אפיון קהל יעד לאתר

אפיון קהל יעד לאתר

לא מעט בעלי עסקים משקיעים רבות בפיתוח המוצר והשירות, אך לרגע לא עוצרים להבין מול מי הם מתמודדים. לא עוצרים להבין מה הלקוח מחפש, איזו הטבה תסייע לסגור עסקה, מה מטמיע תחושת ביטחון בעת מעמד הרכישה, לאיזו פלטפורמה קהל היעד מצפה, עד כמה קהל היעד בקיא באפליקציות השונות וכדומה.

מכאן שעד שלא נבין לעומק למי אנו פונים ומה הוא דורש ומצפה, נראה שלא נממש את מלוא הפוטנציאל העסקי, ועל כן גם בעת בניית אתר אינטרנטי חשוב לעצור ולערוך אפיון ממוקד של קהל היעד. 

חותרים להתאמה מלאה

הרעיון הוא ליצור אתר אינטרנטי ידידותי למשתמש – ידידותי לקהל היעד. ככול שהוא יהיה יותר נוח ומדויק, כך שיתוף הפעולה יהיה יותר גדול ומוצלח.

לצורך הדוגמה אם קהל היעד מורכב מאנשים מבוגרים, לא יהיה נכון לבקש מהם לסרוק ברקורד לטובת קבלת הנחה, פשוט כי רוב הסיכויים שהמשימה תגרום לתחושת תסכול – תחושה שעשויה להיות מושלכת על המוצר/השירות.

אפיון קהל יעד לאתר

חמישה שלבים ואתם שם!

הרעיון הוא שקודם מגדירים מאפיינים ורק לאחר מכן מיישמים – מבינים כיצד מסקנה הופכת לפעולה ישימה באתר/לעיצוב מותאם בדף הרכישה.

כיצד? באמצעות חמשת השלבים הבאים: 

  1. הגדרת אופי, מיתוג ויעדי העסק.
  2. מעבר ללקוח – הגדרת צרכים, דגשים אישיים והציפיות מצד הלקוח.
  3. הגדרת המאפיינים של קהל היעד.
  4. התאמה בין הממצאים השונים וחזרה לנתונים בשטח.
  5. בניית אפיון מסודר.

החלק של בעל העסק בבניית התהליך

מאוד תלוי אם מדובר בעסק חדש או ותיק, בעסק שכבר אפיין את קהל היעד בעבר, או לחלופין בעסק שמבצע זאת בפעם הראשונה.

אם האפיון כבר קיים, רק צריך להעביר את המסקנות למתכנתי האתר ולאפשר להם להטמיע מגוון היבטים ישימים, אך אם יש להתחיל מההתחלה, הרי שאז בעל העסק נדרש לשתף פעולה. כל פיסת מידע אודות מאפיינים, דרישות והעדפות של קהל היעד עשויה לסייע.

אי לכך לעומת שלבים אחרים בתהליך אפיון אתרים (למשל בתהליך אפיון אלגוריתם), הרי שכאן הלקוח אינו יכול לשבת בצד – מחויב לשתף פעולה.

אפיון קהל יעד לאתר

השאלות שמסייעות להגדיר בצורה נכונה

יש להבין שאפיון קהל יעד משפיע לא רק על הנראות, אלא גם על האפיון הטכני, על קטעי הקריאה, על גודל הפונט, על הממשקים באתר וכדומה. מכאן שמדובר בתהליך סופר חשוב. מבקשים הצצה – להבין כיצד הוא מתנהל? בעקרון מדובר באוסף של שאלות שדורשת תשובות ממוקדות. 

שנדגים? עברו על השאלות הבאות:

  • האם דובר בקהל שמכיר את מוצר/שירות?
  • האם קהל היעד מחפש חידושים או נצמד לטוב והמוכר?
  • האם קהל היעד משתמש בפלטפורמות חברתיות?
  • האם קהל היעד מבקש ללמוד כמה שיותר אודות המוצר/שירות לפני שהוא סוגר עסקה
  • האם קהל היעד ישתף פעולה עם מילוי שאלון?
  • מהי האווירה שמאפיינת את קהל היעד?
  • מהם התחביבים של קהל היעד?

החשיבות שמאחורי אפיון קהל יעד

לסיכום נציין שאפיון קהל יעד מאוד חשוב. לעיתים מספיקה מסקנה אחת שהיא נגזרת של האפיון הכללי, על מנת להכווין את האתר למקום יותר פורה ורווחי. מעט שיתוף פעולה, והאתר עולה למסלול הנכון.

 Photos by Kindel Media Helena Lopes Josh Hild from Pexels

כנראה שאנחנו עושים משהו טוב...

idan mandel
idan mandel
September 15, 2020.
Verified
Yuval Zaruches
Yuval Zaruches
August 21, 2020.
Verified
שרות מעולה! יחס חם ואדיב. והכי חשוב רואים את התוצאות בשטח
Daniel Rokach
Daniel Rokach
June 9, 2020.
Verified
פורצי דרך. ממליץ בחום
Yiftach Ambar
Yiftach Ambar
June 8, 2020.
Verified
משק נעמי
משק נעמי
March 1, 2020.
Verified
כבעל עסק אשר צריך להתחרות על לקוחות גם במרחב האינטראקטיבי היה חשוב לי לעבוד עם חברה בעלת תודעת שרות גבוהה ,ידע ,מקצועיות ויכולת להגיב במהירות לנתונים On Line . סטודיו OK מגלמת בתוכה את כל מה שחיפשתי ויותר משלב הצעת המחיר דרך העבודה על האתר וכלה בקידומו איכות העבודה הייתה גבוהה ,השירות ללא דופי והתוצאה הייתה באיכות גבוהה ביותר אשמח לעבוד עם OK גם בעתיד בברכה נ.חן סמנכ"ל שיווק ומכירות משק נעמי מושב נטור רמת הגולן
איתן תייר
איתן תייר
March 1, 2020.
Verified
מאוד כיף לעבוד איתם, אנשי מקצוע אמיתיים. מגיעים לתוצאות מהר ותמיד זמינים ממליץ בחום! איתן תיירות בע"מ
איתן מיכאל
איתן מיכאל
February 20, 2020.
Verified
חברת איתן ואנכי מודים לכם על מקצועיות ויחס חברי ואוהד .
aviv autopohone
aviv autopohone
February 5, 2020.
Verified
Good guys ממליץ בחום
אריאל יוסף
אריאל יוסף
February 3, 2020.
Verified
Kiki Belzer
Kiki Belzer
February 2, 2020.
Verified
We love working with Studio OK, they are always super professional and do amazing work! I highly recommend!

פופולארי

גלילה לראש העמוד

רגע, אולי אנחנו כן מה שחיפשת?

לשיחת הכוונה 
עם יועץ דיגיטל
מע”וף משרד הכלכלה
072-2569000