פרסום בגוגל הוא תחום ותיק יחסית לשאר שיטות השיווק הדיגיטליות שאנו מכירים כיום.
שיווק במנועי החיפוש מתחלק לקידום אורגני המוכר גם כ-SEO, בו אתר מתחרה על תוצאות החיפוש האורגניות שאינן מושפעות מקמפיין ממומן ופרסום ממומן למודעות בתוצאות החיפוש, המוכר גם כ-PPC.
לכל אחת משיטות הפרסום בגוגל יתרונות ואתגרים משלה, ויחד הן יכולות ליצור אסטרטגייה המשלימה זו את זאת בצורה הוליסטית ויעילה במיוחד ככלי לפרסום העסק.
אם אתם מתעניינים בפרסום ממומן בגוגל, אתם בוודאי מכירים את מוצר הפרסום העיקרי ואת תרנגולת הזהב – גוגל אדוורדס, מערכת החיפוש המתקדמת והמבוקשת ביותר כיום, כך שנכון לשנת 2017 80% מסך החיפושים נערכים במנוע החיפוש של גוגל.
על כן, אם נקפוץ אל עולם הדימויים, נציין שהעולם הדיגיטלי הנו הממלכה, ואילו גוגל אדוורדס הנו כס המלוכה – המקום בו הכול מוחלט ונשלט.
רשת שותפים
כשאנחנו רוצים לפרסם בגוגל אדוורדס, ניתן לבחור בין פרסום מודעות, באנרים וסרטונים, כאשר ניתן לבחור את הזירה הרצויה – מנוע החיפוש, רשת שותפים או רשת תוכן.
מהי רשת שותפים?
מדובר בשיתופים בין אתרים שונים אשר בוחרים לחלוק הן את הפרסומת והן את הרווח היחסי מפעולת ההקלקה על גבי הפרסומת, כאשר פה ראוי לציין את "גוגל אדסנס"- רשת פרסום מבית גוגל אשר מציעה לבעלי אתרים למכור "נדל"ן פרסומי", אם באמצעות אפליקציות ואם באמצעות סרטונים.
כמו כן, נציין שניתן להחליט לבד היכן לפרסם, ניתן לפרסם באופן אוטומטי וניתן להשאיר למערכת גוגל אדוורדס להחליט איזו תוכן לפרסם היכן, בהתבסס על אנליזה של נתונים אישיים ותחומי עניין משותפים.
כך למשל אם יש לנו עסק לדברי מזון, מערכת גוגל אדוורדס תתעדף אתרים של שפים, מסעדות ושל מוצרי מזון.
פרסום ממוקד ברשת התוכן
פרסום ממוקד בגוגל מתייחס למצב בו המשווק בוחר היכן הוא בדיוק מבקש שהמודעה תופיע, ועל כן ניתן לצפות להחזר השקעה חיובי ואף גבוה, אך גם פה יש להיות סבלניים, ולקחת בחשבון שגולשים לא תמיד משתפים פעולה עם מודעות שכופים עליהם.
להבדיל, פרסום ברשת התוכן בעיקר יעיל עבור מיתוג העסק ופחות מראה תוצאות בטווח הזמן הקצר, וזאת כי פה מפרסמים את המודעה ללא קשר למילת חיפוש, אלא בהקשר לנושאי עניין משותפים.
למשל אם מדובר בפרסום חברת מזרנים, היא תפרסם בחברת ריהוט, בחברות למחקרי שינה וכדומה, כך שחברת המזרנים תיחשף רבות, ועל כן ברגע שלקוח כן יבקש לרכש מזרן, הוא כבר יחפש את שם החברה באופן ספציפי, ולו כי המותג נחרט בזיכרון והשתרש כאמין ומקצועי.
בנקודה זו כבר כן ניתן לצפות להמרות, אך כאמור מדובר בתהליך.
