Meta מזרימה 6 מיליארד דולר בספקית האינטרנט ההודית Reliance Jio, באמצעות אינטגרציה חדשה של מסחר אלקטרוני עבור לא פחות ולא יותר WhatsApp, בשם 'JioMart', מה שיאפשר למשתמשי WhatsApp ההודיים לגלוש ולקנות בתוך ממשק המשתמש של WhatsApp.
JioMart בוואטסאפ אבל בינתיים רק בהודו
כפי שניתן לראות בתמונות, JioMart היא בעצם פלטפורמת קניות מקוונת בתוך WhatsApp, שתעזור ל-Meta להרחיב את המסחר האלקטרוני שלה במדינה השנייה הכי מאוכלסת בעולם – הודו.
כפי שהוסבר על ידי Meta:
"JioMart בוואטסאפ יאפשר לאנשים בהודו, כולל אלה שמעולם לא קנו באינטרנט בעבר, לדפדף בצורה חלקה בכל קטלוג המכולת של JioMart.
הקונים יכולים להוסיף פריטים לעגלת הקניות שלהם ולבצע תשלום כדי להשלים את הרכישה – כל זאת מבלי לצאת מצ'אט וואטסאפ".
זהו צעד חשוב עבור תוכניות המסחר האלקטרוני הגדולות יותר של Meta, ואסטרטגיית המונטיזציה שלה עבור הודו, שהיא כעת שוק המשתמשים הגדול ביותר שלה.
ואכן, וואטסאפ לבדה נמצאת בשימוש על ידי 487 מיליון אנשים בהודו מדי חודש , ועם בסיס משתמשים עצום זה, Meta עובדת על להפוך את WhatsApp לאפליקציה החיונית ביותר לאיזור זה בעולם, בדומה לאופן שבו אפליקציות הודעות סיניות הפכו לכלים מאוד חיוניים בסין.
אבל למשתמשים ההודיים, אין אמון מוחלט בMETA על ידי או הרשויות המקומיות.
הדחיפה הגדולה הראשונה של Meta להודו, הנקראת 'Free Basics', נועדה לעזור להתחבר יותר לאזרחים הודים לאינטרנט. אבל זה היה אינטרנט שבעצם נשלט על ידי Meta, ובסופו של דבר, ממשלת הודו, מודאגת מהמניעים הפיננסיים של Meta לפרויקט וסגרה אותו , מה שאילץ את Meta לחפש מקום אחר.
גם לפייסבוק היו חלק מהאתגרים באזור, ובעוד וואטסאפ שגשגה, ואינסטגרם זינקה בעקבות הסרת ה-TikTok מהשוק ההודי, פייסבוק עדיין רחוקה מלהיות שם מותג אהוב על מקומיים רבים.
וזו הסיבה שהקשר עם Reliance Jio כאן הגיוני
עוד ב-2020, Meta רכשה ממניות Jio Platforms , אחת מרשתות הטלקום המרכזיות בהודו, תמורת סכום עתק של 5.7 מיליארד דולר, פעולת ההשקעה היחידה הגדולה ביותר של החברה אי פעם. Reliance Jio מספקת גישה לאינטרנט ליותר מ -420 מיליון משתמשים , ומטה תקווה לנצל את המוניטין והנוכחות המקומיים של Jio כדי לעזור להגביר את תוכנית המסחר האלקטרוני שלה.
לפיכך, זה נקרא JioMart, לא 'MetaMart' או 'חנויות פייסבוק'.
JioMart עצמה פועלת בוואטסאפ מאז 2020 , ומספקת שירותי בת שונים של מסחר אלקטרוני, כמו מעקב אחר משלוחים.
אבל כעת, מטה מעמידה את שנות ההשקעה והבנייה שלה במבחן – מה שעשוי להיות צעד גדול עבור התוכניות הרחבות יותר של החברה.
אם משתמשים הודים יתחילו לקנות בווטסאפ. האותות כאן מצביעים על כך שזו יכולה להיות הזדמנות מרכזית, אבל שוב, הספקנות סביב Meta נשארת, מה שעלול להכשיל את השימוש ולהגביל את השימוש.
אבל זהו צעד חשוב, לשנים של עבודה מתמשכת מצד Meta לפיצוח השוק ההודי.
לא בישראל!