פרסום עסקים וחברות בעידן הדיגיטלי הפך לפשוט ונגיש הרבה יותר מאשר בעבר. בעידן הטכנולוגי שאנו חיים, אין זה סוד שרובנו מבלים את רוב זממנו בגלישה באינטרנט, בפלטפורמה כזאת או אחרת.
אם בעבר בעל עסק היה זקוק לתקציבי ענק בשביל להביא לחשיפה ופרסום העסק שלו, הרי שהיום הדבר הפך לנגיש הרבה יותר, הן ברמת התקציב והן ברמת הידע הדרוש.
שנייה לפני שנרד לפרטים, בוא נחדד את המשמעות של פרסום לעסק שלכם.
האם זה הזמן של העסק שלך?
מגוון העסקים בשוק הישראלי הינו נרחב ומגוון.
קיים מגוון בלתי נדלה של עסקים – ממש בדיוק כמוך, שבכדי שאנחנו כ-צרכנים נכיר אותם או שלב לפני – נדע על קיומם, קיימים ועונים עבורנו על איזשהוא צורך קיים, אותם עסקים חייבים לפעול למען חשיפה מוגברת – גם דרך פרסום.
יחסי ציבור ופרסום הם כבר מזמן לא רק נחלתם של עסקים גדולים: מעצבי פנים, כותבים, רואי חשבון, עורכי דין, מנעולנים – כולם מוכנים להשקיע תקציב בתהליך הכולל פרסום עסק.
אם עד לפני כמה שנים, טרם הפלטפורמות האינטרנטיות השונות תפסו תאוצה ופרצו לתודעה שלנו, הכוח הפרסומי הגדול היה בידיים של הרשתות, המותגים והארגונים הגדולים.
הפרסומת באינטרנט אינן פרסומות רגילות, כמו שהיינו רגילים עד לפני כמה שנים לראות בעיתונים ובמגזינים. פרסומות דיגיטליות משלבות לרוב גם קטעי אנימציה ותנועה מה שמאפשר להעביר את המסר הפרסומי בצורה מגרה שגורמת לקהל אשר נחשף אליה להגיב.
פרסום עסקים וחברות
המוח הישראלי ידוע כעסקי, חכם ומאוד מתקדם, ועל כן אין זה מפליא למצוא שבמדינתנו הקטנה יש שפע של עסקים מכל הגדלים והתחומים.
עם זאת, לצד הגאווה הישראלית, גם ישנו מינוס – תחרות גדולה על כל לקוח, וכיוון שכיום עולם הפרסום במקום אחר מזה שאפיין את העשור הקודם, הזירה הדיגיטלית היא שדה קרב, בה יש חוקים, תנאים, חיזוקים חיובים ושליליים וכמובן הזדמנות גדולה לשגשג – להתאים בין יעדי העסק לבין מצב חשבון הבנק.
אם גם אתם מבקשים להיות חלק מזירת השיווק הפופולארית והדינאמית ביותר שקיימת, אתם צרכים שחקן חיזוק – אתם זקוקים ליד מכוונת, וזאת על מנת שהעסק שלכם יקבל את התנופה לה הוא זקוק, מבלי שתחושו חסרי אונים, מבלי שתחושו נשרכים מאחור ומבלי שתוציאו סכומים מיותרים.
יש להבין שכיום עסקים לא רק יכולים להיעזר במערך שיווק מקצועי, אלא צריכים להיעזר בכל הטוב שעולם השיווק הדיגיטלי יודע להציע, וזאת לצד ההבנה שחברות אינן ממהרות להוציא כספים מיותרים ואף מתקשות להפנות סכומים עבור יעדים שדורשים לחכות – עד שיגיעו רווחים.
מדוע?
כיוון שכל עוד מפנים באופן מושכל תקציב עבור שיווק דיגיטלי, ניתן להגדיל את החשיפה, לחזק את שם החברה, להגיע לקהלים יותר ממוקדים, ליצור באז', להקים רשימת תפוצה (של לקוחות פוטנציאליים וקיימים) ובאופן כללי הוצאות שיווק מסייעות למנף את העסק ולהגדיל באופן ניכר את נתח ההכנסה.
מכאן שחשוב ביותר להבהיר שחברות יכולות לקבל פרסום איכותי לצד תקציב נוח, ופה אנו נכנסים לתמונה –
- עם המון אמביציה להשאיר עוד לקוחות מרוצים, משמע עוד חברות שמגיעות ליעדים המדויקים שעזרנו להגדיר.
- עם המון כישרון (מוזמנים להכיר כל אחד מאנשי הצוות שלנו).
- עם המון יצירתיות – פרמטר חשוב שלא פעם מתמרן לכיוון הנכון את הספינה.
- עם המון מקצועיות בתחום, מוזמנים להכיר דרכינו את שלל הדרכים האפשריות עבור קידום דיגיטלי.
- עם המון אהבה לתחום – אחרת לא היינו פה.