Location Location Location
יש להבדיל בין חשבון רגיל בגוגל לבין חשבון MCC – חשבון אשר מותאם למפרסמים שיש להם יותר מאתר בודד, כך שבאמצעות Login בודד ניתן לנהל את סך החשבונות.
עוד נרחיב ונציין שניתן לפרסם ברשת החיפוש בלבד, ניתן לפרסם ברשת החיפוש ובמדיה בו זמנית (ברוב המקרים אופציה פחות כדאית), ניתן לפרסם רק ברשת באמצעות מודעות, ניתן לפרסם באפליקציה (בחנות האפליקציות מבית גוגל), ניתן לפרסם בווידאו ואף ניתן לפרסם מוצרים באמצעות גוגל שופינג.
תרחישי תשלום
גוגל מציבה בפני הלקוח נתיב פרסומי ראשי – PPC (תשלום לפי קליק), כאשר אם חוששים שהמתחרים יקליקו להנאתם על מנת לגרום לעסק מתחרה לשלם יותר, ניתן לעשות שימוש בתוכנה ייעודית אשר מאתרת גולשים בעלי כוונות זדון.
לצד PPC , גם ניתן להחליט שמשלמים בהתאם למיקום בדף (כמובן שישנה עדיפות לראש העמוד הראשון), בהתאם למחיר שמוכנים לשלם עבור המרה, בהתאם להובלה בדירוג על פני המתחרים, בהתאם לאופטימיזציה (דרוש ניסיון בתחום לפני שנעזרים בכך) ובהתאם לכמות ההמרות והקליקים המקסימלית (הלקוח הוא זה שקובע).
בדומה למשחק קלפים
עוד נציין שבין אם בוחרים בשיטת תשלום כזו או אחרת, יש לבחור את אופן הצגת המודעות – רגיל או מואץ, כאשר טוב לדעת שניתן לסמוך על האופטימיזציה המובנית מבית גוגל, באמצעותה (בין היתר) נבחרות המודעות היותר מוצלחות.
מכאן שניתן להבין שאין מחיר קבוע, אלא מעט כמו במשחק קלפים, מי שמוכן לשלם יותר הוא זה שגורף את כל הקופה – זוכה לחשיפה יותר גדולה! מהו מחיר שהגיוני לשלם? שאלה טובה – יש לבחון את הנתונים בהתאם לתמורה ובהתייחס לסך ההוצאה.
- שיטת הצגת מודעות מואצת – שיטה אשר זוללת תקציבים, ולו כי בהתאם לשיטה זו המערכת תציג את המודעה בכל הזדמנות.
- שיטת הצגת מודעות סטנדרטית – שיטה אשר מציגה את המודעות באופן מדוד, בהתאם למערכת שיקולים מובנית וצפי תוצאות איכותי.
הסיבה שמאחורי ההצלחה
פרסום בגוגל נמצא כאפקטיבי ביותר, וזאת בשל מגוון סיבות מוצדקות.
באמצעות פרסום בגוגל ניתן למקד את ההוצאה, להגיע לקהל יעד יותר נרחב (ובאותה נשימה יותר ממוקד), ליישר קו אל מול המתחרים, לבחון בכל רגע נתון את נתוני הצלחת הקמפיין, לבצע מגוון המרות רצויות בהתאם ליעדים, לקבל שיחות טלפון מהאתר לבית העסק, ליהנות מתוצאות מידיות לצד תוצאות לאורך זמן, למצב את העסק כמקצועי, לבנות רשימות תפוצה (ולו עבור המשך שיווק דיגיטלי באמצעות דיוור במיילים), לחוש ואף להיות בשליטה מלאה, לקדם הורדה של אפליקציה ואף באמצעות פרסום בגוגל ניתן לבצע שינויים חשובים באופן מידי.
אי לכך פרסום בגוגל עשוי להיות נכון גם עבורכם – בין אם אתם עסק גדול, קטן, חדש, ישן, עם או ללא חנות פיזית.
