TikTok הופך במהירות לפלטפורמת החיפוש – עבור קהלים צעירים יותר

TikTok הופך במהירות לפלטפורמת החיפוש – עבור קהלים צעירים יותר

האם TikTok באמת יכולה להפוך למתחרה בתחום החיפוש באינטרנט כמו — גוגל?

האם TikTok באמת יכולה להפוך למתחרה בתחום החיפוש באינטרנט כמו — גוגל?

 

סגן הנשיא הבכיר של גוגל, פרבהקר רג'וואן , שיתף לאחרונה כי ענקית החיפוש אכן רואה בכך סיכון, וציין כי :

 

"במחקרים שלנו, משהו כמו 40% מהצעירים, כשהם מחפשים מקום לארוחת צהריים, הם לא נכנסים לגוגל מפות או לחיפוש. הם הולכים לטיקטוק או אינסטגרם."

 

זה לא מפתיע יותר מדי, אבל נפח החיפושים שיכול לרמוז הוא משמעותי, כאשר מאות מיליוני חיפושים מתבצעים בכל דקה דרך האפליקציות של גוגל. 

אם TikTok ואינסטגרם ייכנסו ביתר שאת לעולם החיפוש, עשויות להיות לכך השלכות גדולות, ולא רק על גוגל עצמה, אלא גם על מותגים שרוצים להתחבר לקהלים צעירים יותר ולמקסם את הזדמנויות הגילוי שלהם.



TikTok הופך במהירות לפלטפורמת החיפוש – עבור קהלים צעירים יותר

אז SEO בTikTok כדאי?

הרעיון של TikTok כמנוע חיפוש אינו חדש.

 

עוד ב-2019, חברת ההשקעות Andreesen Horowitz הדגישה את הפוטנציאל של TikTok כמנוע חיפוש , בהתבסס על האופן שבו משתמשים סיניים פיתחו את השימוש שלהם ב-Douyin, הגרסה הסינית של האפליקציה.

 

דואין חיפוש מדווחים:

מכיוון שסרטוני Douin רבים מתויגים גיאוגרפית ומסווגים אוטומטית על מסעדות, אטרקציות תיירותיות, מלונות, תרבות, בידור, קניות, פעילות גופנית – 

המשתמשים יכולים לעיין בהם כדי למצוא מקומות מעניינים לבקר בהם. 

עסקים יכולים גם למשוך לקוחות חדשים על ידי תמיכה ברשימת המתנה וקופונים באפליקציה הסינית. ”

 

Douyin הפכה למעצמת מסחר אלקטרוני בסין, וחברת האם ByteDance דחפה לשנות את TikTok באותם קווים בשווקים מערביים – עם תוצאות מעורבות מטורפות עד כה ועם יותר ויותר משתמשים צעירים שמתייחסים לTikTok כדי לגלות את הטרנדים והמוצרים האחרונים.

 

לאחרונה, TikTok החלה להתנסות במילות מפתח מקושרות בתוך הערות ותיאורי וידאו, המנחות את גילוי המשתמש על ידי חיבורן למגמות רחבות יותר.

 

קישורי מוצרים של TikTok:

מילות מפתח מסוימות, כולל שמות מוצרים, מקושרות כעת אוטומטית לתוצאות החיפוש של המונח הזה, ועוזרות להקל על פעילות חיפוש נוספת ולגרום למשתמשים לעסוק בגילוי המוצר באפליקציה.

 

זה, כמובן, נוטה גם לקניות שכנראה ומתכוונת TikTok להפעיל. 

אבל גם מלבד אלמנט זה, גילוי נוסף יכול להקל על פוטנציאל משמעותי עבור מותגים רבים המעוניינים להעלות את המודעות ולהדגיש מוצרים ספציפיים באפליקציה.

 

תוסיפו לכך את העובדה ש- TikTok.com עקף את גוגל כדומיין המתויר ביותר בעולם בשנת 2021 – אזי נוצרת לנו תמונה די ברורה לגבי היותו של TikTok יעד מרכזי לגילוי בשנת 2022.




לפי Mashable :

" אנשים נמאסו מאלגוריתם המתכונים של גוגל שמתעדף בלוגים לא ברורים המותאמים למנועי חיפוש. 

זו כבר בדיחה רצה באינטרנט שכדי לקרוא מתכון צריך לעבור את כל סיפור חייו של הבלוגר

וזה גם מרתיע את הצעירים מלחפש מתכונים בגוגל. 

מכיוון ש-TikTok צריך למשוך את תשומת הלב שלך במהירות – סרטוני מתכונים בפלטפורמה הם לעניין, שמים את הפוקוס על האוכל, לא על היוצר."

 

זה יכול לחול על יותר מאשר רק אתרי מתכונים, ועם סקר שנערך לאחרונה גם מגלה ש-TikTok הוא מקור החדשות הצומח ביותר עבור משתמשים בגילאי 16 עד 24 , המגמה הרחבה יותר ברורה.



pic-text_tiktok2-scaled

אז האם אתה צריך לפתח אסטרטגיית SEO של TikTok? 

זה אולי נראה יוצא דופן, אבל הנתונים הסטטיסטיים לא משקרים, והתובנות כאן כן מצביעות על כך שגילוי המוצר עולה באפליקציה, שהיא הפלטפורמה החברתית הצומחת הכי מהר בעולם כיום.


זה יכול להקל על הזדמנויות גדולות – ואולי, עכשיו זה הזמן להיכנס וליצור נוכחות, לפני שכולם יתחילו לנסות לבצע אופטימיזציה לחיפוש TikTok.

חיפוש

פופולארי

גלילה לראש העמוד