קידום מכירות באינטרנט

קידום מכירות באינטרנט

מכירות באינטרנט הפכו לפעולה כמעט שגרתית ויומיומית בתקופתנו. רשת האינטרנט הינה פלטפורמה בעלת יכולות מדהימות, המאפשרות להגיע לקהלי יעד רחבים, לקוחות חדשים ולהגדיל מכירות – בהשקעה כספית נמוכה ואפילו בחינם.
קידום מכירות באינטרנט הפך להיות כלי שיווקי בעל ערך רב, המביא לשינויים משמעותיים והגדלה עצומה ברווחים הכספיים. משרדי הפרסום אשר השכילו להבין את היתרונות הרבים של האינטרנט, הפכו אותו לכלי קידום המכירות המרכזי עבור לקוחותיהם.

מכירות באינטרנט

כן, גם אתם יכולים למכור אונליין!

נשמע חרוש. נשמע ששמעתי את זה כבר. נשמע – נו ברור שאפשר למכור דרך האינטרנט.

אבל המציאות היא, שבעלי עסקים רבים, לא הטמיעו עמוק במוחם הקודר את התובנה הפשוטה הזאת – קידום מכירות באינטרנט.

האינטרנט הוא כבר מזמן חלק מהיום יום של כל אחד ואחת מאתנו. השימוש בו נעשה מהבית, מהמשרד ולאורך כל היום דרך המכשיר הנייד שכבר מזמן לא משמש רק לביצוע שיחות.

עבור בעלי עסקים ומותגים מדובר במהפכה של ממש אשר דורשת גם התייחסות פרסומית. קידום מכירות אונליין זמין עבור כל עסק, גדול וקטן ואינו מחייב השקעה תקציבית גבוהה, אלא נכונה ומדידה.

כנסו עכשיו

היתרונות של האינטרנט

אם בעבר היו העסקים, הגדולים והקטנים, משקיעים בפרסום במדיה המודפסת, ברדיו ובטלוויזיה, היום זה לא מספיק ולא תמיד אפשרי. בעלי עסקים גדולים מבינים כי האינטרנט יכול לזמן אליהם לקוחות רבים, לכוון דעת קהל ולייצר מכירות.

כאן, מה שטוב לעסקים הגדולים רלוונטי וזמין עבור העסקים הקטנים אשר יכולים להשתמש בתקציב קטן יותר כדי לייצר גדילה משמעותית של המכירות.

היתרונות של שיווק דיגיטלי רבים ומתבטאים בתקציב אותו יכול כל עסק לבחור מראש על פי היכולות שלו, הגעה אל קהל יעד ממוקד בעזרת הרשתות החברתיות והגדרות נכונות ויכולת לבחון את ההצלחה בכל רגע נתון.

יתרון נוסף הוא היכולת להגיע לקהל רחב ללא תלות במיקום גיאוגרפי. בעבר, הלקוחות של העסקים היו בד”כ אנשים שגרים בסביבה הגיאוגרפית שבו ממקום העסק. אולם כיום, האינטרנט מאפשר להגיע לקהלי יעד רבים, גם מחוץ לטווח הגיאוגרפי של העסק בארץ ובחו”ל, ולהגדיל את קהל הלקוחות.

בימינו, כמעט לכל בית עסק יש אתר אינטרנט שבאמצעותו ניתן לקבל מידע על החברה ואף לרכוש ולהזמין אונליין את השירותים או המוצרים שהחברה מציעה. ידוע כי האינטרנט הפך להיות כלי השיווק המרכזי בעולם ועסקים שאינם נמצאים ברשת כאילו לא קיימים.

קידום מכירות באינטרנט – עלות נמוכה מול רווח גבוה

קידום מכירות באינטרנט שונה משיטת הפרסום הישנה בה היה על העסק לרכוש “חבילת פרסום” יקרה ולהתחייב אליה. האינטרנט מאפשר ניהול קמפיינים בצורה גמישה, בחינת התוצאות תוך זמן קצר ושליטה בתקציב.

למרות שהדבר נשמע פשוט יש לזכור כי קידום המותג שלך באינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מקידום העסק ועל כן הוא חייב להתבצע בשיתוף משרד פרסום מקצועי.

בכדי ליצור קידום מכירות יעיל באינטרנט אין צורך בהשקעה כספית גבוהה, אך יש צורך להשקיע זמן ומחשבה.

להלן מספר טיפים להשגת תוצאות מקידום מכירות באינטרנט:

הקימו אתר חנות

הקמת אתר מכירות באינטרנט, מאפשר לעסקים נותני שירותי את האפשרות להגדיל את המכירות וקהל הלקוחות באמצעות רכישה אונליין.

הקמת חנות אונליין לא חייבת להיות יקרה. ישנם אתרים רבים המאפשרים למכור דרכם את המוצרים, באמצעות חנות מקוונת.

בנוסף, ישנם אתרים המציעים הקמת אתר באופן עצמאי (WIX למשל) ללא צורך בידע מקדים בתכנות ועיצוב אתרים.