כוחה של מילה
אין לדבר על פרסום בגוגל מבלי להזכיר "מילות מפתח", מילות אשר הופכת מודעות ממצב off למצב on.
פה נעצור לציין שישנה חשיבות אדירה לדיוק מילות המפתח שמבקשים להטמיע, ואף ישנה חשיבות יתרה האם בוחרים שהמודעה תופיע רק למי שרשם את הביטוי באופן מדויק, גם למי שרשם את הביטוי כולל שגיאות כתיב (למשל נאלי ספורט לילדות), גם למי שרשם את הביטוי באופן כוללני (רק נעלי ספורט), או גם למי שרשם את הביטוי באופן חופשי (למשל נעלי ספורט לילדות בנתניה).
בודי בילדר
פרסום ממומן בגוגל מושתת על מודעות. מודעה אינה בנויה רק מחיבור של משפטים וסימני פיסוק, אלא מודעה בגוגל אדוורדס כוללת ארבעה חלקים, ממש כמספר חדרי הלב:
- כותרת ראשית (עד כ25 תווים)
- גוף המודעה (עד כ70 תווים)
- כתובת אתר לשם תצוגה (עד כ 35 תווים)
- כתובת של דף נחיתה
"דברי במספרים גברת"
גוגל אינה משחקת משחקים, אלא נותנת ציונים, באמצעותם מוחלט הן מיקום המודעה והן המחיר.
לכן, אם חיפשתם "פרסום בגוגל מחיר" – חשוב שתדעו שהוא גמיש ותלוי בכמה משתנים שונים.
מעבר לתקציב פרסום, אם אתם חדשים בתחום תצטרכו ללמוד דבר או שניים על ניהול קמפיינים בגוגל או לפחות אסטרטגייה ראשונית שתכוון אתכם למקום הנכון.
באופן כללי, מדיניות הפרסום של גוגל מתעדכנת מדי כמה חודשים, כאשר תשומת הלב המרבית מושמת על חווית משתמש ואבטחה.
כמו כן, גוגל מאוד מסודרת וברורה ועל כן יש להקפיד על איכות דף הנחיתה, אופי הפורמט, גובה הצעת מחיר, זמן הטעינה של הדף, רלוונטיות של מילות מפתח ושיעור מסת הקליקים, כאשר מראש יש להבין שככול שהציון יותר גבוה, כך המחיר שיש לשלם יותר נמוך.
קידום ממומן לצד אורגני
פרסום מקצועי בגוגל יציף מגוון אופציות אפשריות, אך בסופו של יום פרסום מקצועי ייבחר להתמקד בזירה אחת או שתיים, ואף לא יבטיח להראות תוצאות כבר בשבוע הראשון (וגם לא בשני), אלא יבנה תוכנית שיווק אשר דורשת תקופת המתנה, ולו על מנת שהתוצאות יישארו לאורך זמן.
משמעות? לצד היתרונות המדהימים שיש לפרסום ממומן בגוגל, יש להכיר ביתרונות של השיווק האורגני, כאשר סוד הקסם הוא שילוב נכון בין השניים.
שירות הרבה יותר מסתם בסדר – שירות OK!
לסיכום נציין שהנתונים מראים שעל מנת להיות קיים יש לפרסם בגוגל ועל מנת לעשות זאת נכון יש צורך בחברת שיווק ששוחה במים לצד צוות של מקצועניים, בלוני חמצן מלאי יצירתיות, אמביציה ושקיפות מלאה.
וכאן אנו משרד פרסום OK נכנסים לתמונה, עם הבנה מלאה בתחום לצד ידע עשיר, גמישות לצד שקיפות, מקצועיות לצד פדנטיות וכמובן יכולות מוכחות אצל שלל חברות אשר נהנות ומרוויחות מהניסיון שלנו.
מבקשים פרטים נוספים? אנחנו פה! פרסום בגוגל? זה אנחנו!