מיתוג מוצר – על חשיבותו ואיך תעשו זאת נכון

מיתוג מוצר – על חשיבותו ואיך תעשו זאת נכון

כשאנחנו אנו חושבים על מיתוג, לרוב נדמיין ישר חברות גדולות כמו גוגל, קוקה קולה, פייסבוק או כל אחד מהמותגים הכה מוכרים הללו. למעשה, אם נבקש מכל אחד ממכם לצייר את הלוגו של חברות אלו או לבחור בצבע המאפיין אותם כנראה שתעשו זאת בקלי קלות.

מותגים אלו הצליחו לפרוץ לתודעת הקהל הרחב בזכות עבודת פרסום קפדנית, מוצרים איכותיים ואיך לא – מיתוג מקצועי ומדוייק המבדל ומזהה אותם בין כל המתחרים. 

בניגוד למה שרבים חושבים , מיתוג חורג רבות מעבר לחווייה הויזואלית שאנו מנסים ליצור עבור מוצר או עסק, המיתוג מורכב ממכלול שיטות שיווק ותקשורת שיוצרות בידול מהמתחרים, לצד רושם חיובי ומתמשך בקרב הלקוחות.

רגע לפני שאתם קופצים עם מלא רעיונות למיתוג ובידול, חשוב שנבין מהו מיתוג מוצר ואיך הוא תורם לעסק שלכם.

מיתוג

מהו מיתוג?

כאשר אנו מדברים על מיתוג, עלינו להבין קודם את המשמעות המילולית שלו. המיתוג מגיע מהמילה “מותג” – שהיא שילוב בין המילים “מוצר” ו”תג”, כלומר תיוג מוצר.

מטרתו העיקרית של תהליך המיתוג היא לשדר ולהעביר ללקוחות מסרים ברורים וחיוביים ע”י יצירת בידול מובהק שיגבש אצל הצרכן זהות ויזואלית ייחודית כלפי המותג.

בכדי להבין את משמעות המיתוג, חשוב להבין את ההבדל בין מוצר למותג. לדוגמה: נעלי ספורט הם מוצר ואילו “אדידס” היא מותג, מכונית היא מוצר ו”טויוטה” היא מותג.

מעדיפים לראות לייב?

מיתוג מוצרים

מיתוג מוצר הוא תהליך בו מבדלים את המוצר הקיים (או זה אשר מיועד לצאת למכירה) משאר המוצרים הקיימים בשוק.

המיתוג יכול לכלול עיצוב אריזה, מוצר, לוגו, בחירת סלוגן שיתאים לקדם את המוצר יחד או לחוד.

מיתוג מוצר יתבצע לרוב בעזרת חברה חיצונית שיש לה אפשרות לראות את תהליכי החברה מעיניים מקצועיות.

יתכן ובמהלך המיתוג יהיה צורך בביצוע סקרי דעת קהל. כמו כן, בחינת המוצר על נסיינים (בדרך של מתן דוגמיות) ובכל דרך אחרת שתוכל לעזור לקבל החלטות מהי הדרך הנכונה להגדיר את המוצר.

חשיבותו של מיתוג מוצר

למיתוג של המוצר חשיבות רבה היות והוא משפיע על המכירות שלו ובהתאם על הצלחת העסק המשווק או מייצר אותו.

את התהליך עצמו אפשר לעשות בכל שלב של חיי המוצר כאשר היום נהוג לבצע מיתוג ברגע עוד לפני שמתחילים בייצור או בייבוא שלו.

זאת במטרה להחדיר את במוצר או השירות בצורה הטובה ביותר לשוק.

מיתוג מוצרים

המיתוג רלוונטי גם למוצרים אשר קיימים תקופה ועוד לא הצליחו לחדור אל השוק. כמו כן, לעתים יש צורך לבצע את התהליך גם במקרים בהם המוצר סובל מתדמית שאינה חיובית מכל סיבה שהיא.

איך מבצעים מיתוג בצורה הנכונה

כדי לבצע מיתוג מוצרים, יש לבחון את הפרמטרים השונים אשר משפיעים על כל בחירה במהלך הדרך ובניהם:

המוצר עצמו

המוצר יהיה לרוב הנתון הקיים (אלא אם מדובר בייצור מוצר שאפשר לשנות אותו). לכן, יש לבחון אותו על פי פרמטרים של מהו המוצר עצמו, כיצד הוא נראה, מה הייחוד שלו (כלומר איזה יתרון הוא מביא ללקוחותיו) וכל נתון אחר שיכול להשפיע על תפיסתו של הלקוח את המוצר.

קהל היעד של המוצר

כל מוצר וכל חברה או עסק צריכים לכוון עצמם אל קהל יעד ספציפי. הקהל יכול להיות רחב או צר וחשוב לאפיין אותו. בעת מיתוג מוצר יש להביא בחשבון את האנשים שאמורים לרכוש אותו ולבנות את המסרים בהתאם אליו.

המסר שהעסק רוצה להעביר

התחשבות במסרים קודמים של העסק או בנייה של חדשים חשובה ביותר. המסרים השונים ייגזרו מפעולות שונות של העסק, קהל היעד וגם המטרות עבור המוצר המדבר. מיתוג המוצר משפיע גם על תפיסת הלקוחות את העסק ולכן יש להתחשב בכל פרט שיכול להשפיע על תפיסה זו.

מעדיפים לראות לייב?

ליווי של חברה מקצועית בתהליך

הליך של מיתוג מוצר הוא הליך מקצועי.

תוצאותיו יכולות להשפיע על הצלחת העסק (או החברה), המכירות של המוצר והתפיסה של הלקוחות כיוון שלתהליך השפעות רבות. לכן, חשוב לעשות אותו במקצועיות.

מיתוג

רוב בעלי העסקים שמבינים את חשיבות המיתוג, פונים לחברה בעלת ניסיון בתחום כמו למשל – חברת פרסום OK.

המשרד ממוקם בצפון הארץ, נותן שירות של פרסום עסקים ומחזיק בניסיון רב בתחום. בין מכלול השירותים בתחום העיצוב שאנו מספקים אפשר למצוא גם מיתוג מוצר.

התהליך הוא תמיד חלק מתפיסה כללית של קידום העסק. התהליך עצמו מחייב הקשבה לעסק ובמקביל שימוש בכלים מקצועיים והובלה שלו.

משרד הפרסום OK בוחן היטב את הצרכים של העסק, קהל היעד שלו, המוצר ובהתאם יוצר את המיתוג.

להתרשמות מפרוייקטים שביצענו בתחום המיתוג – לחצו כאן.

כנראה שאנחנו עושים משהו טוב...

idan mandel
idan mandel
September 15, 2020.
Verified
Yuval Zaruches
Yuval Zaruches
August 21, 2020.
Verified
שרות מעולה! יחס חם ואדיב. והכי חשוב רואים את התוצאות בשטח
Daniel Rokach
Daniel Rokach
June 9, 2020.
Verified
פורצי דרך. ממליץ בחום
Yiftach Ambar
Yiftach Ambar
June 8, 2020.
Verified
משק נעמי
משק נעמי
March 1, 2020.
Verified
כבעל עסק אשר צריך להתחרות על לקוחות גם במרחב האינטראקטיבי היה חשוב לי לעבוד עם חברה בעלת תודעת שרות גבוהה ,ידע ,מקצועיות ויכולת להגיב במהירות לנתונים On Line . סטודיו OK מגלמת בתוכה את כל מה שחיפשתי ויותר משלב הצעת המחיר דרך העבודה על האתר וכלה בקידומו איכות העבודה הייתה גבוהה ,השירות ללא דופי והתוצאה הייתה באיכות גבוהה ביותר אשמח לעבוד עם OK גם בעתיד בברכה נ.חן סמנכ"ל שיווק ומכירות משק נעמי מושב נטור רמת הגולן
איתן תייר
איתן תייר
March 1, 2020.
Verified
מאוד כיף לעבוד איתם, אנשי מקצוע אמיתיים. מגיעים לתוצאות מהר ותמיד זמינים ממליץ בחום! איתן תיירות בע"מ
איתן מיכאל
איתן מיכאל
February 20, 2020.
Verified
חברת איתן ואנכי מודים לכם על מקצועיות ויחס חברי ואוהד .
aviv autopohone
aviv autopohone
February 5, 2020.
Verified
Good guys ממליץ בחום
אריאל יוסף
אריאל יוסף
February 3, 2020.
Verified
Kiki Belzer
Kiki Belzer
February 2, 2020.
Verified
We love working with Studio OK, they are always super professional and do amazing work! I highly recommend!

פופולארי

גלילה לראש העמוד

רגע, אולי אנחנו כן מה שחיפשת?

לשיחת הכוונה 
עם יועץ דיגיטל
מע”וף משרד הכלכלה
072-2569000