איך מגייסים את העובדים שלכם – לשווק ברשתות החברתיות עבורכם?

איך מגייסים את העובדים שלכם – לשווק ברשתות החברתיות עבורכם?

נכון לעכשיו, רוב הארגונים צריכים להעריך ולהכיר בחשיבות העיסוק הפעיל של המותג שלהם בשיווק במדיה חברתית.

רבות מהפלטפורמות הללו (פייסבוק, טוויטר, לינקדאין) כנראה, לא הולכות לשום מקום בקרוב.

הפלטפורמות החברתיות הללו מספקות לך גישה לאנשים החשובים ביותר עבור מה שהחברה שלך עושה או מוכרת.

כל אסטרטגיית שיווק עדכנית שאינה מעריכה את חשיבות המדיה החברתית – מחמיצה.

אסטרטגיה אחת שהולכת וגדלה וחשובה לא פחות, היא מעורבות העובדים בשיווק ברשתות חברתיות.

להלן נסקור כמה דברים (אתם מוזמנים לקפוץ לקטע שחשוב לכם):

מדיה חברתית והסברה לעובדים

הנה רק כמה נתונים סטטיסטיים של מדיה חברתית  ממאמר WordStream על מדיה חברתית:

  • יותר מ-56% מהמבוגרים משתמשים ביותר מפלטפורמת מדיה חברתית אחת
  • 75% ממשתמשי האינטרנט הגברים נמצאים בפייסבוק 
  • לינקדאין מתגאה ביותר מ-500 מיליון פרופילי משתמשים.
  • כמעט 80% מהזמן המושקע בפלטפורמות מדיה חברתית – מתרחש בנייד.
  • עם מספרים כאלה, הגיוני שמדיה חברתית ממלאת תפקיד עצום באסטרטגיית השיווק של החברה שלך.
  • כשזה מגיע לניהול מדיה חברתית, ייתכן שלחברה שלך יש כבר קומץ אנשים המוקדשים לאסטרטגיות חברתיות וניהול פעולות החשבון – כמו משרד פרסום.
  • אמנם חיוני שאדם או צוות ינהלו את המדיה החברתית של העסק שלך, אבל מאמצי השיווק שלך יהיו הרבה יותר מוצלחים אם תשתף פעולה עם רוב העובדים, אם לא את כל העובדים.
social-media-g9d56d7688_1920

למה?

מצאנו עוד כמה נתונים סטטיסטיים מעניינים:

  • לעובדים שלך יש בממוצע 1,090 קשרים חברתיים (וגדלים)
  • לעובדים יש פי 5 יותר טווח הגעה מחשבונות ארגוניים
  • לעוקבים חברתיים של העובדים שלך יש סיכוי גבוה פי 7 לבצע המרה
  • כמו כן, מחקר של נילסן הראה כי 84% מהאנשים סומכים על המלצות מחברים, משפחה, עמיתים על פני צורות שיווק אחרות.
  • קראו שוב את הנתונים הסטטיסטיים לעיל , כי זה חשוב להפליא.
  • החשבונות החברתיים של החברה שלך חשובים לשיתוף, לאינטראקציה עם לקוחות/לקוחות ולביסוס נוכחות מותג.
  • אבל הקשרים החברתיים של העובד שלך הם שיכולים למעשה להגביר את נראות המותג, להגביר את איכות הלידים, להניע תעבורת אינטרנט ולהגביר את הגיוס החברתי.
  • ראו  כיצד Dell גרמה ל-10,000+ עובדים פעילים ב-Social ואת התוצאות שהחברה ראתה לאורך השנים מאז השקת הקמפיינים שלה.
  • אולי תוהים כיצד איך אתם יכולים לגרום לרוב העובדים או כולם להיות מעורבים בשיווק במדיה חברתית.
  • זה יכול להיות מאתגר, אבל הטיפים שלנו למטה יעזרו להבטיח שיותר עובדים ישתפו את המדיה החברתית ויתקשרו אליה בשם החברה שלך.