למה כדאי לפרסם עסק אונליין?
פרסום באינטרנט מספק יתרונות בולטים למול שיטות הפרסום המסורתיות, בטח כשמדובר בפרסום לעסק קטן.
להל"ן מספר יתרונות:
- פרסום ממוקד קהל יעד.
- חשיפה גבוהה.
- אפשרות לשלוט על הקמפיין בכל זמן נתון.
- התאמת הפרסום בהתאם למילות המפתח המאפיינות את העסק שלכם.
- נראות/בולטות גבוהה.
חשוב תמיד לזכור, פרסומת באינטרנט מהווה גמישות גבוהה וניתן להתאים אותה בהתאם לתנאי השוק המשתנים, בהתאם לפרויקטים בהם המפרסם עוסק באותו זמן, לצאת במבצעים פרסומיים ועוד.
השילוב בין עכשוויות, גמישות ותגובה בזמן אמת הופך את עולם הפרסום האינטרנטי למדיום העכשווי המדויק עבור כמעט כל חברה.
איך מתחילים?
כל עסק הוא יחיד ומיוחד ולכן הפרסום שלו דורש אסטרטגיה המתאימה לו.
עבודה מול חברות פרסום המתמחות בתחום תאפשר לעסק לקבל את המיטב מהמשאבים שישקיע.
כדי ליצור אסטרטגיה ולצאת לדרך תוך ניצול מקסימלי של היכולות, יש לעבור בין השלבים הבאים:
- הגדרת מטרות פרסום לעסק – לפני התחלת תהליכי הפרסום יש לקבוע מהם המטרות שלו.
כאן תעלה השאלה מה יקבע שהפרסום אכן הצליח. בשלב זה לוקחים בחשבון את המצב הנוכחי של העסק, הכלים הפרסומיים שכבר עומדים לרשותו (למשל אם יש או אין לו אתר אינטרנט, גרפיקה ועוד) ויש להבין את השוק בו העסק נמצא. - הבנת האמצעים הקיימים – עסקים רבים מבקשים לבצע פרסום לעסק כאשר כבר יש ברשותם אמצעים שונים כמו למשל זמן שידור ברדיו, אתר אינטרנט, דף עסקי בפייסבוק ועוד.
רגע לפני שיבחרו פעולות הפרסום יהיה על החברה המתמחה בתחום לבדוק מה כבר קיים לעסק, אלו פעולות קודמות הובילו לתוצאות טובות ורק אז היא תוכל להמליץ על פעולות פרסום יעילות חדשות.
כאן תבקש חברת הפרסום להגדיר גם את התקציב שעומד לרשותה במטרה להפיק ממנו את המרב. - אסטרטגיית פרסום – לאחר שנלקחו בחשבון כל הנתונים הקיימים, נבחן קהל הלקוחות של העסק, היתרונות והחסרונות שלו, אפשר ליצור אסטרטגיית פרסום במהלכה ייקבע היכן להשקיע, אם יש צורך לרכוש מקום פרסום (כמו בעיתונות וברדיו), כיצד להשתמש במדיה הדיגיטלית ויוצעו פעולות יצירתיות שיובילו לפרסום של העסק.
- יציאה לדרך – כל ההצעות יוצגו ללקוח, כלומר לעסק ולאחר אישורו אפשר יהיה להתחיל ליישם את האסטרטגיה שנקבעה. זהו השלב בו העסק יכול ליהנות מתוצאות הפרסום, לקוחות חדשים שיגיעו אליו ועלייה במכירות. פעמים רבות הפרסום של העסק מוביל לפעולות קידום שאינן רק גדילה במכירות כמו למשל פתיחת סניפים נוספים, הכנסת מוצרים חדשים ועוד. כאן כדאי לשמור על תקשורת בין שני הצדדים ולעדכן את משרד הפרסום בכל שינוי שמתבצע בעסק.
פרסום עסקים בתקציב מוגבל
כאמור, הנושא הכספי בכל מה שקשור אל פרסום עסקים קטנים הוא סוג של מכשול בפני עצמו.
עבור שירות של יחסי ציבור, גובים היחצ״נים מחברות בין 3,200 ל-5,500 דולר בחודש, מחיר שלא תמיד כל עסק יכול לעמוד בו.
הרי יש עוד המון הוצאות שקשורות לפרסום בין אם דיוור למייל, באנרים, מודעות קופצות, שלא לדבר על תחזוקת אתר אינטרנט, דף פייסבוק ועוד.
השקעה חכמה בפרסום לעסק
מכירים שאנשים שאין להם הרבה מוכנים להמר על סכום יחסית גדול מתוך שאיפה להרוויח הרבה יותר? ובכן בעולם השיווק הדיגיטלי אין זה כך, ואילו אצלנו במשרד פרסום OK אנו אומנם כן מבקשים מהלקוחות להשקיע, אך אנו לא מהמרים, אלא בונים ביחד עם הלקוח הליך שיווק ייחודי, אישי ומותאם סיטואציה, על מנת שההשקעה אכן תניב רווחים רצויים ותסייע להגיע ליעדים המדויקים שהגדרנו ביחד.
כמה עליכם להשקיע? יש מקרים שאנו מוצאים לנכון לגזור את שכרנו כאחוז מסך השיווק הממומן ויש מקרים שהמחיר ללא תלות בגובה התקציב הממומן – תלוי סיטואציה.
באופן כללי יש לדעת שכאשר מדובר בפרסום עסקים וחברות נהוג להשקיע בתקציב הפרסום בין 3-7% מסך ההכנסה החודשית.
נשמע הרבה? כל עוד הנתח מושקע נכון, מדובר בהשקעה נמוכה, לרוב.
ציינו שיש לא מעט דרכים באמצעותן ניתן להשקיע בפרסום לעסק, אך אנו מאמינים שיש להתכנס ולהתמקד בדרך אחת יעילה, כאשר תמיד טוב להשאיר מעט בצד עבור אפיקים תומכים. כיצד? זה כבר התחום שלנו!
בבוא העת נשב עם כל לקוח ונסביר בדיוק כיצד אנו בוחרים ללוות את העסק בזירה החמה ביותר – בזירה הדיגיטלית בה הכול קורה, בה בכול יום משהו משתנה ואליה נוהרים בכל יום גם הלקוחות שלכם.
אפשרו לנו ביחד עמכם להבין מול מה מתמודדים, איך תוקפים וכמובן כיצד מנצחים, וזאת כי אחרי הכול הזירה הדיגיטלית היא הבית שלנו!
היתרונות של פרסום עסקים בדיגיטל
אז למה שרק עסקים גדולים יוכלו ליהנות מפרסום אפקטיבי שמצמיח את העסק מבחינת המכירות, התודעה ומעצים את החשיפה?
פרסום עסקים הוא תהליך עמוק, חשיבתי שדורש מקצועיות, הבנה, סבלנות והרבה התמדה. הצטרפו למעגל הלקוחות שלנו ותווכחו כיצד העסק שלכם מקבל בדיוק את מה שהוא צריך, בדרך אל העיניים הנכונות – הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
משרד פרסום OK, שם לו למטרה לקדם את מעגל המכירות עבור חברות.
אנו מספקים שירותים שונים של שיווק דיגיטלי הכוללים בתוכם קידום אתרים אורגני (גוגל), קמפיינים ממומנים (פרסומות או מודעות), שירותי עיצוב ומיתוג לעסק, הקמת אתרי חברה, פרסום OFFLINE והכל בשילוב עם אסטרטגיה פרסומית שנכונה ומותאמת במיוחד ובאופן ספציפי לעסק ולמותג שלכם.
חשוב תמיד לזכור, פרסומת באינטרנט מהווה גמישות גבוהה וניתן להתאים אותה בהתאם לתנאי השוק המשתנים, בהתאם לפרוייקטים בהם המפרסם עוסק באותו זמן, לצאת במבצעים פרסומיים ועוד.
השילוב בין עכשוויות, גמישות ותגובה בזמן אמת הופך את עולם הפרסום האינטרנטי למדיום העכשווי המדוייק עבור כמעט כל חברה.
בואו נסכם
פרסום לעסקים זה חשוב. ניצול האפשרויות הרבות שהאינטרנט מספק לשיפור החשיפה והפרסום לעסק, חשוב עוד יותר. על זה, כולנו מסכימים. אל תחששו להיכנס לטריטוריה חדשה ולהקפיץ את העסק שלכם כמה מדרגות מעלה!
אנחנו מזמינים אתכם להיעזר בניסיון המקצועי שלנו, לחסוך בזמן יקר ותקציב מיותר על ניסוי וטעיה – אנחנו יודעים מה עובד.
נשמח להקשיב, לכוון ולהציע פתרון לשיווק העסק שלך.
אני רק שאלה
רק אם רוצים להגדיל את החשיפה, את היקף המכירות ולהשיג מגוון מטרות נוספות לצד הוצאה יחסית נמוכה.
יש לא מעט דרכים, אך צריך להשקיע ולהיות עם היד על הדופק. ניתן לפעול בקבוצות רלוונטיות, לפרסם חוות דעת של לקוחות, להשקיע בפוסטים ויראליים ועוד
רבים מנסים לחסוך, אך בסופו של יום משקיעים זמן רב מבלי לראות תוצאות, ולאורך הדרך מאבדים תקווה. משרד פרסום יודע להכווין ולמקד, ואף קובע תקציב, יעדים ומטרות – מוביל לתוצאות הרצויות בתוך פרק זמן יחסית קצר ולצד אסטרטגיה מסודרת.
חד משמעית כן! הכול שאלה עד כמה הוא יכול לעזור גם לעסק שלך – באלו דרכים ולצד איזה תקציב.