אתר מכירות באינטרנט הוא כלי שדרכו ניתן להגיע לקהלי יעד רבים ובנוסף הוא אמצעי שיווקי לפרסום העסק וקידומו בצורה מקצועית.

פרסמו בבלוגים

קידום חנויות וירטואלית באמצעות בלוג או אתר תוכן שבו נמצא הקהל שלכם היא שיטה מצויינת לפרסום בדיגיטל ולרוב בחינם. בלוג הוא אתר אינטרנט המכיל בתוכו פוסטים כמו חדשות, מאמרים וכו’ ואף מאפשרים לגולשים להגיב עליהם.

קידום אתרי מכירות

בלוג הוא כלי לקידום מכירות באינטרנט שבאמצעותו ניתן להגיע ללקוחות פוטנציאלים כאשר הם מחפשים מידע הנוגע לעסק או לאחד המוצרים/השירותים שלו.

ישנם אתרים רביעים המציעים פתיחת בלוגים ללא עלות ובנוסף ישנם סוגי אתרים המאפשרים הוספת בלוג לתפריט האתר של החברה בעלות נמוכה.

בלוג צריך להכיל בתוכו תוכן איכותי המכיל מידע ומאמרים מעניינים לגולשים. כמו כן, על הבלוג להיות מעודכן באופן קבוע.

כתבו הרבה תוכן

תוכן הינו מרכיב מרכזי וחשוב בעולם האינטרנט. תוכן ומאמרים מקצועיים הם עוד דרך יעילה לקידום מכירות באינטרנט. כל עסק יתאים את התוכן לאופיו ולשירותים/המוצרים אותו הוא מספק. למשל חברה לבניית בתים יכולה לכתוב מאמרים על תהליך הבניה, סוגי הבניה וכו’.

התוכן הוא האמצעי שדרכו מגיעים הגולשים אל האתר שלכם דרך מנועי החיפוש. בכדי שהגולשים יגיעו אליכם דרך מנועי החיפוש חשוב מאוד להשקיע בקידום SEO אשר מקדם את התוכן שלכם בצורה ממוקדת בהתאם לקטגוריות ומילות מפתח המתאימות עבור העסק.

ראו לציין, כי מאמרים איכותיים הנכתבים בצורה מקצועית, יעלו את כמות הכניסות לאתר וידרגו אותו במקומות הראשונים במנועי החיפוש, דבר אשר יגדיל את הסיכוי של הגולשים למצוא אתכם בקלות.

קדמו את האתר אורגנית בגוגל

כפי שציינו מקודם, קידום האתר במנועי החיפוש בצורה אורגנית ידרג את אתרכם במקומות הראשונים ויגדיל את הסיכוי שהגולשים ימצאו אתכם בקלות.

הקידום נעשה באמצעות ביטויים פופולאריים כפי שהם מופיעים במנועי החיפוש בהתאם לתחום העיסוק של העסק. למשל: חברה לבניית בתי עץ למשל, תקדם עצמה באמצעות ביטויים כמו “בנייה בעץ”, "בתי עץ מחירים” ועוד.

קידום מכירות במנועי חיפוש

הדרך שבא מנועי החיפוש מזהים את האתר שלכם עם הקלדת הביטויים הרלוונטיים היא באמצעות התוכן הקיים באתרכם.

לכן, כאשר מכניסים תוכן לאתר העסק, חשוב להקפיד לכלול בתוכו את הביטויים הרלוונטים שבעזרתם אתם רוצים לקדם את האתר.

בתהליך הקידום רצוי להיעזר במקדם אתרים מקצועי, אשר יבצע ניתוחים סטטיסטים ויתאים לכם את הביטויים הפופולאריים ביותר הקשורים לתחומכם.

קידום ממומן במנועי החיפוש

קידום אתרים בתשלום או פרסום בגוגל מאפשר לנו לקנות מודעות עבור ביטויים מסוימים במנועי החיפוש.

המודעות מופיעות בצורה בולטת בראש הדף או בצידו ומקושרת ישירות לאתר העסק. קידום מכירות זה מתבסס על הקלקות על המודעה.

מנועי החיפוש דואגים ליצור הפרדה בין מודעה ממומנת לבין תוצאות החיפוש האורגני וזאת על מנת לשמור על תחושת האמינות בקרב הגולשים.

קידום ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות זמינות לכל בעל עסק אשר רוצה לפרסם את עצמו בתקציב מוגדר מראש. קידום מכירות באמצעות רשתות חברתיות הפכו לפופולאריים מאוד בשנים האחרונות. פייסבוק ואינסטגרם הן הרשתות הפופלאריות והיעילות ביותר כיום לקידום העסק דרך רשת חברתית.

מעבר לכך, פייסבוק פיתחה כלים שדרכם היא מאפשרת לעסקים, חברות או ארגונים לפרסם את עצמם דרך דפים עסקיים ולקדם את העמוד ופוסטים נבחרים ע”י קידום לקהלי יעד ממוקדים.

