בזמן שרבים מאיתנו מתמקדים בספירת העוקבים כמדד להצלחה ברשת, אדם מוסרי, ראש חטיבת אינסטגרם, מביא לנו פרספקטיבה שונה. לפי מוסרי, תכנים שמעוררים אינטראקציה אמיתית חשובים יותר ממספר העוקבים, שלא מציג בהכרח את הערך האמיתי של החשבון. השאלה שנשאלת היא, אם כך, למה עדיין מדגישים את מספר העוקבים באפליקציות שלו באופן כל כך בולט?כמו פרח שצומח באספלט, הרעיון של מוסרי מנסה לפרוץ דרך במדבר של תחרות עזה על תשומת לב.
הדגש על מספר העוקבים גורם לרבים להתמקד ביצירת תוכן פולריזציוני, כזה שמגדיל את החשיפה ומספר העוקבים, אבל לא בהכרח מגביר את הערך האמיתי של התכנים.פועל יוצא מכך, הוא שאינסטגרם ניסתה לשנות את המוטיבציה של המשתמשים על ידי הסתרת מספרי ה'לייקים' בפוסטים, כדי להפחית לחצים חברתיים ולעודד תכנים עם ערך מוסף אמיתי. עם זאת, נראה
שבמערכת החדשה שלו, Threads, מוסרי וחברת האם, Meta, לא לוקחים בחשבון את הלקחים שנלמדו וממשיכים לתת מקום ראשי למדדים אלו.
הפער בין הדיבורים למעשים של מוסרי מעלה את השאלה – אם יש לו אפשרות לשנות, למה הוא בוחר לא לעשות זאת? האם הוא מחפש רק להצהיר על עמדות פופולריות ולא ממש ליישם שינוי?ברור שהדרך לגשר על הפער הזה רחוקה, אך כשאתה מנהל פלטפורמה חברתית
המשפיעה על מיליונים, האחריות לנסות ליצור סביבה בריאה יותר נמצאת על כתפייך. לא מספיק לדבר על שינוי, צריך גם להיות השינוי.
הגיע הזמן שמוסרי יקח אחריות ויממש את הרעיונות שהוא מקדם. בעידן שבו הדיגיטל הוא מרכיב בלתי נפרד מחיינו, חשוב לזכור שהשפעה זו נשאת גם בתוכה אחריות כבדה – לשפר את החוויה שלנו ברשת, לא רק לנצל אותה לטובת רווחים.