טיפים להפעלת עובדים בשיווק במדיה חברתית:

  • יש מדיניות מדיה חברתית ברורה ונגישה
  • לפני ששקולים לערב עובדים בתור תומכי מותג, חשוב שתעשו שיחת מדיניות מדיה חברתית.
  • פעמים רבות – במיוחד בחברות גדולות יותר – לא כל העובדים מודעים למדיניות המדיה החברתית הנוכחית.
  • אם העובדים אינם מודעים למדיניות או למה שמותר לפרסם באינטרנט, הם עשויים לדאוג מההשלכות הפוטנציאליות של מה שהם משתפים ובמקום זאת, לא להשתתף במדיה החברתית.
  • הפכו את מדיניות המדיה החברתית של החברה שלכם כך שהם יהיו ברורים לגבי השקפות החברה שלך.
  • מעל לכל, מדיניות המדיה החברתית של החברה שלך צריכה להיות פשוטה, ישירה ולעניין.
  • אתם רוצים לעשות את זה ברור ככל האפשר מבלי להישמע מסובך או מבלבל מדי.
  • העובדים כבר עסוקים בעבודתם, אם תוסיפו המון חוקים וכללים, זה יישמע כמו יותר מדי עבודה ולא ירגיש מעודד.
teamwork-g34ede4572_1920

מחפש כמה מדיניות מדיה חברתית לדוגמה?

להלן 7 פוליסות לדוגמה מחברות אחרות כדי לעורר את שלך.

שתף את יעדי המדיה החברתית ומשימתה של החברה

בדומה לקיום מדיניות מדיה חברתית נגישה, שיתוף המטרות והשליחות של החברה עבור עובדים פעילים חברתית חשוב לא פחות.

מנקודת המבט של החברה, ההיגיון מאחורי יוזמות המדיה החברתיות האלה צריך להיות מוגדר בבירור: למה זה חשוב, ובסופו של דבר מהן המטרות הכוללות. אם מנהלים אינם בטוחים במטרות או מדוע זה חשוב, מדוע שעובדים אחרים ידאגו להשתתף ולהיות פעילים ברשתות החברתיות?

בנוסף, שקיפות רבה לגבי המטרות גם מעודדת השתתפות.

אי יידוע עמיתיך מעכב את תרבות החברה ועלול ליצור חוסר אמון במותג הכולל.

יחד עם שקיפות המטרות, שתפו דיווחים חודשיים על מאמצי העובדים מהמדיה החברתית. 

ספקו את הנתונים שמראים כיצד כולם תורמים ועושים את ההבדל.

זה יעזור לא רק לשמור על עובדים פעילים בשיווק במדיה חברתית אלא זה גם יעודד עובדים אחרים שאולי נרתעו בעבר להצטרף לעמיתיהם הפעילים מבחינה חברתית.

הגדילו את חוויית המדיה החברתית

ניתן ליישם תפיסה לגיוס עובדים נוספים בשיווק במדיה חברתית על ידי תמריץ השתתפות. בדרך זו, החברה שלך לא גורמת לזה להיראות כאילו נדרשת השתתפות. עם זאת, למי שכן מתערב יש סיכוי לקבל איזשהו תמריץ.

לדוגמה, יש חברות שמציגות לוח מובילים שמראה את האנשים המובילים שמשתפים תוכן, מקבלים מעורבות, קליקים ושיתופים.

לאחר מכן ניתן להשתמש ב-Leaderboard זה כדי לתגמל את המשתתפים המובילים, בין אם זה על בסיס שבועי או חודשי. 

תגמולים יכולים להיות בצורת כל דבר מ:

  • בתשלום עבור ארוחת צהריים על ידי החברה
  • כרטיסי ברכה
  • חופשה נוספת
  • תרומות על שמך
  • הזדמנויות לפוסט אורח
  • הכרה בעובדים

מלבד אפשרות התגמול הפוטנציאלית, קצת תחרות ידידותית פנימית לא הזיקה ויכולה גם לגרום לעובדים לשתף יותר במדיה החברתית.

אבל אפשר גם ליצור תחרויות בין מחלקות או ליוזמות קמפיינים שונות ואז לשתף את התוצאות.

 

חיפוש

פופולארי

גלילה לראש העמוד

בואו

או שתתקשרו אלינו עכשיו: