אפליקציית ReFace משתלבת בעולם השיווק ולכם רק נותר ליישר קו

אפליקציית ReFace משתלבת בעולם השיווק ולכם רק נותר ליישר קו

אפליקציית ReFace משתלבת בעולם השיווק ולכם רק נותר ליישר קו

אם אתם יודעים מהי קורונה אתם חיים באותה פלנטה ממש ביחד אתנו ואם אתם חיים באותה פלנטה בוודאי שכבר יצא לכם לשמוע על אפליקציית ReFace (ריפייס). 

לא יצא לכם לשמוע?

כנסו לפרסומת הבאה ותשאלו את עצמכם כיצד התאפשר לבצע אותה ללא תקציבי ענק.

מחפשים תשובה? אפליקציית ReFace!

ראשית היכרות

אפליקציית ריפייס מאפשרת בצורה פשוטה (ברמת הלחיצת כפתור) לשבץ את הפנים שלנו במגוון סרטונים של מפורסמים וליהנות מתוצאה ברמה מאוד גבוהה.

מכאן שאם עד היום התלהבנו מהאפשרות לשבץ את הפנים בתמונות סטילס (ממש כפי שאפליקציית Face Swap מציעה), הרי שפה אפליקציית ריפייס לוקחת אותנו כמה צעדים קדימה.

מעניין אתכם כיצד הקסם פועל? ובכן האפליקציה סורקת את הפנים ובהתאם מייצרת קובץ וקטורי, כך שרק נותר לבחור את הסרטון הרצוי (נכון להיום מתוך מאגר גדול אך נתון) ולייצר יצירה משעשעת, מרגשת, מטרידה – תקיפו את האופציה הרצויה.

מכאן שאם תמיד רציתם לראות כיצד אתם רצים על המגרש כמו ליונל מסי או מצחיקים אולם שלם כמו ביל היידר, הרי שרק מורידים את האפליקציה (3 ימים ראשונים בחינם! לאחר מכן תשלום שנתי זניח) ומתחילים להשתעשע. 

הכול נחמד ומרתק, אך כיצד ניתן לקחת את הכלי המדהים הזה ולמנף אותו בתחום השיווק הדיגיטלי? פה נפתח לפנינו עולם שלם של אפשרויות שמשנות את חוקי המשחק, וכאמור הופכות אותו להרבה יותר מעניין. 

עם זאת, כמו בכל משחק, כך גם פה יש להבין מהם הגבולות, כיצד נפסלים (מהו קו אדום) וכיצד ניתן לצאת במהלכים פחות צפויים שמובילים ישירות אל קו הסיום בצלחה יתרה, וכיוון שאנו חוקרים את האפליקציה הזו לא מעט והדמיון שלנו משתולל לגבי האפשרויות הרבות שהיא מאפשרת, החלטנו לשתף אתכם ב 6 אפיקי שיווק מדהימים ויעילים.

מעדיפים לראות לייב?

6 אפיקי שיווק מבית ריפייס

  1. מפורסמים – משחק עם מפורסמים ידועים מתחום הבידור עשוי לקלוע למטרה, גם אם לא שילמתם עשרות אלפי שקלים לאותו פרזנטור בעל שם עולמי. קחו למשל את טקס פרסי האמי והציבו בסצנה של מקבל הפרס את פני הפרזנטור המקומי של המותג. במקביל תשחקו מעט עם הטקסט הקיים והינה קיבלתם לצד מינימום השקעה פרסומת אדירה.

     

  2. אנימציה – אין כמו לשלב בין אנימציה לבין תמונות ריאליסטיות של אנשים. מכאן שניתן לשחק לא מעט על התפר שבין עולם הדמיון למציאות, בין עולם הילדים לעולם המבוגרים, לשחק עם סצנות מוכרות מסרטים אהובים וכדומה, כך שבין היתר זוהי יכולה להיות פלטפורמה נהדרת עבור פרסום של חופשה חלומית, ויטמינים (שלבו תמונת פנים על הסרטים של Popeye the Sailor Man), מזרנים, חטיפים ועוד.

     

  3. קליפים – לוקחים קליפ שמתאים לקהל היעד, מציבים בו פנים של דמות מוכרת, מצרפים סלוגן מנצח, ותוך כמה דקות מייצרים הופעה שלמה לצד מינימום השקעה.

     

  4. גדולים קטנים בנים בנות – אם רק משתילים פנים של תינוק על דמות של מבוגר או אם רק משתילים דמות של גבר על דמות של אישה, הרי שכבר מייצרים עניין רב. מכאן שרק צריך להבין האם מבקשים להעלות חיוך, להציף רגש, להתריס, או להציג נושא חשוב.

  5. פייק ניוז – כמה פשוט לקחת פוזיציה ידועה של שדרן חדשות, להשתיל בה פנים אחרות ופשוט לסקר כל נישה רצויה בהתאם לאג’נדה אישית. מכאן שאם עד היום היה די פשוט לייצר פייק ניוז, הרי שכיום המשימה פשוטה מתמיד, ופה יש לגלות בגרות לצד אחריות – הכרחי להיזהר שלא חוצים קו אדום.

     

  6. החייאה – לא שמאגר השחקנים הנוכחי דל, אבל אם ניתן לקחת דמות נערצת שכבר אינה בינינו ולהשתיל אותה בסרטון, הרי שהאפקט אינו רק מיוחד, אלא בין היתר פורט על הרגש, ופה נחזור לדוגמה הראשונית של ספי ריבלין במופע אורח “מהעולם הבא” עבור “מבצע הקש בדלת”.

מעדיפים לראות לייב?

