציין שמיתוג הוא זה שבסופו של יום נשאר בתודעה של הלקוח.
כאשר לקוח מבקש לרכוש מוצר מסוים, הוא לרוב יקשיב לעצמו, ואם נדייק לתודעה שלו.
כך למשל אם ביום חם אדם ירגיש צמא, סביר ביותר שהוא ידמיין כוס קולה צוננת שמונחת לצד בריכת שחייה תכולה, כך שיהיה קשה לשכנע אותו להפסיק לפנטז ולשתות פפסי.
אם כן מיתוג זה כל הסיפור. נשמע פשוט? כן ולא.
מדוע לא? כיוון שהקושי מצוי מאחורי ההצלחה להיכנס לתודעה, וכאן העבודה של אנשי שיווק יצירתיים ומקצועיים נכנסת לתמונה.
מבקשים הצצה לעבודת המיתוג? קיבלתם!
מיתוג עסקים מתחיל מתשאול של בעל החברה. לאלו שאלות יש להתכונן? ובכן הסיטואציה דינאמית, אך באופן כללי תצפו לשאלות הבאות:
- כיצד בעל החברה תופש את החברה שלו – מהמקום שחולם ומכוון הכי גבוה, בו אין שום מגבלות.
- כיצד כיום הלקוחות תופשים את החברה?
- היכן ניתן למקם את הפער שבין רצוי למצוי?
- מהו הערך המוסף של החברה?
- מהו היתרון היחסי של החברה?
- מי אלו המתחרים הישירים והעקיפים?
- מהו המיצוב של המתחרים וכיצד הם פועלים?
- מהי החולשה היחסית של המתחרים?
- מהם המאפיינים של קהל היעד?
- מיהו הלקוח האידאלי?
לאחר שמתקבלות התשובות, יש להסיק מסקנות שיובילו להגדרת תכונות ייחודיות. אותן תכונות יובילו למיצוב מדויק.
דקה על מיצוב
מיצוב אסטרטגי נועד ליצור יתרון תחרותי שקשה לחקות
ואילו מיצוב שיווקי עוסק בתדמית של המוצר/שירות, כך שמטרת המיצוב ליצור זהות ייחודית ולמקם את המוצר במשבצת שאינה מתערבבת עם המתחרים.
הכיף מתחיל
לאחר שמחליטים לגבי תכונות וערכים, עוברים לשלב היצירתי באמת, ואם תרשו לנו, לשלב המהנה! בשלב זה מפתחים ומעצבים שפה חזותית וטקסטואלית – מגדירים מאפיינים מילוליים וויזואליים. מה תכל'ס עושים? בוחרים צבעים מייצגים, צורניות, סיסמה, אריזה, לוגו, סלוגן, פונט ובאופן כללי פונים לרגש – לתודעה.
מבחן התוצאה
עברנו את כל הדרך וכעת יש לעצור ולבחון האם קלענו למטרה.
כיצד נדע?
אם המיתוג פשוט וקליט, ובאותה נשימה ראוי, יוצר חיבור רגשי ומניע לפעולה – ניתן לסמן וי גדול!
הכול טוב ויפה אף למה גם החברה שלכם זקוקה לכך? כיוון שייתכן שלחברה שלכם יש קונספט מדהים לצד תוצר משגע, אך ללא מיתוג נכון, פשוט תישארו מחוץ לתודעה, ועתה אתם כבר מבינים למה הכוונה.
שווה בדיקה..
מיתוג מקצועי לעסקים
כאשר פונים לתהליך של בניית מיתוג לעסק, התהליך מתחיל הרבה לפני עבודת המיתוג עצמה. לפני כן, יש לבצע עבודת תשתית הכוללת מחקר מעמיק והגעה למסקנות אשר יסייעו לנו לגבש אסטרטגיה שיווקית, זהות מותגית והכרת השוק.
כל אלה יסייעו לנו ליצור בידול אל מול המתחרים ויבליטו את יתרונותיו של המותג וכך יובילו אותו להצלחה.
מיתוג הבנוי בצורה נכונה יבדל את המותג מהשאר ויחזק את יתרונותיו אל מול המתרים, דבר אשר יוביל אותו להצלחה. עסק מצליח הוא עסק אשר ידע לחדש, לרענן ולתת ערך מוסף לצרכן.
בשל הביקוש והצורך במיתוג, ישנה תחרות רבה בקרב משרדי פרסום המתמחים במיתוג לעסקים לכן החשיבות של מיתוג מקצועי לעסק גדלה.
לכן, חשוב מאוד להיעזר בשירותי מיתוג של משרד פרסום מקצועי המכיל בתוכו אנשי מקצועי איכותיים שידעו למתג את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר. מיתוג עסקי טוב, יעניק לצרכנים מסר ברור והבנה מקסימאלית על המותג וערכיו. מחקרים רבים שנעשו בתחום, הוכיחו כי מיתוג עסקים נכון מעניק יתרון לחברה על פני מתחריה.
מה בנוגע לעלויות?
מיתוג עסקים דורש מומחיות והבנה של תחומי הפסיכולוגיה, תקשורת, שיווק, פרסום ועיצוב. חברות קטנות ובינוניות אינן יכולות לתקצב שיווק כמו חברות גדולות – זה ברור, מוצדק וידוע. אי לכך אנו בונים את תוכנית השיווק בהתאם – ללא פשרה, אך כן לצד יצירתיות, ניסיון, חשיבה אחרת וניתוב סך הכלים הדיגיטליים לטובתכם.
סקרנים?
רוצים לשמוע פרטים נוספים, סקרנים לראות כיצד תיראה החברה שלכם? פנו אלינו!
אצלנו במשרד פרסום OK מתמחים במיתוג עסקי. אנחנו מאמינים במיתוג איכותי אשר דורש זמן, מחשבה ותכנון. יחד איתכם נעבור את כל התהליך, נקשיב לסיפור האישי ונתפור מותג ייחודי ומדויק.
הקפה עלינו החלב עליכם (גם דרך למתג) …
הציצו בתיק העבודות שלנו ותוכלו להתרשם ולקבל השראה מפרוייקטים שונים של מיתוג עסקים שביצענו.
אני רק שאלה
אין זה משנה אם מדובר בעסק גדול או קטן, חדש או מבוסס. התשובה היא חד משמעית כן, לפחות כל עוד מבקשים להגדיל את היקף העבודה, המכירות וקהל הלקוחות.
כמה שיותר מוקדם ככה יותר טוב. מיתוג נועד למקד את סך המשאבים והמרץ. עם זאת, גם לאחר כמה שנים שהעסק פעיל יהיה זה נכון להכניס מיתוג למשוואה. תמיד יש להיכן לשאוף וכיצד לגדול.
בידול מסייע להתבלט מול מהתחרים, למקסם פוטנציאל ולמקד את תזרים ההוצאות.