כידוע, קידום אתרים אורגני כפי שכתבנו במאמר זה, הוא מכלול פעולות שיש לבצע כדי למקסם חשיפה של אתר אינטרנט בגוגל על ידי לינקים (קישורים in/offsite), תוכן איכותי, שימוש בביטויי מפתח ועוד.
פרסום ממומן, לעומת זאת, מתייחס למודעות שמופיעות בראשית ובסוף עמוד החיפוש, כאשר בשיטה זו עבור כל הקלקה בעל העסק משלם לגוגל (PPC – Pay Per Click).
בעידן של פרסום באינטרנט, בעלי אתרים רבים עסוקים בבחירה בין השניים, שכן כל אחד מהם מגיע עם יתרונותיו וחסרונותיו הוא.
בקידום האורגני, מחד, החשיפה של האתר אינה מוגבלת, ההקלקות על תוצאת החיפוש אינן עולות כסף והטראפיק לאתר איכותי. מאידך, חולפת למעלה מחצי שנה עד שמתחילים לראות פירות והקידום חשוף לשינויים השונים באלגוריתם של מנוע החיפוש.
ומה לגבי הקידום הממומן? ובכן, קידום ממומן תמיד מופיע בראש התוצאות, הוא מיידי ומאפשר להפנות את הגולש לדף נחיתה מכירתי או יעד ספציפי. מנגד, קידום ממומן דורש תשלום עבור כל הקלקה והגולשים עלולים לייחס אל המודעות "אדישות" שכן הן, טוב זה ברור – מודעות פרסומת.
אז האם מדובר בבחירתה של סופי או שמא יגורו השניים יחדיו? כמו במקרים רבים בחיים, גם כאן התשובה הנכונה תהיה "גם וגם". שילוב בין הקידום האורגני לבין הקידום הממומן, כאשר הוא נעשה באופן נכון ובצורה מקצועית, יכול להיות הבחירה המושכלת.
הפרסום הממומן עשוי להוסיף למאמץ ארוך הטווח שנעשה בקידום האורגני ולהעצים את פעולתו. לפניכם מספר נקודות בהן קידום ממומן משלים את הקידום האורגני.
משיכת מבקרים בזמן שהקידום האורגני נבנה
בעוד שתהליך הקידום האורגני לוקח לרוב למעלה מ-6 חודשים (מינימום ושלא יספרו לכם אחרת), הקידום הממומן עולה באופן מיידי.
כך, במידה שרק התחלתם את עבודת הקידום והאתר בראשית דרכו ניתן להיעזר בקידום הממומן על מנת למשוך טראפיק, עד שהאורגני יתפוס תאוצה.
להכות בברזל החם
הקידום האורגני פועל לטווח הארוך ומילות המפתח שמקודמות באמצעותו הן כאלו שהגולשים מחפשים באופן תמידי. לעומתו, הקידום הממומן מאפשר לנצל מומנטום במידה שהתחום שלכם עלה בהקשר מסוים לסדר היום הציבורי (למשל, התייחסות של משרד עורכי דין להוראת חוק עדכנית).
בנוסף, קמפיין ממומן וקצר מועד רלוונטי גם לפעילויות יח"צ, אירועים ספציפיים שברצונכם לקדם (כמו מבצעים), ביטויים שרלוונטיים רק באופן עונתי (מלון שמציע חופשות בפסח שכלולות בהן סעודת ליל הסדר) וכדומה.
קידום ביטויים
בעוד הקידום האורגני באתר שלכם יעסוק בביטויים ובמילות מפתח שגרתיות, הקידום הממומן יכול לסייע בביטויים שקשה לקדם באופן אורגני כמו למשל בתחומים תחרותיים מאוד או בביטויים "יצירתיים" הקשורים לתחומים נישתיים.
למשל, אם בבעלותכם עסק למוצרי תינוקות טבעיים ואתם עוסקים בקידום מכירות באינטרנט, הביטויים "מנשא לתינוק" או "טיולון לתינוק" הם פשוטים יחסית לקידום אורגני. מנגד, ביטוי כמו "שרשרת ענברים" (אביזר לטיפול בכאבי שיניים לתינוקות) איננו בהכרח רלבנטי לקידום אורגני שכן מדובר על מוצר חדש יחסית שלא מוכר בשוק.
מוצר כזה יכול להיות משווק במסגרת הקידום הממומן על ידי הפניית גולשים שהקלידו את החיפוש הידוע "כאבי שיניים לתינוק" לעמוד המציע שרשרת ענברים.
בדיקות וניסויים
הקידום הממומן מאפשר לערוך בדיקות וניסויים במהירות, לבחון את התוצאות וליישם בהתאם. אם העסק עוד איננו ממוקד וברצונכם לבדוק האם משתלם להיכנס לתחום מסוים, אם אתם לא בטוחים בנוגע לביטוי כזה או אחר או אם ברצונכם לבחון את קהל היעד, קמפיין ממומן יאפשר לקבל תשובות במהירות ולא להסתכן בקידום אורגני שלא יניב פרי.
במידה שהניסוי יראה תוצאות חיוביות, אפשר להתקדם ולהשקיע בקידום האורגני.
לסיכום
קידום ממומן וקידום אורגני הן אינן אפשרויות בינאריות, ההפך הוא הנכון. קמפיין ממומן יכול להשלים את עבודתו של הקידום האורגני, הן מבחינת ניסוי ביטויים חדשים, קידום מילות מפתח שאינן מתאימות לאורגני, משיכת טראפיק בתחילת הדרך, יכולת תגובה מהירה וממוקדת ועוד. שנאמר, סוף קידום אורגני בקידום ממומן תחילה.