מנצלים מומנטום ושומרים על הסטטוס

לאחר שקיבלנו טעימה והבנו כיצד תחום השיווק התפתח וגדל, יש מקום לדון על שני נדבכים חשובים: מומנט ושמירה על סטטוס, ופה אנו מבקשים להרחיב.

אין שאלה שאפליקציית ReFace יצרה כאוס גדול ושינתה ללא היכר את חוקי המשחק. אי לכך המסקנה הראשונה שכל איש שיווק צריך להפנים היא שאולי בעוד שנתיים כבר לא ממש ירגש אותנו לראות את הפרצוף שלנו מככב על הדמות של ספיידרמן שקופצת בין הבניינים או את הדמות של סבתא שלנו רוקדת YMCA (במקרה זה קשה לתאר שחוקי ההתיישנות אי פעם יעבדו), אבל כיום עוד לא חלפו שנתיים ואפילו לא שנה, כך שבהחלט יש מקום לתקוף כל עוד רמת הקשב נמצאת בשיאה.

מכאן שזהו בהחלט הזמן להשתמש בכלי המדהים הזה, אך מבלי לזלזל באינטליגנציה של קהל היעד, משמע עדיין נדרשת עבודת רקע מקיפה על מנת לחדד לאיזה קהל יעד פונים ואלו תכונות מבטאות את המיתוג בצורה הנקייה ביותר, ובו זמנית עדיין נדרשת יצירתיות וייחודיות מרעננת – כל זאת כדי שהתוצאה תהיה מרתקת ובו זמנית אפקטיבית בהתאם להגדרת היעדים.

זמן משחק הכיסאות

עתה נעצור ונבקש לשים לב לשלושה סימני אזהרה!!! 

! הפרת זכויות יוצרים – למרות שלל אפשרויות המיתוג המדהימות שאפליקציית ריפייס מאפשרת, עדיין יהיה נכון לעצור לפני שבוחרים אקראית סרטון ופנים ופשוט מחברים בין השניים, וזאת כי חשוב לבחון השלכות שנוגעות להפרת זכויות יוצרים. אי לכך אין לטעות שרשת FOX יכולה לקחת את הפנים של הפרזנטורית הנוכחית ולהלביש אותם על הקליפ של מדונה, וזאת מבלי לברר היטב אודות קרדיטים וזכויות יוצרים. 

! קו אדום – הקלות הבלתי נתפשת לייצר שילובים בין דמויות עשויה להיות פוגענית והרסנית. אי לכך לא רק שנכון לשים לב לרגשות של האחר, אלא גם ראוי לבחון כיצד קהל היעד עשוי לפרש את השילוב הנבחר, וזאת בהתאם למאגר אסוציאציות אישי שמאפיין אותו.  

! שומרים על הכיסא – מצד אחד משרדי הפרסום קיבלו מתנה – כלי מדהים שפותח אינספור אפשרויות עבור שיווק יצירתי, מרגש, מצחיק ובעיקר שונה, אך מצד שני משרדי השיווק קיבלו פצצה מתקתקת שבכול רגע עשויה לרסק. חשוב להבין שאם פעם פעולה של השתלת פנים בסרטון הייתה מצריכה תקציבי ענק ורק מומחים בתחום הצליחו לייצר תוצאות איכותיות, הרי שכיום גם הילד של השכן יכול, עובדה שמהווה איום. אי לכך אם רוצים להצדיק את הקיום המקצועי נדרשים להיות הרבה יותר חדים ויצירתיים. 

מעדיפים לראות לייב?

קרקע יציבה

ציינו 3 סימני אזהרה ופה נרחיב שכיום בעקבות האפליקציה רבים עשויים לפקפק במגוון סרטונים שעולים ברשת, פשוט כי אין לדעת אם הסרטון שמציג את נשיא איראן מדבר על שלום מהווה תיעוד אמתי או דיפ פייק שמיוחס לאותה אפליקציית ריפייס (בימים אלו מפתחים טכנולוגיה שמאפשרת לזהות סרטונים שנעשו באמצעות האפליקציה). 

עם זאת, אם נחזור לתחום השיווק, נמצא שפה הדברים מעט יותר פשוטים, וזאת כי מראש לא מייחסים לפרסומת אמינות גבוהה, כך שאם נלך הפוך על הפוך, נמצא שדווקא אנשי השיווק יכולים ללכת על הקצה: לייצר פרסומת בועטת ועדיין להישאר על קרקע יציבה. 

רצים קדימה

בואו נעצור לרגע וניקח צעד אחורה – נבחן מזווית מעט שונה את הרווח של האפליקציה עבור שוק המשווקים. מה אפשרי למצוא? מאגר אדיר של תמונות פנים ממנו ניתן להשיג מידע מטורגט על פלחים שלמים באוכלוסייה. עם זאת, נכון להיום החברה שמאחורי האפליקציה מתחייבת למחוק את התמונות בתוך זמן קצר, כך שאופציה זו כלל אינה אפשרית (או חוקית). האם פשוט מוותרים על כלי מדהים? ובכן בהחלט יהיה מעניין לחזור לנקודה זו בעוד שנתיים מהיום ולבחון האם נמצאה פירצה.

לבסוף נציין שאם כבר קפצנו שנתיים קדימה, יהיה מרתק לבחון אלו עוד אפיקי שיווק הטכנולוגיה תפתח, ובאותה נשימה יהיה מעניין לבחון אם עדיין נתרגש באותה רמה משפע האפשרויות שהאפליקציה מציעה. 

ימים (ואפליקציות) יגידו!

פופולארי

גלילה לראש העמוד

רגע, אולי אנחנו כן מה שחיפשת?

לשיחת הכוונה 
עם יועץ דיגיטל
מע”וף משרד הכלכלה
072-2569000