יתרה מכך, עלות הקידום דרך פייסבוק היא זולה יחסית וניתן לקבוע אותה בהתאם לתקציב האישי.

קישורים חיצוניים

קידום האתר שלכם דרך שיתופי פעולה היא דרך נוספת לקידום מכירות. כלומר, אם לקוח או ספק שלכם ישים קישור לאתר שלכם באתר שלו יסייע לכם להגיע ללקוחות נוספים. החלפת קישורים היא דבר מקובל והדדי בימינו, בעיקר בין ספקים ושותפים עסקיים.

פרסום מודעות תוכן

זוהי שיטת קידום המבוססת על פרסום מודעות בעלי תוכן רלוונטי לאתר בו הן מתפרסמות. למשל בפורטל העוסק בתחום הבניה, יפורסמו מודעות העוסקות בבניית צימרים מעץ.

באנרים

מדובר במודעות פרסומיות המוצגות באתרי אינטרנט בצידי העמוד. זהו כלי קידום מכירות פופולארי ביותר. הבאנרים יכולים להיות מורכבים מתוכן, אנימציה ותמונות. הקלקה על הבאנרים תפנה את הגולשים לאתר הבית של המפרסם, אולם יותר מ-90% מהגולשים בוחרים ללא ללחוץ על מודעות מסוג זה.

משום כך, כלי זה מומלץ לשימוש כאשר מדובר בקמפיין רחב שמטרתו להגדיל חשיפה ולהימצא בכמה שיותר מקומות, כך שגם אם הגולשים לא ילחצו על הבאנר לפחות הם יראו שהוא קיים.

אל תשכחו

  • השקיעו ביצירת המותג שלכם – החלק האקוטי והחשוב לפני כל שינוי, שדרוג, יצירת עסק או מותג חדש מתחיל במיתוג עסקי, בבידול, במיצוב.
  • היו עם היד על הדופק ונתחו את הנתונים – קידום מכירות באינטרנט מחייב שיפור מתמיד, מבוסס נתונים ומידע קונקרטי. לשמחת בעלי העסקים כיום קל יחסית לבצע אותו ולהגיע לתוצאות הרצויות לעסק.

קידום מכירות – חלק מקידום העסק, מן הסתם

בחינת המושג קידום מכירות אינו יכול להיות מנותק מקידום העסק. אלו שני מונחים אשר הולכים יד ביד זה עם זה.

לכן, לאחר קבלת ההחלטה לצאת לדרך ולהגדיל את המכירות של העסק, יש להגדיר מטרות, יעדים ואסטרטגיה לביצוע תוך התחשבות בצרכים, ביכולות ובמוצרים הקיימים.

יש לא מעט דרכים נכונות ויעילות עבור קידום חנות אינטרנטית. ניתן להיעזר בבלוגים, להטמיע באתר תכנים רלוונטיים, לפעול באופן אורגני או ממומן בגוגל, וכמובן שגם אפשר לפעול ברשתות החברתיות, להשקיע במודעות תוכן, בבאנרים ועוד. החוכמה היא להבין איזו דרך עדיפה בהתאם לצורך, ליעד וליכולת הכלכלית.

התשובה פשוטה. כל מי שמבקש להגדיל את מעגל הלקוחות. כל מי שמבקש להימנע מהוצאות שיווק מיותרות, לחסוך בהוצאות שנוגעות לעובדים, שכ"ד וארנונה, ובאופן כללי כל מי שמבקש להתעורר בבוקר ולגלות שבזמן שישן נסגרו עסקאות.

יש לעצור ולנתח את המצב הקיים. מנקודה זו יש להסיק מסקנות שנוגעות לצורך, יתרון יחסי, מגבלות, יעדים, תקציב וייחודיות השירות. רק לאחר שהכול ברור ניתן להתחיל להבין מה רצוי. האם לשלב קידום ממומן, לשנות פלטפורמת פרסום, לשתף פעולה עם עסק נוסף וכו'. הדרכים הן אינסופיות. החוכמה היא להתמקד וכל הזמן לבצע בקרה.

בוא נסכם

מכאן, אנו למדים כי קידום מכירות באינטרנט הינו תחום רחב ומגוון אשר מאפשר לכם להגיע לקהלי יעד רבים ובהשקעה כספית מינימאלית ביותר.

הרחבת קהל הלקוחות הפוטנציאלים וההשקעה הכספית המינימאלית הם אלה שמביאים לרווחיות האדירה בשימוש באינטרנט כמקדם מכירות.

בכדי לעשות זאת בצורה ממוקדם ויעילה אשר מותאמת לעסק שלכם ולצרכיו, רצוי להיעזר בשירותיו של משרד פרסום דיגיטלי מקצועי שיסייע לכם בקבלת ההחלטות.

מבקשים לדעת איזו דרך הנכונה ביותר לדעתנו לתקוף את החזית האינטרנטית עבור העסק הפרטי שלכם? 

חיפוש

פופולארי

גלילה לראש העמוד

בואו

או שתתקשרו אלינו עכשיו: