7 דרכים פסיכולוגיות שיהפכו מודעות בפייסבוק לבלתי נשכחות

7 דרכים פסיכולוגיות שיהפכו מודעות בפייסבוק לבלתי נשכחות

פרסום בפייסבוק הולך והופך למתאגר במיוחד. הפניית תשומת הלב במרחב מוגדר כגון פייסבוק מהווה אתגר ידוע בעולם השיווק, ועל כן מוטב לדעת שהפסיכולוגיה יכולה לסייע באופן מהותי. 

יוצאים לדרך:

1. תמיד הראו פנים

אם רוצים להפנות את תשומת ליבם של אנשים למודעה, תוודאו שהיא מראה פנים. מדוע? אנחנו אוהבים להסתכל על פרצופים – לקרוא רגשות וסיטואציות, ועל כן אין זה מפתיע שאנו עסוקים בכך גם באופן בלתי מודע. אי לכך רבים מחפשים פרצופים בעננים, בטוסט, בכתמים וכדומה. 

בהיבט המדעי נרחיב שיש לנו חלק ספציפי במוח שמגיב רק לפרצופים, ופה נוסיף שאם משלבים במודעה פרצוף של מפורסם, הרי שמרוויחים פעמיים, ולו כי מפורסמים מגיעים עם מכלול של אסוציאציות חיוביות. 

2. שחקו עם רגשות

אנשים נמשכים להבעת רגשות, וכל עוד הרגש מובע באמצעות הפנים, הרי שמשלבים גם את טיפ הראשון.

מחקרים הראו כי הבעות פנים הן אוניברסליות (בכל התרבויות). מדוע אנו נמשכים אליהן? כדי שנדע כיצד להגיב! פה נחדד שרגשות חיוביים עובדים נהדר במודעות פייסבוק, כאשר אמירות כגון OMG ואוומייגוד יוצרות עניין. מבקשים נוסחה מנצחת? תמונת פנים + הבעת אושר = שילוב אידאלי!

3. השתמשו באדום והכחול

הצבע האדום אידאלי בכדי לתפוס את תשומת הלב. אנשים נהיים אדומים כשהם מתרגשים או כועסים, והאסוציאציה הזו יושבת היטב בתודעה, כך שהצבע האדום ללא ספק נחשב הכי מפתה, מזעזע ומרגש מכולם. 

כמו כן, באופן כללי צבעים מגדילים את תשומת הלב – גם לטווח הרחוק. מנגד, הצבע הכחול מקרין את ההיפך הגמור: רוגע וידידות – אחת מהסיבות שבפייסבוק הכול כחול (מבקשים לשדר אזור רגוע וידידותי).

4. היעזרו באפקט העדר

למרות שאנחנו אוהבים לחשוב על עצמנו כיחידים, אנחנו אף פעם לא באמת רוצים להיות אאוטסיידרים, ועל כן חשוב שגם המודעה תוביל להשתלבות. כך למשל "אתגר הדלי" תפס ממש טוב, כך שחברות רבות מינפו אותו בכדי "לרכב על הגל" – למקסם את ההיענות.

5. נצלו דיסוננס קוגניטיבי

דיסוננס קוגניטיבי הוא כאשר מחזיקים בראש שני רעיונות סותרים. שנדגים? אנו אוהבים לחשוב על עצמנו כחכמים, אך דואגים שאנחנו טיפשים. מכאן שרבים משתמשים בטכניקה הזו בכדי לגרום ללקוחות לפקפק ביכולות / בידע שלהם, ולו באמצעות כותרת מניעה לפעולה, כגון "האם אתה מבצע טעויות בשיווק"? הלקוחות קוראים זאת ודי בטוחים שהם לא טועים, אך עדיין יעדיפו ללחוץ על המודעה, ולו בכדי לוודא.

6. הציגו את המוצר כייחודי

ייחודיות הינה פסיכולוגיה שעומדת מאחורי מכירות רבות. כך למשל באחד המחקרים שאלו 200 סטודנטים אם ירצו עוגייה מצנצנת שמכילה 10 עוגיות, או מצנצנת שמכילה 2 עוגיות. כמעט כולם לקחו מהצנצנת שהכילה 2 עוגיות, למרות שכל העוגיות היו זהות.

מדוע? טעו לחשוב שהצנצנת שהכילה רק שתי עוגיות הכילה עוגיות יותר שוות. כיצד מיישמים זאת? באמצעות הודעות כאלו: "אזל מהמלאי", "30% הנחה לזמן מוגבל", "נותרו פריטים אחדים" וכדומה. 

7. הקפידו בבחירת המילים

התמונות אומנם שולטות בכל הנוגע לפרסום, אך גם למילים יש מקום של כבוד. הכירו את 3 המילים האולטימטיביות שמוטב להשתמש בהן: 

את/ה – המילה את/ה גורמת לנו לחשוב על עצמנו ועל הצורך שלנו.

חינם – המילה חינם מהווה הבטחה שיהיה טיפשי לא לנצל.

באופן מידי – סריקות מוח מוכיחות שאם מציעים לנו משהו באופן מידי, המוח שלנו משתגע – אינו נשאר אדיש.

מה עתה? להפנים ולנסות – בהצלחה!

חיפוש

פופולארי

גלילה לראש העמוד

בואו

רגע, אולי אנחנו כן מה שחיפשת?

לשיחת הכוונה 
עם יועץ דיגיטל
מע"וף משרד הכלכלה
072-2569000